شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سید احمد قره باغی

حجت الاسلام قره باغی به لزوم تربیت جوانان در گروه های جهادی اشاره کرد و گفت: هیچ نیروی انقلابی بر اساس مکتب دینی، حق تضعیف برادر مؤمن و انقلابی دیگر را ندارد، هرچند سلیقه های متفاوت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه  از ارومیه، حجت الاسلام سید احمد غفاری قره باغی، امروز در جمع جوانان جهادگر فاطمی، که در حسینیه مسجد رضاآباد ارومیه برگزار شد، به ضرورت توجه به معنویت در کار تشکیلاتی اشاره کرد و اظهار داشت: در کار جهادی و تشکیلاتی، باید همه اعضا برای تعالی جمع تلاش کنند و اگر گروه های جهادی نتوانند انسان را تربیت کنند، اساسا بی‌نتیجه خواهند بود.

وی به لزوم حضور اهل علم بصیر و آشنای به دین و مقررات شرعی در راس همه تشکل‌ها اشاره کرد و افزود: آن چیزی که به یک تشکّل، قوام می‌دهد، این است که افراد تحت نظارت عالم دینی بصیر و انقلابی تربیت شوند و در میدان عمل، آن چه را آموخته اند، برای تعالی خودشان بکار بگیرند و جمع جهادی پیش از تلاش برای اصلاح دیگران، باید خودش را مراقبت و تربیت کند، و سپس به فکر اصلاح جامعه خویش باشد. لکن برخی برای تربیت خود، گوشه گیری را انتخاب می‌کنند، اما تربیت انسان اجتماعی در گوشه گیری‌ها صورت نمی گیرد و آن چه که از یک شخص، فردی همه بُعدی درست می‌کند، حضور در میدان عمل و تلاش برای حل مشکلات مردم و تعالی جامعه است و ما این را در افراد بسیاری از جمله سردار سلیمانی مشاهده کردیم.

عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران با تشریح این نکته که برای حرکت مقاوم و پرشتاب انقلاب اسلامی باید از مال، جان و آبرویمان هزینه کنیم، گفت: بسیاری از افراد، اهل شعار دادن هستند و وقتی که نیاز به حضور در میدان عمل باشد، وارد نمی شوند. مبادا ما نیز به این کار مبتلا شویم که مردم از شعار بدون عمل، خسته شده‌اند.

وی برخی کدورت های موجود در جمع‌های انقلابی را نقشه شیطان دانست و تاکید کرد: هیچ نیروی انقلابی بر اساس مکتب دینی، حق تضعیف برادر مؤمن و انقلابی دیگر را ندارد، هرچند سلیقه های متفاوت داشته باشند. تخریب و تضعیف برادران ایمانی نسبت به یکدیگر و بدگویی آنان در پشت سرشان، فقط یک دلیل می تواند داشته باشد و آن، عدم قوت معنویت و تدین در برخی تشکل‌های سیاسی است که به نام انقلاب نامیده شده‌اند و به نیروهای نظام اسلامی صدمه می‌زنند.

حجت الاسلام قره باغی با اشاره به این که اگر در کارهای اجتماعی و جهادی، نورانیت نباشد، نمی تواند انسان را به مسیر برساند و در چنین مواقعی باید در ساختارهای تشکیلات تجدید نظر کرد، اضافه کرد: در طول تاریخ، همیشه جوانان حرکت های اجتماعی و انقلابی اسلام را پیش برده اند و باید جمع هایی که جوانان در آن حضور دارند را تقویت کرده و به معنویت، نورانیت، نماز اول وقت و تربیتشان اهمیت داد.

وی با اشاره به لزوم کار شبکه‌ای میان نخبگان انقلابی، در موضوعاتی همچون عدالت‌خواهی، تصریح کرد: در جریان عدالتخواهی و اجتماعی باید طلاب و دانشجویان، کف میدان بیایند و افراد دیگر را هم جذب کنند و جبهه‌ای که شبکه‌ ای کار نکند، به راحتی اسیر دشمن و نیروی رقیب خواهد شد و البته باید دقت کرد که در مطالبه گری، حقیقت و خدا و معاد و قیامت را در نظر گرفت و به کسی به ناحق، تهمت و افترا نزد. اینکه صرفا به شنیده ها اکتفا کرده و افراد را مورد هجمه قرار بدهیم، صحیح نیست و یک انقلابی مؤمن، کارش از روی حساب و کتاب و عقلانیت است.
 

عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران بیان داشت: امروز فضای مجازی یک فرصت برای فعالیت های اجتماعی و تاثیر گذاری و جذب افراد است و لازمه آن، تربیت و آمادگی کامل برای حضور در این عرصه است و اگر بدون معنویت و تربیت، کسی وارد این فضا بشود، نه تنها مؤثر نخواهد شد، بلکه به اهداف دشمن هم کمک خواهد کرد.


وی در پایان گفت: رمز موفقیت جمع های انقلابی و مؤمن، تواصی به حق، معنویت و ارتباط با خداست و در مسیر عدالتخواهی، نباید حق و حقیقت را قربانی کرد و بنابر سفارش امام رضا علیه السلام کسانی که حقیقت را در مسیر زندگی خود نادیده بگیرند، از مسیر حق تعالی خارج شده اند و باید با حفظ حرمت بزرگان و ریش سفیدان و استفاده از تجربیات آن ها، در مسیر تحولات اجتماعی وارد شویم و اثر گذار باشیم.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha