پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تویسرکانی

حوزه/ مسئول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور، تعداد خواهران طلبه بسیجی را بیش از ۶۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت: این خواهران در ۴۵ حوزه مقاومت و ۴۷۵ پایگاه مقاومت بسیج فعالیت دارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا تویسرکانی مسئول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور، مدیر حوزه های علمیه خواهران، با بیان این که بین ۵۰ تا ۶۰ درصد بسیجیان کشور را خواهران تشکیل می دهند، اظهار داشت: بسیج دارای ۲۲ قشر است که در همه اقشار بانوان حضوری فعال دارند.

وی، تعداد خواهران طلبه بسیجی را بیش از ۶۰ هزار نفر عنوان کرد و افزود: این خواهران در ۴۵ حوزه مقاومت و ۴۷۵ پایگاه مقاومت بسیج فعالیت دارند و باید گفت خواهران طلبه بسیجی در همه عرصه های فرهنگی، سیاسی، جهادی، فضای مجازی و ... نقش پررنگ و اثرگذار دارند.

مسئول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور ادامه داد: در سامانه اطلس جهادی(سامانه جامع فعالیت های جهادی سراسر کشور) که متعلق به سازمان بسیج سازندگی است، ۳۶۱ گروه جهادی خواهر ثبت نام کرده اند که تعداد هر گروه جهادی با توجه به مناطق مختلف حداقل ۲۰ نفر و بیشتر است.

وی با بیان اینکه ۱۷۷۴۹ خواهر فعال بسیجی در فضای مجازی فعال هستند، گفت: همچنین ۱۰۰۰ گردان سایبری متشکل از بسیجیان در فضای مجازی فعالیت دارند که در هر گردان در بخش خواهران یک خواهر طلبه متولی کار است.

حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی خاطرنشان کرد: در بحث کرونا حضور خواهران طلبه در خط مقدم مبارزه با این ویروس بیشتر از برادران طلبه بود و خواهران طلبه در کمک به کادر درمان، غسل فوتی های کرونایی، ضدعفونی و همین طور تولید ماسک و بسته های معیشتی فعال تر و موفق تر عمل کردند.

وی با بیان این که امروزه خواهران طلبه همواره در صحنه هستند، بیان داشت: خواهران طلبه هم در عرصه های علمی و اجتماعی و هم در عرصه هایی همچون همسرداری، تربیت فرزند و حفظ کانون خانواده بسیار فعال و موفق هستند.

مسئول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور در پایان افزود: برنامه های خوبی برای طلاب خواهر بسیجی داریم و امیدواریم بتوانیم با هماهنگی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، در اجرای این برنامه ها موفق عمل کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha