شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / نشست اساتید حوزه علمیه همدان با رئیس شورای حوزه و مدیر حوزه استان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان بر آماده سازی طلاب جوان برای ورود به عرصه مدیریت اجتماعی و فرهنگی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، بعد از ظهر در نشست با اساتید حوزه علمیه همدان، با تقدیر از فعالیت اساتید در راستای ترویج علم، اظهار داشت: یکی از مهم ترین موضوعات و مشکلاتی که در رابطه با طلاب وجود دارد، مسئله مشکلات اقتصادی طلاب است.

وی با بیان اینکه عموم مردم امروز با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنند، مطرح کرد: طلاب نیز از این موضوع مستثنی نیستند و لذا لازم است تا برای مسائل مالی حوزه تدبیری جدی اندیشیده شود.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه تنها مسئله خورد و خوراک مطرح نیست و خدا نکند کسی مریض و یا دچار مشکلی شود، گفت: بنده شهادت می‌دهم در جلسات شورای حوزه استان دغدغه جدی تک تک اعضا ایجاد منابع پایدار برای حوزه است.

وی موضوع مرجعیت اجتماعی طلاب را از مسائل مهم دیگر عنوان کرد و یادآور شد: درخواست بنده از طلاب و روحانیون این است که توجه جدی نسبت به برقراری ارتباط با قشر خاکستری داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: بسیاری از سنت‌های پیامبر گرامی اسلام(ص) در رفتار طلاب باید ظهور و بروز داشته باشد و لذا خوب است تا در خیابان و اماکن عمومی طلاب به مردم سلام دهند و حال و احوال کنند.

وی با تاکید بر اینکه ارتباط اجتماعی، سرمایه اجتماعی را بر می‌گرداند، خاطر نشان کرد: طلاب در ارتباطات عمومی به صورت قوی عمل کنند و در خیابان و بازار، در کنار مردم حضور جدی داشته باشند.

رئیس شورای حوزه استان همدان با بیان اینکه در کنار توجه به مسائل علمی، در حوزه باید در عرصه تربیت یک مدیر اجتماعی نیز فعالیت کنیم، اظهار داشت: اساس انقلاب اسلامی حوزه های علمیه بودند، اما امروز باید به این سوال جواب دهیم که نقش حوزه در ادامه راه انقلاب و تحقق عدالت در جامعه چیست؟

وی با تاکید بر اینکه نیازمند تربیت طلاب برای ورود در عرصه مدیریت اجتماعی و فرهنگی هستیم، یادآور شد: تربیت مدیر اجتماعی در حوزه، مکمل آموزش مباحث علمی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha