جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای

حوزه/ حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای، با بیان اینکه تکریم ارباب رجوع در دادگستری‌ها یک‌اولویت ضروری است، گفت: گاهی حضور با تاخیر قضات در دفتر کار آنها باعث ایجاد نارضایتی مردم می شود که در صورت وجود چنین رویه هایی امیدواریم این شرایط در راستای تکریم ارباب رجوع اصلاح گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای، رییس قوه قضائیه، روز پنجشنبه در جمع قضات و کارشناسان دادگستری خوزستان در مجتمع فجر اهواز اظهارداشت: همچنان که مقام معظم رهبری بر اخلاق، عدل و پایداری در صبر برای رفع مشکلات ضروری تاکید دارند، همه ما موظفیم در رعایت این موارد دقت لازم را به عمل آوریم.

وی تصریح کرد: با وجود مشکلات فراوان در جامعه، مسؤولان برای رفع محدودیت‌های دستگاه قضایی در حال تلاش و برنامه ریزی هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای، خطاب به کارکنان دستگاه قضایی در خوزستان، بیان داشت: برخی جابجایی ها در دستگاه قضایی و همچنین دولت با محوریت برنامه ریزی برای رفع مشکلات انجام شده که از جمله آن نیز می توان به انتخاب وزیر دادگستری اشاره کرد.

وی بیان داشت: برخی از این مشکلات نیز در جلسات سران قوا مورد بررسی قرار می گیرند تا با تعامل و همکاری که بین روسای جمهوری، مجلس وقوه قضاییه انجام شده، مشکلات با سرعت بیشتری برطرف شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع نظم و انضباط در دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: تکریم ارباب رجوع به عنوان یک‌اولویت ضروری همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان داشت: گاهی حضور با تاخیر قضات در دفتر کار آنها باعث ایجاد نارضایتی مردم می شود که در صورت وجود چنین رویه هایی امیدواریم این شرایط در راستای تکریم ارباب رجوع اصلاح گردد.

رئیس قوه قضاییه همچنین به بررسی مشکلات جامعه در زمینه های مختلف اشاره کرد و گفت: ضمن اینکه این شرایط باعث ایجاد احساس شرمندگی برای من می گردد از همه ظرفیت های موجود برای همراهی با مجلس و دولت استفاده خواهد شد تا شاهد بهبود شرایط فعلی در کشور باشیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای، با بیان اینکه بخش مهمی از تلاش ها بر رفع مشکلات استان خوزستان متمرکز شده است گفت: این استان که طی مقاطع مختلف تاریخی در مقابل تهاجم دشمنان ایستادگی های زیادی داشته، با این حال امروز نیز با وجود ظرفیت های اقتصادی مستعد، دچار چالش و مشکلات متعددی است که این وضعیت دور از انتظار است.

رئیس قوه قضائیه، به حضور میدانی معاونان و مدیران این قوه در شهرهای مختلف استان اشاره کرد و افزود: امروز در نشستی مشکلات خوزستان بر اساس مشاهدات صورت گرفته، بررسی و برای آنها راهکاری اندیشیده می شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای، در پایان از تلاش ها و خدمات کارکنان دستگاه قضایی در طول دوران شیوع بیماری کرونا قدردانی کرد و گفت: با توجه به اینکه دادگستری ها از جمله دستگاه هایی است که با امور مردم سر و کار دارد، در طول شرایط کرونایی، کارکنان دستگاه قضایی در محل کار، حضور مستمری داشته اند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha