جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام عبادي زاده

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: ما باید با وحدت، هوشیارانه عمل کنیم و نگذاریم دشمن به اهداف خود برسد، چرا که در خلق تمدن بزرگ اسلامی وحدت بین شیعه و سنی موج می زد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده، امروز در همایش وحدت اسلامی، در سالن حوزه علمیه خواهران هرمزگان، اظهار داشت: ملت ایران و تمدن با هم بیگانه نیستند، چرا که خود ایران سازنده بسیاری از تمدن ها در تاریخ است.

وی افزود: در خلق تمدن های بزرگ اسلامی وحدت بین مسلمانان اعم از شیعه و سنی موج می زد؛ در تمدن اسلامی رنگ و نژاد اصلا مورد توجه نیست، بلکه ملاک برتری به تقوای آنهاست.

امام جمعه بندرعباس عنوان کرد: فکر و عقبه فکری مردم یک جامعه برای شکل گیری تمدن اسلامی اهمیت بسزایی دارد. اخلاق، فرهنگ، سبک زندگی اسلامی، معنویت گرایی، دانش از مهم ترین شاخصه های تشکیل تمدن اسلامی است که به عنوان نرم افزار تمدن هم از آنها یاد می شود.

عبادی زاده ابراز کرد: اولین مسئولیت و مهم ترین مسئولیت ما مسلمانان ایجاد زمینه برای مملموس شدن نرم افزار های تمدن است، چرا که در صورت محقق نشدن نرم افزار های تمدن سخت افزار آن هم بوجود نمی آید.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تصریح کرد: زیرساخت هایی که پیامبر اکرم(ص) برای تمدن در نظر گرفته بودند، امروز دستمایه ای برای مسلمانان است؛ در سیره نبوی سه مفهوم جایگاه ویژه ای دارد که اولین آن مفهوم جامعه سازی و مفهوم دوم امت سازی است.

وی اضافه کرد: مفهوم سوم که یکی از مهم ترین مؤلفه ها است وحدت اسلامی است؛  مقوله وحدت از نظر پیامبر اسلام بسیار گسترده بوده است لذا در برخی از قوانین وحدت اسلامی آمده است که حتی شامل اهل کتاب هم میشود.

عبادی زاده ادامه داد: پیامبر اسلام هنگامی که متوجه شد دشمن از ابراز اسلام بر ضد اسلام استفاده می کند و سعی در تفرقه افکنی و از بین بردن وحدت میان مسلمانان می کند دستور تخریب مسجدی  که یهودیان در آن عمل غیر اخلاقی مرتکب می شدند را صادر فرمودند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ارزنده ترین نعمت میان مسلمانان وحدت است و امروز ما باید هوشیارانه عمل کنین تا دشمن به اهداف خبیثانه خود نرسد، ناگفته نماند که دشمنان اسلام از ابراز اسلام بر ضد دین اسلام استفاده کردند و گروهک های ترورستی مثل داعش را به وجود آورند.


انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha