جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
علی اکبر سبزیان

حوزه/مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی از برگزاری ۱۴۰۰ رویداد فرهنگی در کتابخانه‌های استان خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام‌ علی‌اکبر سبزیان، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، ظهر امروز در نشست خبری پیرامون برنامه‌های هفته کتاب در کتابخانه امام خمینی(ره) مشهد گفت: به مناسبت هفته کتاب ۱۴۰۰ رویداد فرهنگی در کتابخانه استان خراسان رضوی برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه ۱۴ برنامه شاخص استانی از ۲۴ آبان ماه در استان خراسان رضوی داریم، افزود: با آغاز هفته کتاب، جمعی از کتابداران شهر مشهد به نیابت از همکاران خود در استان خراسان رضوی، به زیارت امام رضا (ع) مشرف می‌شوند.

سبزیان با اشاره به بخشودگی جریمه دیرکرد کتاب‌ها در همه استان، عضویت رایگان در کلیه کتابخانه‌ها را از برنامه‌های هفته کتاب عنوان کرد و افزود: با عضویت در کتابخانه‌ها همه می‌توانند از برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی استفاده کنند همچنین مردم می‌توانند در این هفته با مراجعه به کتابخانه‌های محل سکونت اهدای کتاب داشته باشند.

وی در ادامه به طرح‌های شاخص برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی در استان با عنوان منبر کتاب اشاره کرد و افزود: این حرکت می‌تواند مقدمه‌ای برای کتاب‌خوانی عمومی برای مردم باشد، در مساجد شهر با حضور مبلغان خوانش کتاب با موضوعات؛ تأثیر کتاب در زندگی، سبک زندگی مؤمنانه و... را دنبال خواهند کرد.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی رونمایی از کتاب صدای باران و مسابقه کتاب‌خوانی ویژه مسئولان و مدیران استان را از دیگر برنامه‌های هفته کتاب‌خوانی بیان کرد و افزود: افتتاح ایستگاه‌های مطالعه در آتش‌نشانی، در سازمان‌ها و دستگاه‌های مؤثر با توجه به نیاز مخاطب آن مجموعه ایستگاه کتاب خواهیم داشت.

وی در پایان با اشاره به حمایت خیرین استان در بحث کتاب‌خوانی و ایجاد کتابخانه‌های سیار در حاشیه شهر مشهد گفت: در هفته کتاب یادواره استانی شهید غفرانی از شهدای کتابدار استان خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha