یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
تبریز

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در جلسه دوره آموزشی و توجیهی امین موقوفات استان، گفت: ۲ هزار مغازه در بازار مسقف تبریز موقوفه هستند و امروز درآمد سالانه این تعداد مغازه به ۲۰۰ میلیون تومان هم نمی‌رسد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، امروز در جلسه دوره آموزشی و توجیهی امین موقوفات استان، با بیان این‌که ۲۰۰۰ باب مغازه در بازار مسقف تبریز، موقوفه هستند، گفت: این مغازه‌ها با دانگ‌های مختلفی هستند که به مرور زمان سرقفلی آن‌ها فروخته شده و امروز درآمد سالانه این تعداد مغازه شاید به ۲۰۰ میلیون تومان هم نمی‌رسد.

وی ادامه داد: احصای درآمد واقعی این موقوفات نیز نیازمند امینی است که در بازار نصب می‌شود. این امین می‌تواند با پیگیری سرقفلی‌ها، حق و حقوقی که باید نسبت به موقوفات داده شود، به دست آورد.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به نقش نصب امین در موقوفات، اظهار کرد: از این طریق نیات واقفان بهتر مدیریت شده و بر این اساس عواید به دست آمده موقوفات ارتقا یافته و ارقام ناچیز درآمدهای برخی موقوفات تبدیل به درآمدهای کلان شده و در این راستا می‌توانیم خدمت رسانی بهتری به نیازمندان سطح استان داشته باشیم.

وی با اشاره به برنامه این اداره در نصب ۲۲ امین طی سال ۱۴۰۰، گفت: تا امروز حدود ۶۵ نفر امین برای یاری به موقوفات در سطح استان نصب شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با بیان این‌که امین موقوفات استان در راستای احیای موقوفات از بزرگان و مدیران حاضر و سابق و ... سطح شهرها نصب شده‌اند، گفت: امین‌ها حلقه وصل هستند تا با همکاری و همیاری ادارات اوقاف گام‌های بزرگی در راستای ترویج سنت حسنه وقف گام بردارد.

وی افزود: با نصب امین موقوفات در حوزه‌های مختلف و بیش از ۸۰۰ نوع نیات می‌توان در مواردی چون حمایت از دانش آموزان، نیازمندان و ... خدمات ارزنده‌ و بیشتری ارائه کرد.

در پایان این جلسه، حکم امین‌های موقوفات استان اعطا شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha