پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شهید فخری زاده

حوزه/ فرزند شهید فخری‌زاده بیان کرد: فرصت‌های مطالعاتی و فرصت‌های شغلی مختلف به تمام دنیا برای پدر پیش آمد اما ایشان حتی برای ادامه مقطع دکتری از ایران خارج نشد و می‌گفت باید در کشور خودم تاثیر بگذارم .    

به گزارش‌خبرنگار خبرگزاری حوزه، فرزند شهید فخری زاده، در همایش بین‌المللی «حقوق بین‌الملل و مخاصمات مسلحانه در منطقه»، در دانشگاه قم برگزار شد، اظهار کرد: شهید فخری‌زاده به جمع یارانش پیوست و نشان دادند مسیر علم هم مسیر شهادت است، چه بسا مسیر علم مسیر نزدیکتری به شهادت است.

وی ادامه داد: امروز در دانشگاه و محل علم هستیم و وقتی علم در مسیر خدا قرار بگیرد و برای رشد بشریت و جامعه اسلامی باشد و برای جلوگیری از رشد و پیشرفت از میان برداشتن عالمان است و این مسیر به نتیجه خودش می‌رسد.

فخری زاده گفت: وقتی در مورد شهید صحبت می‌کنیم در برهه‌های مختلف زندگی خدا را به گونه دیگری می‌بیند، حس می‌کند و به آنجایی می‌رسد که برگزیده می‌شود تا بشریت را تغییر دهد و این یعنی همان مسیر اولیا.

 وی عنوان کرد: در سیره شهدا می‎‌بینیم هم در دوران حیات و هم با شهادت‌شان وضعیتی را رقم زدند که جامعه را دچار حرکت و تغییر کردند و در همه جوامع مختلف آثار متفاوتی را از خودشان به جای گذاشتند و در سیره این افراد هم شباهت‌هایی را با اولیا الهی می‌بینیم.

فرزند شهید فخری زاده در مورد پدرش یادآور شد: رسالتی که بر عهده ماست این است که با مشخص کردن این مسیر وظیفه خودمان را انجام دهیم.

وی ادامه داد: باید مسیر شهدا را ادامه دهیم و اگر انجام ندادیم زیان آن به خودمان می‌رسد؛ پدر می‌گفتند مسیری که من انتخاب کردم و نتیجه‌ای که دنیا را متحول کرد این بود که تصمیم تغییر را از دوران دبیرستان و در سن ۱۵ سالگی گرفتم؛ یعنی یک فرد چه تفکراتی دارد که در این سن مسیری را آغاز می‌کند و در ادامه مسیر هیچ مانعی نمی‌تواند او را منحرف کند.

فرزند شهید فخری‌زاده بیان کرد: فرصت‌های مطالعاتی و فرصت‌های شغلی مختلف به تمام دنیا برای پدر پیش آمد اما ایشان حتی برای ادامه مقطع دکتری از ایران خارج نشد و می‌گفت باید در کشور خودم تاثیر بگذارم .

وی اضافه کرد: مدیران ما باید این مهم را نهادینه کنند علمی که در دنیا ویژه است و به کسی اجازه ورود نمی‌دهند، شهید فخری زاده با اتکا به دانش داخلی بدون بورسیه و حضور در کشورهای دارای علم، مورد نظر را آغاز می‌کند تا اینکه دنیا، ایران را به عنوان کشور هسته‌ای می‌پذیرد و می‌بیند که نمی‌تواند چرخ علم کشور را متوقف کند تصمیمی می‌گیرد خود ایشان را از میان بردارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha