سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مهارت برنامه ریزی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان خطاب به معاونان بر لزوم برنامه‌ریزی در بخش‌های مختلف معاونتی برای پیشرفت و ارتقای سطح فعالیت‌ها تاکید کرد و گفت: باید خروجی برنامه‌ریزی مدارس پاسخگویی طلاب در مسائل زنان و شبهات فراوان در سطح جامعه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، خانم سیده نفیسه حسینی واعظ در حاشیه کارگاه مهارت افزایی برنامه ریزی که با حضور معاونان مدارس علمیه خواهران این استان در مدرسه علمیه الزهراء(سلام‌الله‌علیها) شهرستان گرگان برگزار شد، بیان کرد: در عصر ارتباطات و پیشرفت‌های شگرف برای کسب علم و دانش و رشد فکری و اجتماعی و معنوی، انسان نیازمند برنامه‌ریزی همه جانبه است و اسلام به عنوان کاملترین دین الهی که برای بشریت آمده، بر مسئله برنامه‌ریزی تأکید کرده است.

وی خاطرنشان کرد: زمان با هیچ چیزی قابل معاوضه نیست، از دست رفتن سرمایه‌های انسان قابل جبران است اما سرمایه عمر و زمان اینگونه نیست؛ بنابراین، مدیریت زمان نشانه رشد اجتماعی و عامل سعادت اخروی است.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان بر لزوم انجام کارها در زمان مقرر خود تاکید کرد و با اشاره به فوائد برنامه‌ریزی گفت: با یک برنامه دقیق، اولویت‌های زندگی مشخص می شود؛ در اسلام بر انتخاب اهمّ هنگام تزاحم کارها تاکید شده است.

حسینی واعظ خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی صحیح تمام اوقات انسان مفید و مؤثر می‌شود، امام علی(ع) فرمود: «رَحِمَ اللّه ُ امرَأً عَلِمَ أنَّ نَفَسَهُ خُطاهُ إلی أجَلِهِ ، فبادَرَ عَمَلَهُ و قَصَّرَ أمَلَهُ؛ خدا رحمت کند مردی را که بداند نفس‌های او گام‌های او به سوی مرگ است پس بر انجام عملش مبادرت بورزد و آرزوها را کوتاه کند».

وی به سیره بزرگان در استفاده مناسب از زمان اشاره کرد و ادامه داد: برنامه‌ریزی موجب انجام شدن هر کار در جای خود می‌شود و نیز به اندازه لازم وقت صرف شود، در نتیجه امکان ذخیره‌سازی زمان فراهم شده و سریعتر و مطمئن‌تر به هدف دست می‌یابیم.

استاد حوزه خواهران، کم شدن استرس‌ها و فشارهای روانی، اولویت‌بندی کارهای روزانه و صرفه جویی در زمان را از دیگر فواید برنامه‌ریزی خوب معرفی کرد.

حسینی واعظ در ادامه به عوامل هدررفت زمان اشاره کرد و خطاب به حاضران بر لزوم برنامه‌ریزی در بخش‌های مختلف معاونتی برای پیشرفت و ارتقاء سطح فعالیت‌ها تاکید کرد و گفت: باید خروجی برنامه‌ریزی مدارس پاسخگویی طلاب در مسائل زنان و شبهات فراوان در سطح جامعه باشد.

وی اضافه کرد: اکنون در عصر ارتباطات می‌توان با یک سرچ ساده، ده‌ها کتاب تخصصی و نرم‌افزارهای ناب را برای ارتقای سطح معلومات خود بدست آورد در حالی که درگذشته علما برای بدست آوردن یک کتاب باید مسافت‌های بسیار دور را طی می‌کردند تا کتابی را بدست آورند.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان بر توسل و توکل در کنار برنامه‌ریزی تاکید کرد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha