یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، با بیان اینکه حل مشکلات اقتصادی کشور درگرو اصلاح ساختارهای فرهنگی است، گفت: رهبر معظم انقلاب در شرایط کنونی و با توجه به مشکلات عدیده اقتصادی کشور، مسأله اقتصاد و پرداختن به آن را در اولویت نخست بعد از مسأله فرهنگ قرار داده‌اند؛ چراکه اگر ساختارهای فرهنگی مطابق با قرآن و اهل‌بیت(ع) محق نشود، قطعاً مشکلات کشور حل نخواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، در نشست هم‌اندیشی جمعی از نخبگان فرهنگی خوزستان، با اشاره به اینکه فرهنگ اولین اولویت امور کشور محسوب شده و همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری است، اظهارداشت: اگر ساختارهای فرهنگی منطبق بر ثقل اکبر و اصغر یعنی قرآن و عترت باشد مشکلات کشور حل خواهد شد.

وی افزود: این مسأله از آن جهت حائز اهمیت است که رهبر معظم انقلاب در شرایط کنونی و با توجه به مشکلات عدیده اقتصادی کشور، مسأله اقتصاد و پرداختن به آن را در اولویت نخست بعد از مسأله فرهنگ قرار داده‌اند.

امام جمعه اهواز گفت: برگزاری کارگروه پیش از نشست‌های شورای فرهنگی حرکت زیبایی است که شکل گرفته و باعث می‌شود با آمادگی این جلسات شکل بگیرند.

وی با بیان اینکه فرهنگ مجموعه‌ای از باورها، ارزش‌ها، بایدها و نبایدهایی است که از قرآن و عترت سرچشمه می‌گیرد اضافه کرد: اصول کلی فرهنگی در قرآن بیان شده و جزئیات توسط عترت تبیین می‌شود؛ علما هم وظیفه تبیین این جزئیات را بر عهده دارند.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، ادامه داد: اصول کلی و شاخصه‌های فرهنگ اسلامی، عموماً در قرآن کریم تبیین و بر اساس روایات اهل‌بیت(ع) تفسیر می‌شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد عنوان کرد: مقام معظم رهبری بر موضوع تمدن نوین اسلامی تأکید دارند که در همین راستا فرهنگ ناب اسلامی با محوریت اصل الهی که مبتنی بر بایدها و نبایدها است باید به تمام جهات زندگی ما جهت دهد و بحث سبک زندگی اسلامی موضوع مهمی است که باید به آن پرداخته شود.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، تصریح کرد: محورهای اصلاح ساختار فرهنگی کشور را ارائه کنید تا در کمیسیون‌ها بر آن کار شود و نتیجه بارش فکری دوستانمان را ارائه می‌کنیم، اگر فرهنگ دینی در کشور به معنای واقعی کلمه ایجاد و به سند بالادستی تبدیل شود و بر اساس این سند کار کنیم نقشه راه خوبی در همه فعالیت‌ها به ویژه در حوزه فرهنگی خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha