دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عزيزي

حوزه/ آیین بزرگداشت مرحوم حجت الاسلام رضا علی‌عزیزی، مؤسس مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها مشهد، در جوار بارگاه منور حضرت رضا(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، مراسم بزرگداشت دومین سالگرد درگذشت حجت الاسلام رضا علی عزیزی، مؤسس مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها  مشهدبا عنوان «اندیشمند مبتکر» از سوی معاونت تبلیغ  حوزه علمیه خراسان، مدرسه حضرت زینب(س)، دفتر رسانه و ارتباطات حوزه  خراسان، معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی و ستاد مردمی مهدویت خراسان رضوی برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری، نماینده سابق رهبر معظم انقلاب اسلامی در سوریه که در سالن اجتماعات مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه مبلغان دین برای اقناع‌سازی اذهان باید بر قلب و تفکر مردم نفوذ کنند، اظهار کرد: مرحوم حجت الاسلام عزیزی به عنوان یک مٌبَلغ دین با رفتار، اخلاق و کردار نیک خود همیشه بر قلب مردم نفوذ می‌کرد و سپس تبلیغ دین را انجام می‌داد.

وی با تاکید بر اینکه آموختن و تعلیم موجب ایجاد و ترویج عادت‌های صحیح در انسان و زدودن عادت‌ها و سنت‌های غلط از باطن آدمی می‌شود، افزود: این استاد و مبلغ بزرگوار همواره در حال کسب علم بود و با بهره‌گیری صحیح از علوم اکتسابی طرح‌های جدید و نوآورانه‌ای را برای معرفی و ترویج فرهنگ مهدویت و غدیر در سطح جامعه و حرم مطهر رضوی ارائه می‌کرد که مورد استقبال و اجرا قرار می‌گرفت.

نماینده سابق رهبر معظم انقلاب در سوریه، مرحوم حجت الاسلام عزیزی را انقلابی دغدغه مند خواند و اضافه کرد: وی در اتخاذ مواضع انقلابی با صلابت عمل می‌کرد و نسبت به گسترش فرهنگ مهدویت و غدیر دغدغه داشت.

نمونه بارز «مجاهد کبیر»

حجت الاسلام و المسلمین عباس فرازی‌نیا، مدیر ارتباطات حوزوی آستان قدس رضوی نیز در ادامه این مراسم با تاکید بر اینکه مرحوم حجت الاسلام عزیزی، روحانی عالم، مجاهد و پارسا بود که حقیقتا به ماموریت خویش در دنیا یعنی دین‌دانی و دینداری آگاه بود، خاطرنشان کرد: این روحانی دلسوز در حقیقت یک تراز انقلاب بود.

وی با اشاره به اینکه «مجاهد کبیر» واژه‌ای است که اخیرا از سوی مقام معظم رهبری بیان شده و به معنای مقاومت بر ارزش‌هاست، گفت: مرحوم حاج آقای عزیزی نمونه بارز یک «مجاهد کبیر» است.

مدیر ارتباطات حوزوی آستان قدس رضوی با بیان اینکه یکی دیگر از ویژگی‌های بارز وی «پارسایی» بود، تصریح کرد: برخی مواقع درباره مرحوم حجت الاسلام عزیزی بی‌مهری‌هایی صورت می‌گرفت اما وی نسبت به آن شخص غیبت و بدگویی نمی‌کرد بلکه این بی‌مهری را صبورانه تحمل می‌کرد.

حجت الاسلام و المسلمین فرازی نیا افزود: مرحوم حجت الاسلام عزیزی معتقد بود که ساعات کاری در حرم مطهر، ساعاتی الهی است نه اداری و حقیقتا به این جمله هم اعتقاد داشت و در ماه رمضان جلسات مهم کاری را بعد از نماز صبح و سایر جلسات را در سحرگاه این ماه با برکت برگزار می‌کرد. در واقع شبانه روز برای احیای امر اهل‌بیت(ع) فعالیت داشت و تا آخرین نفس خادم الرضا(ع) بود.

جهاد با قلب

حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد نظافت، مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) در بخش دیگری از این آیین بزرگداشت با تاکید بر اینکه انتخاب الگو و اسوه برای پیشرفت در مسیر صحیح نوعی سبک تربیتی است، گفت: زمانی که از بندگان صالح خداوند سخن به میان می‌آید بر روی انسان اثر وضعی دارد و عبادت محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه مرحوم حجت الاسلام عزیزی، فردی کارآمد بود، ادامه داد: این مبلّغ مجاهد برای انجام کارها منتظر نمی‌ماند بلکه با توکل به خداوند و توسل به اهل‌بیت(ع) فعالیت خود را آغاز می‌کرد و با عنایت خداوند و اهل‌بیت(ع) در مسیرش گشایش ایجاد می‌شد.

مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) به چند ویژگی بارز وی اشاره کرد و افزود: نخستین خصوصیت مرحوم حجت الاسلام عزیزی «جهاد با قلب» بود؛ خاصیت جهاد با قلب دغدغه‌مندی نسبت انجام صحیح مسئولیت محوله است.

حجت الاسلام و المسلمین نظافت، دومین خصوصیت بارز این مبلغ مجاهد را «تفکر برای عملیاتی کردن روایات» معرفی کرد و گفت: سومین ویژگی نیز دردمند بودن و خون دل خوردن برای نظام و انقلاب بود.

وی خاطرنشان کرد: اسلام دین همت‌های بلند است و این استاد پارسا همتش بلند بود و برای معرفی و تبلیغ دین مبین اسلام به کم قانع نبود بلکه در زمینه‌های متعدد از جمله حوزه مهدویت، غدیر، معارف رضوی، راه‌اندازی مدرسه علمیه حضرت زینب(س) و... ورود پیدا و کارهای نیک را در برخی از موسسات و حوزه‌های علمیه بنیانگذاری کرد.

قرائت دلنوشته توسط زینب علی عزیزی، دختر این مبلغ مجاهد با هدف تقدیر و تجلیل از فعالیت‌های انقلابی و جهادی پدرش و رونمایی از ویژه نامه «اندیشمند مبتکر» پایان بخش این مراسم بود.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha