شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
همایش علمای یمن

حوزه/ علمای کشورهای عربی و اسلامی به صورت حضوری و مجازی در همایش علمای یمن تحت عنوان "وحدت اسلامی، فرصت ها و چالش ها" که در صنعا پایتخت یمن برگزار شد، شرکت کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، علمای کشورهای عربی و اسلامی به صورت حضوری و مجازی در همایش علمای یمن تحت عنوان "وحدت اسلامی، فرصت ها و چالش ها" که در صنعا پایتخت یمن برگزار شد، شرکت کردند.

علمای جهان اسلام به وحدت و دوری از تفرقه و مخالفت با عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی و آزادسازی فلسطین دعوت کردند و پایداری ملت یمن در مقابل متجاوزان سعودی آمریکایی را ستودند.

شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه علمای مقاومت در ارتباط ویدئویی با این همایش خطاب به ملت یمن گفت: شما در محاصره قرار دارید و به همبستگی بسیار نیازمند هستید و در این حال از فلسطین حمایت می کنید.

وی افزود: شما در برابر طاغوت آل سعود که نمی خواهد شما بر یهود لعنت بفرستید، ایستاده اید و با صبر و پایداری اسطوره ای خود، برای نبی اکرم (ص) جشن حقیقی برگزار می کنید.

دشمنان اسلام برای افشاندن بذر فتنه در میان مسلمانان تلاش کردند

شیخ خالد الملا رئیس جماعت علمای عراق در این مراسم گفت: دشمنان اسلام برای افشاندن بذر فتنه در میان مسلمانان تلاش کردند و این جنگ هایی که میان مسلمانان شعله ور است، نتیجه طرح ها و توطئه های آنهاست.

وی تصریح کرد: کشور هایی که امروز مورد هدف قرار گرفتند، به خاطر موضع گیری آنها در مخالفت با حضور آمریکا و وجود غده سرطانی به نام اسرائیل است.

از تمامی مسلمانان می خواهیم حول محور وحدت اسلامی جمع شوند

شیخ عبد الرزاق قسوم رئیس جمعیت علمای مسلمان الجزایر گفت: وحدت اسلامی که به آن دعوت می کنیم، از ما می خواهد که دشمنان اسلام را کنار بزنیم و روابط خود را با آن عادی نکنیم و در سنگر آنان قرار نگیریم و هم پیمان آنها نباشیم.

وی بیان داشت: از صمیم قلب و با اعتقاد از تمامی مسلمانان حقیقی می خواهیم به حق اسلام حول محور وحدت صحیح اسلامی جمع شوند.

نیازمند وحدت اعتقادی، اقتصادی و نظامی هستیم

شیخ محمد العیساوی از کشور مصر با تأکید بر اینکه ما نیازمند وحدت اعتقادی، اقتصادی و نظامی هستیم، افزود: کسانی که روابط خود را با دشمن عادی ساختند، نابود خواهند شد و ما به وحدت، دین و قرآن متمسک هستیم.

اگر بخواهیم به وحدت برسیم، باید با آمریکا، اسرائیل و هم پیمانان آن مبارزه کنیم

شیخ علی العکام از علمای یمن در پایان بیان داشت: اگر بخواهیم به وحدت برسیم، باید در راه خدا جهاد کرده و با آمریکا، اسرائیل و هم پیمانان و اذناب آن در منطقه مبارزه کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha