شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: عزت و شرف امروز ما مدیون خون شهدا است و در این ۴۳ سال به برکت خون های شهیدان و رهبری حکیمانه امام (ره) و رهبر معظم انقلاب ملت ایران راه عزت را طی کرده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، روز پنجشنبه در اجلاسیه کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان با بیان اینکه  جنگ ذاتا چیز خوبی نسیت و ویرانی  و نابسامانی دارد، افزود: آنچه در ایران اتفاق افتاد این بود که ما نجنگیدیم بلکه دفاع کردیم، ما کشوری شاه زده و وبا زده بودیم، در این شرایط منجی تاریخی و معمار کبیر انقلاب پرچم آزادی را به دست گرفت و امت به دنیال او حرکت کردند و با عنایت خدا و مجاهدت مجاهدان و خون پاک شهدان طاغوت سرنگون و انقلاب پیروز شد.

وی به تهاجم دشمن در جنگ تحمیلی به کشور اشاره کرد و افزود: در این تهاجم بیش از ۱۵۰۰ کیلومتر مرز های ما مورد تجاوز قرار گرفت.

امام جمعه زنجان گفت: ما در این آن شرایط ۲ راه داشتیم، یکی اینکه تسلیم بشویم، ولی راه دوم را که ۱۴۰۰ قبل امیرمومنان در جنگ صفین پیش پای ما گذاشت و آن اینکه وقتی دشمن قصد جان و عزت و هویت و شرف ما را دارد باید سلاح بله دست بگیریم و برابرش بایستیم تا به آزادی و عزت و سرافرازی برسیم.

وی اظهارکرد: ملت ما در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس  به ندای امام (ره)، آن قدیس مرد و خدا مرد لبیک گفتند و از روز اول همه در صحنه بودند.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی افزود: پس از شروع جنگ مشخص شد که جنگ فقط بین عراق و ایران نیست بلکه جنگ جهانی سوم است. چون بالغ بر ۴۰ کشور از رژیم بعثی حمایت می کردند و ما از ۱۷ کشور اسیر داشتیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آن روزی که دفاع مقدس شروع شد جمعیت زنجان ۶۳۰ هزار نفر بود، گفت: سه هزار و  ۵۳۵ شهید استان مربوط به آن میزان جمعیت است.

نماینده ولی فقیه در زنجان به نقش رزمندگان و جوانان زنجانی در دفاع مقدس اشاره کرد و افزود:  رزمندگان زنجان از روز اول دفاع مقدس در کنار چند لشکر پیروز بودند و پیروزهای متعددی را رقم زند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه نتیجه استقامت در دفاع مقدس ۱۸۸ هزار شهید فقط در جبهه ها بود، گفت: به شهدای انقلاب ۱۷ هزار و ۵۰۰ شهدی ترور هم باید اضافه کنیم، اینها هزینه هایی بود که ملت ایران برای استقلال و سربلندی خود پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه بر اساس فرمایس رهبر معظم انقلاب ذلت و کوتاه آمدن در برابر دشمن هم هزینه دارد، افزود: البته ما با استقامتمان باعث هزینه دادن دشمن شدیم و همین است که انقلاب امروز با صلابت تمام ایستاده است.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی اظهار داشت: در جنگ جهانی ایران تسلیم شد و سه دولت قدرتمند از سه طرف کشور را اشغال کردند که نتیجه آن ۹ میلیون کشته در اثر گرسنگی و بیماری و جنگ بود.

وی به ارزش زنده نگه داشتن یاد شهدا اشاره کرد و گفت: مجالس یادواره شهدا باید تکرار شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha