دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
توکل

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین توکل گفت: همه جریانات قهرمانی و ورزشی دارای خط پایانی است؛ زیرا همیشه جوان نمی مانیم؛ وقتی سن انسان بالا رفت بدن دچار ضعف می گردد؛ می بایست روح انسان نیز در کنار بدنش قوی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید رحیم توکل استاد اخلاق حوزه علمیه قم در مراسم تقدیر از اعضای تیم ملی نوجوانان رشته وزنه برداری کشور که با حضور علی داوودی نایب قهرمان المپیک  در قم برگزار شد گفت: دنیا هنوز قهرمانان ملی ما را آنگونه که باید نشناخته است؛ وقتی شما قهرمان می شوید در گام اول افتخاری برای ایران است و در گام دوم برای انقلاب اسلامی ایران می باشد.

وی افزود: کاری که قهرمانان ورزشی می کنند بر آینده ایران اسلامی تأثیرگذار است.

حجت الاسلام والمسلمین توکل خاطرنشان کرد: حضور و رفتار شما می تواند اسلامی باشد و در عین حال به مقام قهرمانی نیز برسید.

وی حضور قهرمانان ورزشی در عرصه های بین المللی را باز کننده راه برای سایر قهرمانان جهان اسلام دانست و گفت: شما یک الگوی انقلابی هستید که از دل جامعه انقلابی و اسلامی پا به عرصه قهرمانی گذاشته اید.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: خواهرانی که در این مراسم حضور دارند ثابت کرده اند که می شود یک زن حجاب و عفاف خود را حفظ کرده و قهرمان نیز باشد.

وی با اشاره به افزود: برخی کارها در ظرف خودشان صدا نمی کنند اما بعدها صدای آن ها به گوش خواهد رسید؛ مرحوم تختی با مرام و مشی پهلوانی خود حرکاتی را در تاریخ به ثبت رساند که تاکنون الگو و سرمشق قهرمانان کشور ما هستند.

حجت الاسلام والمسلمین توکل بیان داشت: همه جریانات قهرمانی و ورزشی دارای خط پایانی است؛ زیرا همیشه جوان نمی مانیم؛ وقتی سن انسان بالا رفت بدن دچار ضعف می گردد؛ می بایست روح انسان نیز در کنار بدنش قوی شود.

وی گفت: دنیا مقدمه ای برای آخرت و حیات ابدی است؛ به بدن خود رسیدگی کنید اما به روح خود بیش از آن اهمیت دهید.

این استاد اخلاق حوزه علمیه قم، اظهار کرد: خیلی از کارها به عنایت الهی بند است؛ خیلی افراد به مسابقات مختلف می روند و دو روز قبل از برگزاری آن ها دچار کسالتی می شوند و از آن میادین باز می مانند؛ این نشان می دهد فقط اراده ما انسان ها به تنهایی تعیین کننده نیست و باید از خداوند تقدیرات احسن را بخواهیم.

وی با تأکید بر عنایت الهی در نتایجی که قهرمانان ورزشی به دست می آورند عنوان داشت: می بایست یاد خداوند را در تمام امور خود حفظ کنیم و حتماً به نماز اول وقت مقید باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha