جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نشست قائم مقام آستان قدس رضوی و رئیس جامعه المصطفی

حوزه/رئیس جامعةالمصطفی العالمیه گفت: با تلاش مسئولان و برنامه‌ریزان جامعةالمصطفی، بیش از ۹۵درصد از آموزش‌های جامعةالمصطفی در ترم نخست پس از شیوع کرونا، به صورت آنلاین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه در دیدار مالک رحمتی، قائم مقام و حجت‌الاسلام محمدحسن مهدوی‌مهر رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به همکاری‌های خوب گذشته از تلاش‌های آستان قدس رضوی در تسهیل و بهبود وضعیت زائران و امور مربوط به زیارت بارگاه امام رضا(ع) تقدیر و تشکر کرد.

وی شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور را علی‌رغم همه خسارت‌های جانی و مالی که بر کشور وارد کرد، موجب ایجاد فرصت‌هایی نیز عنوان کرد و افزود: با توجه به شیوع این بیماری و تنگناهایی که در برگزاری کلاس‌های آموزشی به صورت حضوری پیدا شد، جامعةالمصطفی تدابیری برای برگزاری کلاس‌ها به صورت آنلاین اتخاذ کرد و با استفاده از ظرفیت‌های موجود و تقویت آن، برنامه‌ریزی مناسبی در این زمینه انجام داد.

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه با اشاره به طراحی سامانه‌ای به منظور برگزاری آنلاین کلاس‌های آموزشی، از فراگیری مطلوب این سامانه و استفاده استادان و دانش‌پژوهان از آن ابراز رضایت و تصریح کرد: با تلاش مسئولان و برنامه‌ریزان جامعةالمصطفی، بیش از ۹۵درصد از آموزش‌های جامعةالمصطفی در ترم نخست پس از شیوع کرونا، به صورت آنلاین برگزار شد.

وی تجربه جامعةالمصطفی را در برگزاری کلاس‌های آنلاین موفق و این نهاد آموزشی را پیشتاز برگزاری این گونه کلاس‌ها در مقایسه با دیگر مراکز علمی و آموزشی کشور توصیف کرد و گفت: با تلاش شبانه‌روزی مسئولان بخش‌های مختلف جامعةالمصطفی، خدا را شاکریم که سیستم آموزشی المصطفی از آسیب‌های احتمالی مصون ماند و به دلیل قوت برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، نظام آموزشی المصطفی دچار به‌هم‌ریختگی و آشفتگی نگردید.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، بر بهره‌مندی هر چه بیشتر از ظرفیت‌های آموزش آنلاین تأکید کرد و آن را دربردارنده نتایج بسیار درخشان عنوان کرد و گفت: نمایندگی جامعةالمصطفی در خراسان از مهم‌ترین نمایندگی‌های المصطفی در کشور می‌باشد، لذا لازم است برنامه‌های مؤثر و راهبردی به منظور تسهیل در اجرای فعالیت‌های آموزشی، علمی و پژوهشی تدوین و عملیاتی گردد.

همچنین در ادامه این نشست مالک رحمتی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به میزان رضایتمندی زائران از سیاست‌گذاری‌های آستان قدس رضوی، آرامش موجود در کنار روضه مقدسه را بسیار ارزشمند توصیف کرد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، سیستم آموزشی جامعةالمصطفی را جهان‌شمول دانست و بر استفاده از ظرفیت‌های ایجاد شده و بهره‌مندی هر چه بیشتر از آن به منظور نیل به اهداف عالی جامعةالمصطفی تأکید کرد.

وی موفقیت‌های جامعةالمصطفی را در عرصه‌های گوناگون موجب افتخار و مباهات جامعه علمی کشور دانست و از آمادگی آستان قدس رضوی به منظور کمک به المصطفی در دستیابی به اهداف مدنظر خبر داد.

ادامه نیز حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن مهدوی‌مهر، رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در سخنانی، همکاری آستان قدس و جامعةالمصطفی را بسیار راه‌گشا دانست و با بیان اینکه از نظر طلاب جامعة‌المصطفی، مشهد قطب دینی و معرفتی است، تصریح کرد: بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود در حوزه علمیه مشهد و آستان قدس رضوی با حضور پررنگ جامعةالمصطفی در جوار بارگاه امام رضا(ع) اجتناب‌ناپذیر است.

وی، با اشاره به ظرفیت‌های متقابل جامعةالمصطفی و آستان قدس رضوی، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد ایجاد بستری برای حضور مراکز علمی دنیا در مشهد، فضای گفتمانی در مشهدالرضا(ع) به وجود خواهد آمد که نتایج و دستاوردهای بسیار ارزنده‌ای به دنبال خواهد داشت.

در پایان این نشست: بر توسعه همکاری‌های میان آستان قدس رضوی جامعةالمصطفی العالمیه از سوی هر دو نهاد تأکید شد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha