جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌‌الاسلام سالک

حوزه/ نماینده ادوار مجلس گفت: امروز ملت ایران با استقامت و ایمان و اخلاص الهی و تبعیت از رهبری و تلاش برای حرکت در مسیر عدالت در مقابل آمریکا ایستاده است و به دنبال آن ملت‌های آزاده در سراسر جهان توانستند قد علم کنند، ملت‌های جهان هر چه روز افزون، بیدارتر شوند مرگ استکبار جهانی زودتر خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک در حاشیه  مراسم یوم الله ۱۳ آبان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان، اظهار داشت: ۱۳ آبان حاوی ۴ نکته مهم است، اول در سال ۴۳ عوامل ساواک شاه امام خمینی را به ترکیه تبعید کردند که این حرکت نشانه عجز و ناتوانی و ضعف در برابر آمریکا بود.

وی ادامه داد: امام در ترکیه هم حضور نقش آفرین داشتند و بعد هم به کویت فرستاده شدند که دولت کویت ایشان را نپذیرفت. امام فرمودند من حتی در قایق روی دریا هم علیه استکبا رو ظلم فریاد می‌زنم بنابراین به نوفل لوشاتو تبعید شدند.

نماینده ادوار مجلس بیان‌ کرد: حادثه دوم کشتار دانش آموزان در سال ۵۷ در دانشگاه‌ تهران بود که به این مناسبت روز دانش آموز نام گذاری شد و حادثه سوم، تسخیر لانه جاسوسی در سال ۵۸ است که حضرت امام تعبیرشان این بود که انقلاب دوم رخ داده است.

وی خاطرنشان کرد: نکته بعدی لانه جاسوسی و روز مبارزه با استکبار جهانی است که مردم و مسئولین در این راستا حرکات بزرگی را رقم زدند، اولین باری که لانه جاسوسی آمریکا کشف شد در اصفهان بود، این مجموعه حوادث به ما چند نکته را تعلیم می‌دهد اول اینکه آمریکا دشمن سرسخت برای جمهوری اسلامی ایران بوده و هست و خواهد بود.

سالک گفت: به گواه تاریخ، حالت دوستانه ای که آمریکا در جریان دیپلماسی برای ایران می گیرد، یک فریب است و در پشت دیپلماسی، گرگ درنده‌ای است که با الفاظ زیبا کشورها را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد، در این راستا ایران دست آمریکا را رو کرد و آمریکا در صدر منفورترین کشورهاست.

پیام ۱۳ آبان، مقاومت، مقابله، شناخت دشمن، توسعه فرهنگ اسلام ناب و قرآن

وی اظهار کرد: آمریکا و اروپا دنیا را تحریم کرده‌اند، پیشنهاد ما این است که رئیس جمهور ایران با تجمیع ۳۶ کشوری که  توسط آمریکا تحریم شده‌اند، قدرتی در جهان بوجود آورند، نکته بعد این است کسانی که نبضشان با قلب آمریکا در جریان است باید بدانند تکیه به آمریکا با جنایاتی که آمریکا در جهان انجام می‌ده، د به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.

سالک عنوان کرد: امروز ملت ایران با استقامت و ایمان و اخلاص الهی و تبعیت از رهبری و تلاش برای حرکت در مسیر عدالت در مقابل آمریکا ایستاده است و به دنبال آن ملت‌های آزاده در سراسر جهان توانستند قد علم کنند، ملت‌های جهان هر چه روز افزون، بیدارتر شوند مرگ استکبار جهانی زودتر خواهد بود.

نماینده ادوار مجلس یادآور شد: پیام دیگر این روز، ایجاد وحدت و همدلی حول محور ولایت برای مقابله با ترفندها و نقشه‌ها علیه ایران است، پیام کلی ۱۳ آبان در خصوص شرایط کنونی مقاومت، مقابله، شناخت دشمن، توسعه فرهنگ اسلام ناب و قرآن در سطح جهان است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha