پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تودیع و معارفه امام جماعت مسجد انصارالمهدی(عج) جنت آباد تهران

آیت الله غیاث‌الدین طه محمدی به دلیل هجرت به همدان، از امامت جماعت ۳۰ ساله مسجد انصارالمهدی(عج) جنت آباد تهران خداحافظی کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، آیت الله غیاث‌الدین طه محمدی به دلیل هجرت به همدان، از امامت جماعت ۳۰ ساله مسجد انصارالمهدی(عج) جنت آباد تهران خداحافظی کرد و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا کرباسی، تولیت جامعه علمیه امیرالمومنین(ع) جایگزین او شد.

 در این مراسم حجت الاسلام حسینِ محمدابراهیم، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد و همچنین نمازگزاران مسجد انصار المهدی(عج)، از زحمات سی ساله آیت الله طه محمدی در این مسجد تقدیر کردند.

در ادامه حجت‌الاسلام محمدابراهیم ضمن تبریک هفته وحدت، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا کرباسی را به عنوان امام جماعت جدید معرفی کرد و افزود: زمانی که آیت‌الله طه محمدی از قصد خود برای هجرت گفتند، خیلی ناراحت شدیم و تلاش کردیم که ایشان بمانند. بنده مدت ها به این قضیه فکر کردم که چه کسی می تواند جایگزین ایشان باشد. الحمدلله آقای کرباسی قبول زحمت کردند و ان شاء الله که این مسجد بهتر از قبل فعالیت کند.

در ادامه، آیت الله طه محمدی با تشکر از مسئولین و نمازگزاران گفت: مسجد انصارالمهدی(عج) طی سی سال ساخته شده و من در تمام این مراحل حضور داشتم. از همان بدو امر که به دستور رهبر معظم انقلاب وارد این مجموعه شدم، مشکلاتی بود، اما همواره سعی کردم خادم خوبی برای زائران خانه خدا باشم.

وی ادامه داد: بنده تخصص معماری دارم و سعی کردم نظرات واقفین امر و ضرورت های دینی را توأمان حفظ کنم. اکنون هم افتخار می کنم که از حیث معماری مسجدی مثل این مسجد در تهران اگر نگوییم نیست، انگشت شمار است. این مسجد با احداث واحدهای تجاری و همچنین حوزه علمیه انصار المهدی (عج) هم در بحث اقتصادی و هم در بخش فرهنگی و علمی فعال بوده است. در این سال ها تلاش شده از درآمد مسجد بخشی صرف امور تبلیغی و اعزام مبلغ به مناطق دور افتاده شود.

آیت الله طه محمدی اظهار کرد: از حجت‌الاسلام والمسلمین کرباسی هم درخواست می کنم به این رویه ادامه دهند. هرچند خودشان سالهاست در راه پرورش طلاب علوم دینی فعالیت می کنند و یقینا بهتر از حقیر این راه را ادامه خواهند داد.

حجت الاسلام والمسلمین کرباسی هم با قدردانی از زحمات آیت الله طه محمدی، گفت: سعی مخواهد شد که این مسجد که مزین به نام حضرت حجت (عج) است به یکی از بهترین مراکز مهدوی کشور تبدیل شود.

در ادامه حکم امامت جماعت حجت‌الاسلام والمسلمین کرباسی توسط آیت‌الله طه محمدی و حجت الاسلام والمسلمین محمدابراهیم اعطا شد.

حجت الاسلام والمسلمین کرباسی از سال ١٣٧٨ تاکنون عهده دار تولیت جامعه علمیه امیرالمؤمنین (ع) تهران است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha