پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
فلسطین

حوزه/ در حالی که اسیران فلسطینی برای احقاق کمترین حقوق خود در برابر ظلم و تجاوز رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذا می زنند حکام عربی در پی توسعه روابط سازشکارانه با این رژیم غاصب هستند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، اعتصاب غذا یکی از روش های زندانیانی است که برای احقاق حق خود چاره ای جز آن ندارند. زندانیان فلسطینی و برخی از زندانیان در کشورهای مرتجع عربی برای گرفتن حق خود و رساندن صدایشان به گوش جهانیان دست به اعتصاب غذا می زنند. در این روش دشوار فرد یا گروه اعتصاب کننده از خوردن هر گونه غذا امتناع می کند و تنها مقداری آب یا نوشیدنی در طول دوران اعتصاب مصرف می کنند.

از سوی دیگر حکام مستبد عربی که سال ها است برای ماندن بیشتر بر تخت و تاج حکومت در کشورهای عربی از هرگونه ظلم و تعدی بر حقوق شهروندان عرب مضایقه نمی کنند، نه تنها کوچکترین اقدامی برای نجات اسرای فلسطینی و جلوگیری از زیاده خواهی رژیم صهیونیستی نمی کنند، بلکه با سازشکاری ننگین خود به دنبال به رسمیت شناختن رژیم جعلی صهیونیستی هستند. حکامی که تابع شهوات و نفسانیت خود هستند و حقوق قلیلی از شاهزادگان را بر اکثریت مردم مسلمان ترجیح می دهند.

بر اساس گزارش المیادین، حدود یک ماه پیش باشگاه اسرای فلسطینی اعلام کرد که ۱۰۰ اسیر فلسطینی در اعتراض به شکنجه و محدودیت‌های اعمال شده در حق‌شان دست به اعتصاب غذا خواهند زد. اداره زندان های رژیم صهیونیستی بعد از عملیات فرار ۶ اسیر از زندان ها جلبوع تدابیر امنیتی داخل زندان ها را تشدید نموده و از ابتدای ماه سپتامبر حراست و نگهبانی از زندان هایش را افزایش داده است.

در ۱۳ اکتبر، طارق عزالدین، ​​سخنگوی جنبش "جهاد اسلامی" در کرانه باختری اعلام کرد که حدود ۱۵۰ زندانی از مجاهدین جنبش دست به اعتصاب غذا زدند و با توجه به اینکه این اعتصاب، یک گام در تشدید تدریجی مبارزه زندانیان در چارچوب نبرد با اداره زندان و سرویس امنیتی شاباک (سازمان اطلاعات و امنیتی داخلی)  به حساب می آید، زندانیان مصمم به اجرای آن هستند.

امروز دبیرکل و اعضای نهاد عالی رهبری زندانیان "جهاد" در فلسطین که در سلول های زندان به سر می برند  به برنامه اعتصاب غذا پیوستند.

شایان ذکر است که زندانیان "جهاد" به عنوان بخشی از مبارزه شکم های خالی برای مقابله با اقدامات اداره زندان های اشغالگر اسرائیل برای هفتمین روز متوالی به اعتصاب خود ادامه می دهند. بر اساس اظهارات منابع میادین، مذاکرات  بین اداره زندان و نمایندگان هیئت اصلی زندانیان "جهاد" در زندان های اشغالگران صهیونیستی به دلیل سرسختی و لجاجت اداره زندان در رد برخی از خواسته ها شکست خورده است.

از این رو در شبکه های اجتماعی پویشی در حمایت از اسرایی که دست به اعتصاب غذا زدند به راه افتاده است:

در شبکه های اجتماعی پویش رسانه ای از سوی خانواده های اسرایی که در فلسطین دست به اعتصاب غذا زدند با هدف یاری فرزندانشان با هشتگ (معرکه# الأمعاء_الخاویة) مبارزه –شکم های –خالی به راه افتاده است.

یکی از این اسرا "علاء اعرج" است، خبرنگار المیادین در فلسطین اشغالی گزارش داد که شرایط سلامتی اسیر علاء اعرج بعد از گذشت ۷۳ روز از اعتصاب غذا رو به وخامتی خطرناک می رود.

این پویش با استقبال زیادی در شبکه های اجتماعی روبرو شده و این شبکه ها مملو از توئیت ها و نوشته هایی در حمایت از اسرا شده است.اسرایی که غذا نمی خوردند و آنها  مرگ را بر رفتار ننگینی که اشغالگران صهیونیستی در داخل زندان ها علیه آنها اجرا می کنند، ترجیح می دهند.

مبارزه اسرا با شکم‌های خالی در روزگار خیانت سازشکاران

أسماء جلال قزمار در توئیتی نوشت: یا صاحب لطف خفی.. لطف و مرحمت کن به علاء(اسیر فلسطینی) یارب یا کریم لطف کن به کودک علاء یا رب # آزادی-علاء- الاعرج.

روز سه شنبه دیوان عالی رژیم صهیونیستی تصمیم  به ادامه بازداشت اداری اسیر علاء اعرج گرفت.

جواد نصرالله ، در توییتر نوشت: زندانیان "دانش آموزان یک زندگی با عزت و با نشاط هستند و روح آنها مخالف قید و هر گونه اسارت است و این سرسختی شکننده نیست است. آنها آزادگان هستند تا پیروزی".

مبارزه اسرا با شکم‌های خالی در روزگار خیانت سازشکاران

یک فعال بین المللی در توئیتی نوشت: ای اعتصاب کنندگان غذا، شما به خدا سوگند قدرت و پیروزی و عزت ما هستید، علیرغم اینکه در عمق زندان های رژیم صهیونیستی به سر می برید.

مبارزه اسرا با شکم‌های خالی در روزگار خیانت سازشکاران

"هدی عزیز" در صفحه توئیتر خودش نوشت" با تمام اسرای فلسطینی که در اعتراض به بازداشتشان  بدون وجود توجیهی برای اتهامات و یا محاکمه شان در زندان های رژیم صهیونستی دست به اعتصاب غذا زدند، اعلام همبستگی می کنم".

مبارزه اسرا با شکم‌های خالی در روزگار خیانت سازشکاران

یک ناشناس در توئیتی نوشت: در میان شرایط اسارت و محدودیت در زندان های اشغالی تعدادی از اسرای زن و مرد فلسطینی با شکم های خالی مخالفت خود را با بازداشتشان در شرایط خطرناکی که سلامتی آنها را تهدید می کند در مبارزه با اشغالگران اعلام می کنند.

"گوارا" در توئیتی نوشت؛ زندانیان بر موضع خود پافشاری می کنند و تا زمان آزادی قاطع هستند. خداوندا ما زندانیان خود را به تو می سپاریم، بنابراین آنها را به سلامت و با پیروزی به زودی به خانواده هایشان بازگردان.

مبارزه اسرا با شکم‌های خالی در روزگار خیانت سازشکاران

در توییتی "سوریتا"،  مشغولیت برخی از  عرب ها  با اعتصاب اسرای فلسطینی در داخل زندان های اشغالگر صهیونیستی را به سخره گرفته، و نوشت: "در زمانی که اسرای فلسطینی با  شکم های خالی از داخل زندان ها فریاد می کشند، توجه و علاقه جهانی و عرب ها  به سمت هدف عادلانه ای است!! لباس هنرمندان جشنواره فیلم "الگونه" ، لباس هایی خالی از نجابت ، اخلاق و دین است و همچنان به دنبال ترند هشتگ علاقه و تمایلات رسانه ای عرب ها هستند.

مبارزه اسرا با شکم‌های خالی در روزگار خیانت سازشکاران

"ایام ابوالرب" ، در صفحه فیس بوک خود، پستی را منتشر کرد که در آن آمده بود: آیا امروز زندانیان از نماز شما دعایی دریافت کردند؟ آیا از کسی خواسته اید که تا آنجا که می تواند به آنها کمک کند؟ آیا سعی کرده اید به کسی در مورد آنها بگویید یا در همبستگی با آنها مشارکت داشته باشید ؟ زندانیان مسئله هریک از ما هستند و مسئولیت سلامتی آنها بر عهده ماست.

شایان ذکر است که مقامات اشغالگر اسرائیل صدها زندانی فلسطینی را بدون هیچ گونه اتهامی علیه آنها و بدون اطلاع از دلایلی که منجر به دستگیری آنها شده است، در بازداشت اداری نگهداری می کنند. این  زندانیان از ابتدایی ترین حقوق خود مانند ملاقات با خانواده یا حتی شروع مراحل قانونی رسمی برای امتناع از دستگیری محروم هستند. برای این زندانیان، اعتصاب غذا تنها راه مقاومت در برابر این شرایط است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    0 0
    استفاده از #خلیجی به جای #خلیج_فارس در ابتدای خبر اشتباه است
    • عبدالله IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
      0 0
      خب اصلاح کنید