پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
علیرضا رحیمی

حوزه/ معاون پژوهش و برنامه‌ریزی ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش گفت: طی نظر سنجی از سرباز طلبه ها، ۹۷ درصد اعلام کردند اگر قرار باشد دوباره سربازی برویم باز هم آموزش و پرورش را برای سربازی انتخاب خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، علیرضارحیمی، معاون پژوهش و برنامه‌ریزی ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهارکرد: همان‌طور که می‌دانید از سال ۱۳۹۵ با پیشنهاد ستاد همکاری‌ها و موافقت فرماندهی معظم کل قوا جذب طلاب در قالب نظام وظیفه برای آموزش و پرورش مجاز شمرده شد و سال اول اجرای آن با ۵۰۰ نفر آغاز و امروز سالانه دو هزار نفر از طلاب خدمت نظام وظیفه خود را در آموزش و پرورش سپری می‌کنند.

این کارشناس تعلیم و تربیت ادامه داد: بر اساس این نظرسنجی ۴۸ درصد طلاب جذب شده علاوه بر فعالیت‌های تربیتی و دینی به تدریس دروس تخصصی همچون علوم و معارف اسلامی، تفکر سبک زندگی، فلسفه، منطق و... می‌پردازند، ۲۵ درصد از افراد علاوه بر تحصیل حوزوی دارای مدرک تحصیلی آکادمیک هستند و بیش از ۷۳ درصد آنان دارای تحصیلات سطح دو تا چهار حوزوی می‌باشند.
رحیمی بیان کرد: ۷۰ درصد طلاب وظیفه متاهل و ۳۰ درصد مجرد هستند، ۳۵ درصد دارای یک فرزند و ۲۴ درصد دو به بالا فرزند دارند.

 معاون پژوهش و برنامه‌ریزی ستاد همکاری‌ها با بیان اینکه ۴۸ درصد طلاب، قبل از ورود به آموزش و پرورش در قالب نظام وظیفه عمومی دوره‌های تخصصی و مهارتی تعلیم و تربیت کودک و نوجوان را گذرانده‌اند، گفت: با توجه به سپری کردن این دوره برای کسب مهارت بیشتر تمامی داوطلبان ملزم به گذراندن یک دوره ۵۴ ساعته کاربردی مهارتی می‌باشند.

وی ادامه داد: ۵۸ درصد طلاب وظیفه در بیش از یک مدرسه فعالیت دارند و ۷۸ درصد، همکاری مدیر با آنان را خوب، ۱۹ درصد متوسط و تنها ۲ درصد از همکاری و تعامل مدیر مدرسه ناراضی بوده‌اند.

معاون ستاد همکاری‌ها بیان کرد: ۹۴ درصد طلاب تعامل با خانواده‌ها در حوزه تعلیم و تربیت فرزندان با مبلغان را خوب ارزیابی کرده‌اند و در طول سال گذشته، ۹۸ درصد طلاب وظیفه با توجه به مجازی بودن آموزش‌های علمی و تربیتی، با استفاده از ایتا و شاد توانسته‌اند فعالیت‌های خود ادامه دهند به گونه‌ای که ۵۷ درصد با استفاده از فضای شاد و مابقی در سایر شبکه‌های اجتماعی همچون ایتا و سروش فعالیت داشته‌اند.

رحیمی بیان کرد: ۹۱ درصد محتوای تولیدی برای فضای مجازی توسط خود طلاب وظیفه و ۹ درصد، از تولیدات فرهنگی و آموزشی دیگران استفاده کرده‌اند.

معاون ستاد همکاری‌ها در پایان با ذکر این نکته که ۸۳ درصد طلاب وظیفه در دوران خدمت به تحصیل خود ادامه داده‌اند، گفت: بیش از ۹۰ درصد افراد به صورت غیرحضوری به این امر اهتمام داشته‌اند.

وی اظهار امیدواری کرد، آموزش و پرورش از این ظرفیت ایجاد شده توسط حوزه های علمیه بیش از پیش با برنامه ریزی دقیق تر بهره برداری کند.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha