چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ نشست صمیمانه آیت الله اعرافی با کارکنان مدیریت سطوح عالی حوزه علمیه قم-حجت الاسلام حامدی

حوزه / امام جمعه پردیسان گفت: امر به معروف باید تبدیل به گفتمان جامعه شود، تاجایی که همه مردم کوچه و بازار دغدغه امر به معروف و نهی از منکر را پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حامدی در نشست هم فکری با مسئولین دستگاه های اجرایی منطقه پردیسان با اشاره به موضوع « امر به معروف و نهی از منکر»   که در دفتر امام جمعه پردیسان برگزار شد، گفت: در بخش ها، شهرها و مراکز استانی ستاد امر به معروف، دارای جایگاه خاص از نظر ساختاری است، اما از آنجایی که پردیسان جزء هیچ یک از موارد بخش، شهر و... نیست و تنها به آن منطقه گفته می شود، از این رو جایگاه خاص قانونی برای ستاد امر به معروف در پردیسان در نظر گرفته نشده است.

امام جمعه پردیسان افزود:  با همه این احوالات این منطقه دارای ویژگی هایی چون امام جمعه، بافت و ترکیب جمعیتی ویژه خاص با حضور روحانیون و اقشار مختلف مردمی، مراکز علمی و دانشگاهی و... است.

وی بیان داشت: از دیگر ویژگی های مهم این منطقه، حضور مردم ولایت مدار و متدینی است که نسبت به ارزشهای دینی، مباحث ضد دینی و آسیب های فرهنگی و اجتماعی نگران، دغدغه مند هستند و از مسئولین این منطقه مطالبه دارند.

حجت الاسلام والمسلمین حامدی گفت: مردم نسبت به اوضاع بدحجابی و  برخی ناهنجاریهای فرهنگی و اجتماعی ناراحت می باشند و بارها ابراز نگرانی کرده اند و مرتب از دستگاه های اجرایی و دفتر امام جمعه پیگیر وضعیت فعلی منطقه می باشند.

امام جمعه پردیسان افزود: اگر چه وضعیت کشور در مسائل مطرح شده، شبیه به هم  است، اما با این احوال با وجود ظرفیتی که در پردیسان از نظر حضور علما و روحانیون و مراکز علمی و دانشگاهی و نهادهای مردمی و... است، توقع مردم بالا است و نمی خواهند شاهد ناهنجاری فرهنگی و بد حجابی و بی حجابی و آسیب های اجتماعی موجود باشند.

 حجت الاسلام والمسلمین حامدی گفت:  جلسه ای که با حضور دستگاه های مختلف اجرایی اعم از نماینده و معاون دادستان پردیسان، فرمانده پایگاه مقاومت امام حسن مجتبی(ع)، دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی، فرمانده کلانتری، شهردار، معاون آموزشی منطقه ۴ آموزش و پرورش و نهادهای مردمی تشکیل شده است برای ایجاد راهکار مناسب برای برون رفت از وضعیت فعلی است.

امام جمعه پردیسان افزود: امر به معروف باید تبدیل به گفتمان جامعه شود تا جایی که همه مردم کوچه و بازار دغدغه امر به معروف و نهی از منکر را پیدا کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha