سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
image.png

حوزه/ یکی از کارهای دیگری که روی این کتابها صورت گرفته، ارزیابی آن است. به کتابی چون دانش صرف، نقدهای عالمانه زده شد و گروه علمی هم خط به خط این کتاب را مورد بازنگری قرار دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام یحیی زاده در نشست بررسی برنامه و متون آموزشی دانش صرف که با حضور اساتید صرف در قم برگزار شد، گفت: کتابهایی چون صرف مقدماتی، دانش صرف، کارگاه صرف و... از جمله کتابهایی است که در دفتر متون چاپ شده است.

مدیر فناوری آموزشی دفتر تدوین متون درسی حوزه های علمیه با اشاره به این که این کتابها از چند سال پیش تا کنون مورد بازبینی و بازنگری چندباره قرار گرفت و نهایتا منتج به ثمره خوبی شده است، افزود: این بازنگری ناشی از سعه صدر مؤلفین کتاب و آشنایی بعضی از اساتیدی است که این کتابها را تدریس کردند و حاصل تدریس آن در اختیار دفتر متون قرار گرفته و است و زمینه آن چاپ کتابهای فوق شده است.

وی بیان داشت: یکی از کارهای دیگری که روی این کتابها صورت گرفته، ارزیابی آن است. به کتابی چون دانش صرف نقدهای عالمانه زده شد و گروه علمی هم خط به خط این کتاب را مورد بازنگری قرار دادند.

حجت الاسلام یحیی زاده گفت: فعلا این کتاب به تعداد صفحات محدود منتشر شده و تنها در مدرسه علمیه معصومیه در حال تدریس است تا شاهد نقدهای و یافته های جدیدی از سوی اساتید برای چاپ نهایی آن باشیم.

مدیر گروه علمی کتاب صرف دفتر تدوین متون درسی حوزه های علمیه افزود: این دفتر از اساتید صرف می خواهد اگر کوچکترین اشکالی در حین تدریس کتب دانش صرف متوجه شدند به دفتر تدوین متون انتقال دهند.

ویژگی های کتاب دانش صرف
حجت الاسلام مدرسی، عضو دیگر مدیر گروه علمی کتاب صرف دفتر تدوین متون درسی حوزه های علمیه نیز با بیان این که تغییر کتب درسی یکی از اختیارات و کارهایی است که در بحث رشد علمی حوزه انجام می شود، گفت: در این رابطه یکی از کتابهای که تغییراتی در آن صورت گرفته، دانش صرف است.

وی با اشاره به مهمترین ویژگیهای این کتاب بیان داشت: سهولت در انتقال محتوا، منطبق بودن جهت های علمی با پژوهش، شکل گیری این کتاب از همان زمان راه اندازی دفتر تدوین متون، فارسی بودن متن و جمع آوری بعضی از نقاط غیر قابل فهم در متن پشتیبان به دلیل حضور مقاطع مختلف در کلاس درس از جمله این موارد است.

حجت الاسلام مدرسی با اشاره به فارسی بودن کتاب دانش صرف گفت: فارسی بودن متن این کتاب نباید سبب بی ارزش بودن وسبک شماری آن تلقی شود بلکه فارسی بودن از امتیازهای آن در انتقال فهم آن است.

عضو دیگر مدیر گروه علمی کتاب صرف دفتر تدوین متون درسی حوزه های علمیه افزود: برای نوشتن آن تلاش های زیادی شده تا از هر لحاظ مورد استفاده طلاب و فهم آنها قرار گیرد.

وی بیان داشت: این کتاب در ردیف کتابهای آموزشی مهارتی است، لذا استاد علاوه بر تدریس خوب، باید بتواند مهارت لازم یادگیری علم صرف را به طلبه بیاموزد.

حجت الاسلام مدرسی راه اندازی سایت گروه علمی، الکترونیکی شدن کتاب برای درج تجربیات اساتید برای بهتر شدن این متن کتاب دانش صرف برای چاپ نهایی، ارائه نظرات اساتید در فضای مجازی از سوی دفتر متون در کانالهای ایتاء و سروش و آرشیو صوتی را از جمله کارهای انجام شده در ارتباط با کتاب دانش صرف از سوی دفتر متون عنوان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha