یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری یک روحانی عدالت خواه است و آنچه در فضای مجازی منتشر شده با اصل مطلب متفاوت است و سخنان ایشان تقطیع شده بود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، صبح امروز در دیدار اساتید و طلاب مدرسه علمیه شهید مصطفی خمینی (ره) شهرستان تاکستان گفت: اولین حکم تبلیغ برای انبیا از جمله برای رسول گرامی اسلام صادر شده است، لذا مبلغ یعنی کسی که حرفی برای گفتن داشته باشد و بتواند به دیگران ابلاغ کند و این رسالت مهم امروز بر عهده طلاب قرار داده شده است.

بیشتر بخوانید:

حاضرم در راه عدالت جان دهم

 وی با تاکید بر اینکه بیان معنوی موضوعات در تبلیغ و کلام مبلغ بسیار اثرگذار است، بیان کرد: برخی ممکن است در سطح بسیار بالایی کتاب و جزوه حفظ کرده باشند اما کلامشان معنویت و روح نداشته باشد؛ مرحوم آیت الله شالی معمولا در مجالس سعی می‌کرد بر طبق عادت قرآن را بگشاید و هر صفحه‌ای که  ‌آمد در مورد آن سخن بگوید که همواره سخنانشان به دل مردم می‌نشست چون مردم یک اکسیر و معنویتی از کلام او می‌دیدند که بر آن‌ها تاثیر می‌گذاشت.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: طلاب باید همواره برای تبلیغ آمادگی داشته باشند که این آمادگی با اخلاص و دانش لازم، امکان‌پذیر است؛ بنابراین اگر علم مفید و معنویت و اخلاص با هم همراه باشند حتما تاثیرگذار خواهد بود.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: طلاب باید محافلی برگزار کنند و به سخنرانی و نقد و رصد یکدیگر بپردازند؛ این اقدام  بسیار مفید است و موجب می‌شود آمادگی بیشتری برای تبلیغ کسب کنند.

 وی با اشاره به رسالت طلاب و روحانیون در مساجد اظهار کرد: شخصی که وارد مسجد می‌شود باید مدیریت فرهنگی و جهادی داشته باشد و معانی دینی و ایمانی و محتوای قرآنی و اهل بیتی را فرهنگ‌سازی کند، همچنین با محلات و مدارس اطراف مساجد ارتباط برقرار کند و آن‌ها را به مساجد دعوت کنند؛ اینها مسائلی است که امروز باید تقویت شود

امام جمعه قزوین در مورد سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری تشریح کرد: آنچه که ما در فضای مجازی می‌بینیم با آنچه آقای حاج علی‌اکبری مطرح کرده، تفاوت دارد، چون اگر اصل سخنان او را بشنویم متوجه منظورش خواهیم شد، لذا اگر بخواهیم ازطریق فضای مجازی قضاوت کنیم واقعا ظلمی در حق ایشان است، چرا که حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری یک روحانی عدالت خواه است و سخنان ایشان تقطیع شده بود.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین در مورد سخنان حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی(حفظه الله) خاطرنشان کرد: منظور ایشان در تضاد با استکبارستیزی نبود، بلکه منظور ایشان تقویت ارتباطات است و کسانی که انتقاد داشتند نیز هدفشان اتهام به جامعه مرجعیت نبود، برخی در فضای مجازی به دنبال منافع خود از این ماجرا بودند.

حجت الاسلام حاج علی اکبری یک روحانی عدالت خواه است

 انتهای پیام /

حجت الاسلام حاج علی اکبری یک روحانی عدالت خواه است

حجت الاسلام حاج علی اکبری یک روحانی عدالت خواه است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • آجرلو IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    0 0
    شما بفرماید تمام کسانی که به عملکرد ایشان معترض هستند اشتباه می کنند. خلاص