جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ نشست نخگبان و فرهیختگان حوزوی استان آذربایجان شرقی

حوزه/ اولین مجمع عمومی و اعلام رسمی فعالیت مجمع فرهیختگان و نخبگان حوزوی آذربایجان شرقی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری خطه آذربایجان در قم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین رسول عبداللهی، رئیس مجمع فرهیختگان و نخبگان حوزوی آذربایجان شرقی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اعلام موجودیت و رسمیت این مجمع، اظهارکرد: این مجمع با اهدافی از جمله؛ «تحقق منویّات و اهداف متعالی امام راحل(ره) و مقام معظّم رهبری و مراجع بزرگوار و حوزه‌های علمیه به ویژه در آذربایجان»، «پشتیبانی علمی و فرهنگی و مدیریتی از حوزه‌های علمیه بویژه استان»، «احیاء و ارتقای جایگاه علمی و معنوی علماء و فضلای حوزه‌های علمیه استان»، «زمینه‌سازی برای بهره وری نظام جمهوری اسلامی ایران از اعضاء مجمع در راستای اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی» و «نقش آفرینی در احیای تمدن اسلامی مورد تأکید مقام معظم رهبری با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب» شکل گرفته است.

نماینده جامعةالمصطفی العالمیه در مسکو با بیان اینکه برای اجرای سیاست‌ها و دستیابی به اهداف گفته شده، نیازمند برنامه‌ها و اجرای مقدماتی هستیم، اظهارکرد: «شناسایی و سازماندهی نخبگان و فرهیختگان حوزوی استان»، «هدایت و حمایت مادی و معنوی از نخبگان و فرهیختگان»، «تعامل علمی و فرهنگی، اجتماعی و سیاسی با دیگر مراکز علمی و فرهنگی استانی، ملی و بین‌المللی برای بهره‌وری بهینه از توانمندی‌های اعضای مجمع» و «برگزاری همایش‌های علمی و کرسی‌های آزاد اندیشی و نشست‌های تخصصی با موضوعات کاربردی» از جمله این برنامه‌های راهبردی این مجمع است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی در بخش دیگری از گفت وگوی خود به ارکان این مجمع اشاره کرد و افزود: «هیأت امنا»، «مجمع عمومی»، «هیات مدیره» و «بازرس» ارکان مجمع را تشکیل می‌دهند. هیئت مؤسس ترکیبی از شخصیت‌های برجسته و کارآمد که در یکی از ابعاد آموزشی، پژوهشی، اخلاقی، فرهنگی و مدیریتی، نقش‌آفرین بوده، با انگیزه تشکل‌بخشی فرهیختگان و نخبگان استان اقدام به تأسیس مجمع نموده‌اند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: بعد از تاسیس مجمع، اعضای هیئت مؤسس به همراه دو نفرعضو حقوقی یعنی نماینده ولی‌فقیه در استان و رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان در نقش هیأت امناء، ایفاء وظیفه خواهد کرد.

وی به اعضای هیئت مؤسس و هیات امنا اشاره کرد و گفت: حجج اسلام والمسلمین؛ حسین اسعدی، علی اعلایی، محمد جاجانی، مجید حیدری فر، عبادالله خیریان، عسگر دیرباز، محمدتقی ربانی، محمدتقی سهرابی، خلیل عالمی، رسول عبدالهی، ابوالحسن غفاری، علیرضا غیبی، ابوالقاسم محسن‌زاده و سیدمحمد واعظ موسوی اعضای هیئت مؤسس و هیئت امنا را تشکیل می‌دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی با بیان اینکه اعضای هیئت مدیره یازده نفر می‌باشند، افزود: دو نفر با انتصاب مستقیم هیئت امنا و دو نفر با پیشنهاد مجمع نمایندگان طلاب استان و تأیید هیئت امنا و هفت نفر(پنج نفر عضو اصلی و دو نفر علی البدل) و همچنین دونفر بازرس اصلی و علی البدل با انتخابات توسط مجمع عمومی به مدت دو سال انتخاب می‌شوند.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha