یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: شهیده فاطمه اسدی این مهم را به نشان داد که مردم کردستان همواره آماده دفاع از انقلاب و نظام اسلامی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی، دوشنبه شب در مراسم وداع با شهیده فاطمه اسدی که در مهدیه بزرگ سنندج برگزار شد، اظهار داشت: برخلاف آنچه که مخالفان دین می گویند، ادیان الهی و آسمانی همواره بر جایگاه مهم و ارزشمند زن در خانواده تاکید دارند.

نماینده ولی فقیه در کردستان ادامه داد: اسلام نیز با تاسی از وحی و کلام خداوند متعال که در قرآن آمده است، جایگاه بسیار ویژه ای برای زنان قائل است.

وی با اشاره به اینکه در تاریخ اسلام شاهد حضور زنان بزرگ و والامقام بوده ایم، افزود: در طول تاریخ همواره زنان پاکدامن و پاک طینتی داشته ایم که با وجود اینکه همسران آنها افرادی کافر و بی دین بوده اند ولی خود همواره از روحیه معنوی و الهی برخوردار بوده اند که نمونه بارز آن را می توان آسیه همسر فرموعون دانست.

حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی تصریح کرد: حضرت آسیه، همسر فرعون ستمگر بود و با این وجود خود از نخستین کسانی بود که به دین حضرت موسی (ع) ایمان آورد که این خود نشان از درک و معرفت بالای زنان دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: پیدا شدن پیکر مطهر شهیده فاطمه اسدی در عملیات تفحص به عنوان اولین مورد زن شهیده و نیز نحوه شهادت این شیرزن کُرد بهترین مدرک و سند برای جایگاه ارزشمند زنان بزرگ این دیار و استان است.

وی خاطرنشان کرد: عمل دینی و میهنی شهیده فاطمه اسدی این مهم را به نشان داد که مردم کردستان همواره آماده دفاع از انقلاب و نظام اسلامی هستند و در بحث تدین و ولایتمداری پیشتاز می باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha