سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مهدویت

حوزه/ سیر مطالعاتی مهدویت با موضوع «ضرورت طرح مباحث مهدوی» با حضور طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) فریدن و با مشارکت بنیاد مهدویت برگزار شد.   

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام حمید رضا حبیبی، در برنامه سیر مطالعاتی مهدویت با موضوع «ضرورت طرح مباحث مهدوی» گفت: انتظار فرج یک عبادت است و با انتظار فرج است که انسان در برابر مشکلات دوام می آورد.

وی ادامه داد: منتظران وقتی انتظارشان معنا می دهد که انسان ها در آخر زمان امیدشان را از دست ندهند و در شرایط سخت آخر زمان امید به فرج کمک کننده است و انسان با این حالت از گردنه های مشکلات خارج می شود انتظار با امید معنا می دهد نه با خیال خام. پیامبر(ص) فرمودند: کسی که منتظر امام زمان(عج) باشد مثل این است که در خیمه ی قائم قرار می گیرد.

حجت الاسلام حبیبی، علت اصلی اهمیت حالت انتظار در آخر الزمان را همان خصلت انتظار دانست و گفت: در دوران آخر الزمان انسان ها دو دسته بیشتر نیستند یا منتظران حقیقی هستند یا گرفتار جاهلیت. منتظران حقیقی کسانی هستند که تلاش برای فرج داشته باشد اگر تلاش نباشد همان زندگی جاهلانه است، بنابراین صرف امیدوار بودن به فردای روشن کافی نیست بلکه باید مفید شد رکن سومی برای انتظار تعریف کردند و آن تلاش برای رساندن وضع موجود به وضع مطلوب است.

وی در پایان با اشاره به کتاب مکیال المکارم گفت: در این کتاب به صورت کامل نزدیک به ۸۰ وظیفه برای منتظران شامل خودسازی، تهذیب نفس، دور کردن رزایل اخلاقی، تمسک به دین، عهد روزانه بستن با امام زمان(عج) بیان شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha