پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
شاهین دژ

حوزه/ غفلت از یاد خدا و قساوت قلب، بی غیرتی و بی تفاوت شدن نسبت به ناموس، قبول نشدن دعا و رفتن برکات از زندگی، و نفاق و دورویی از آثار دنیوی گوش کردن به موسیقی های حرام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، نشست علمی-پژوهشی با موضوع" موسیقی مفید یا  مضر؟ " عصر سه شنبه، در سالن اجتماعات مدرسه علمیه الزهراء سلام الله علیها شاهین دژ با حضور طلاب برگزار شد.

خانم ها رقیه خامی، حاجیه صادقی و زهرا محمدی از طلاب مدرسه علمیه الزهرا (س) شاهین دژ ارائه کنندگان مقاله در این نشست بودند که تحقیقات خود را در قالب کلیپ و پاورپوینت درباره آثار موسیقی بر جسم و روح انسان و دیدگاه دانشمندان غربی در این خصوص، ارائه دادند.

زهرا محمدی به موسیقی هایی اشاره کرد که به آهنگ های ریورس شده یعنی برگردان مشهورند و تاثیرات مخربی در ضمیر ناخودآگاه ذهن کودکان و نوجوانان می‌گذارند.

رقیه عبدلی دبیر این نشست با اشاره به آیه ششم سوره لقمان اظهار داشت: از امام صادق (ع) رویات شده است که مخترع موسیقی شیطان و قابیل هستند که بعد از رحلت حضرت آدم علیه السلام با تنبک و طنبور به شادی پرداختند و  گوش کردن به موسیقی هایی که با آلات حرام نواخته شده اند مصداق لهو و لعب محسوب می‌شود.

وی در ادامه به اثرات مخرب موسیقی بر روح و جسم انسان اشاره کرد و افزود: مطرب بودن و داشتن غنا در موسیقی دو مولفه ای هست که موجب حرمت گوش دادن به آن شده است و غفلت از یاد خدا و قساوت قلب، بی غیرتی و بی تفاوت شدن نسبت به ناموس و نیز قبول نشدن دعا و رفتن برکات از زندگی، و نفاق و دورویی از آثار دنیوی گوش کردن به موسیقی های حرام است.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) شاهین دژ تصریح کرد: موسیقی مضرات زیادی دارد، و علت حرمت آهنگهایی که عاری از طرب و غنا هستند این است که موسیقی غم انگیز اضطراب را افزایش می دهد و تاثیر منفی روی مغز انسان دارد و او  را دچار غفلت کرده و با تاثیر روی نورونهای عصبی در طولانی مدت موجب بروز سکته های مغزی شده و عمر را کاهش می دهد و گوش دادن به صدای قرآن و آیات روحبخش آن که جزیی از موسیقی‌های ناب بهشتی است موجب برکت و شادابی و ایجاد نشاط در جسم و روح انسان می‌گردد.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha