پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله نورمفیدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: طرحی که هفته گذشته با عنوان طرح ترمیم قدرت خرید مردم در مجلس شورای اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفته، طرح خوب و ارزشمندی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گرگان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، در خطبه‌های نمازجمعه این هفته گرگان؛ گفت: طرح ترمیم قدرت خرید مردم در مجلس شورای اسلامی برای آن دسته از مردم که حقوق ثابت یا درآمدی ندارند که جمعیت‌شان هم کم نیست، بسیار خوب است.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: با اجرای این طرح ارز ۴۲۰۰ تومانی از همه موارد جز دارو و گندم جمع خواهد شد که البته شاید در این مسیر مشکلاتی هم ایجاد شود.

آیت‌الله نورمفیدی اضافه کرد: برای جلوگیری از مشکلات آینده این طرح باید مردم نسبت به اجرای آن آگاهی کافی و لازم را داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان یادآور شد: ممکن است آنها که پیش از این از ارز ۴۲۰۰ تومانی سود و بهره زیادی می‌بردند، واکنش نشان داده و مطالبی را در جامعه مطرح کند، اما مردم باید آگاه باشند که این طرح بسیار به نفع آنها خواهد بود.

آیت‌الله نورمفیدی ادامه داد: در جامعه افراد زیادی هستند که حتی قدرت خرید میوه و خوردن غذاهای مناسب را ندارند و یکی از مشکلات جامعه است که با این طرح برطرف خواهد شد.

امام جمعه گرگان گفت: کارهای بزرگ اجرای این طرح دردسرهای بزرگ دارد که اول باید مردم را نسبت به اجرای آن آگاه و قانع کرد و سپس به درستی اجرا و عمل نمود.

آیت‌الله نورمفیدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن فصل سرما، تصریح کرد: در هفته‌ها و روزهای گذشته به غیر از روزهای منتهی به سرمای دو سه روز قبل مصرف روزانه گاز در استان ۱۰ میلیون مترمکعب بود، اما سرمای چند روز قبل باعث شد که این مصرف به بیش از ۱۲.۵ میلیون مترمکعب برسد.

خطیب جمعه گرگان تاکید کرد: مسئولان باید به منظور تامین گاز زمستان برنامه‌ریزی کنند و از سوی دیگر مردم باید در مصرف بهینه سازی را لحاظ نمایند تا در زمستان که بدون شک زمستانی سرد خواهد بود، مشکلی نداشته باشیم.

آیت‌الله نورمفیدی با اشاره به در پیش بودن اول آذر روز روشندلان، افزود: بسیاری از این روشندلان جوان هستند و دارای توانمندی‌ها و استعدادهای فراوان که می‌توان از آن در بخش‌های مختلف استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در گلستان تاکید کرد: بسیاری از روشندلان جوان حتی تا مدارج عالی دانشگاهی تحصیل کردند اما متاسفانه جامعه برای آنها شرایط کار را فراهم نکرده در صورتی که این افراد می‌توانند بسیار برای کشور و جامعه در جهت رشد و پیشرفت و تعالی مفید باشند.

آیت‌الله نورمفیدی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره علامه طباطبایی صاحب کتاب تفسیر المیزان و یادآور شد: آیت الله علامه طباطبایی شخصیتی کم نظیر عالم تشیع بود و تحول در حوزه علمیه قم به خصوص در بحث تفسیر از زمان حضور ایشان صورت گرفت و برای نگارش المیزان بیش از ۲۰ سال زحمت کشیده شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha