سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله اعرافی و سفیر یمن

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: خودمان را نسبت به جبهه مقاومت مسئول می دانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری‌حوزه، آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه  عصر پنج شنبه در دیدار سفیر و نماینده انصارالله یمن در ایران ضمن خیرمقدم آرزوی پیروزی نهایی و تبریک پیروزی‌ها، اظهارکرد: صبر و مقاومت ملت یمن دارای ارزش فراوانی است و لذا باید از رهبری حکیم انصارالله یمن و نیروهای جبهه مقاومت قدردانی کرد.

عضو فقهای شورای نگهبان قانون اساسی، افزود: روابط بین قم و یمن، دارای سابقه تاریخی بوده و مذهب اهل‌بیت(ع) درقم توسط خانواده‌های یمنی گسترش یافته است و به خصوص خانواده اشعری که از یمن آمده‌اند و ما مذهب اهل‌بیت(ع) خودمان را مدیون شیعیان یمنی هستیم.

آیت‌الله اعرافی بیان کرد: اگر به تاریخ مراجعه کنیم، خواهید دید که در طول تاریخ روابط تاریخی دوستانه میان شیعیان و مسلمان ایران و یمنی‌ها ادامه داشته است و امروز خود را در کنار جبهه مقاومت می دانیم و قضایای یمن را جز قضایای دنیای اسلام، و خود را نسبت به جبهه مقاومت مسئول می دانیم.

مدیرحوزه‌های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه گزارشی از دستاوردهای حوزه عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین رویکردهای ما در حوزه توجه به امت اسلامی و رویکرد جهانی، تمدنی، جامع و تبیین و ترویج اسلام ناب محمدی(ص)، همچنین اسلام سیاسی پاسخگو به نیازهای بشر امروز است.

وی خاطرنشان کرد: اسلامی می تواند امروزعزیز باشد که در کنار گسترش صلح، عقلانیت و حکمت بر مقاومت و جهاد نیز تاکید و عزت اسلامی را تعقیب کند.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ما خود را نه اهل افراط و نه تفریط می بینیم، اینکه مسلمانان نه این حق را دارند در تمدن‌غربی ذوب شوند و نه‌اینکه خود را دربهره‌گیری از دستاوردهای بشری برای رسیدن به عزت اسلامی منع کنند.

آیت‌الله اعرافی گفت: این لازمه جمع بین صلح‌طلبی و فرهنگ مقاومت است. با این نگاه در کنار امت اسلامی ایستاده‌ایم و بطوریکه قضیه فلسطین همواره برای ما مساله اصلی بوده است و در کنار کشورهای دیگر همچون لبنان، سوریه و عراق هستیم و درکنار مردم یمن نیز برخاسته از این مبنای فکری و نگاه به اسلام حضور داریم.

عضو جامعه‌مدرسین حوزه‌علمیه قم، بیان کرد:در آینده نیز این رویکرد را تعقیب می‌کنیم و به نظر می‌رسد، دنیای اسلام برای آینده خودش به دوعنصر نیاز دارد که تربیت کادر فرهیخته، عاقل، عالم و بهره‌مند از اسلام جامع و دیگری، نیازمند فکر، معرفت و پشتیبانی فکری، علمی و فرهنگی از آن جمله است.

امام جمعه قم، عنوان کرد: این‌ عناصر باید ما را برای آینده اسلام آماده کند و رسیدن به آینده درخشان برای اسلام عزیز دور نیست و حوزه‌های علمیه آمادگی دارند در کنارهمه جریان‌های مقاومت بایستند و کمک فکری کنند و در تربیت کادر فرهنگی، فکری و تربیتی آنان سهیم باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشوردر بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های تحول حوزه اشاره کرد و گفت: ما باورداریم هر کاری در حوزه تمدنی مبتنی برگسترش اندیشه و دانش است و تا آنجا که به معارف اسلامی برمی‌گردد، این مؤلفه باید اجتهادی باشد.

امام جمعه‌قم با بیان اینکه اجتهاد، تمدن ساز و ناظر به تمدن سازی اسلامی است، افزود: با توجه به نیازهای امروز، فقه ما باید بیش از ابواب موجود توسعه پیدا کند و در حوزه فقه پزشکی، فقه اقتصادی، فقه سیاسی، فقه کرونا، فقه طب و ... پاسخگوی نیازهای امروز باشند.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha