سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت الله نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی در پیامی به اجلاسیه شهدای روحانی استان ایلام، تصریح کردند : در طول تاریخ علما همیشه علاوه بر درس و بحث در حوزات علمیه در میدان مبارزه و جهاد حضور داشته اند و هیچ گاه از این مسئولیت غفلت نکرده اند و به عنوان مرزداران حریم اهل بیت (ع) خدمات ماندگار انجام داده اند و در این راه شهدای فراوان تقدیم کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ایلام، حضرت آیت الله نوری همدانی، در پیامی به اجلاسیه شهدای روحانی استان ایلام آورده اند: استان ایلام حقیقا از استان هایی است که حق مطلب را در دوران جنگ تحمیلی ادا کرد و اینجانب خود نیز از نزدیک شاهد بودم و خاطرات محبت آن دوران را از یاد نخواهم برد، خصوصاً حضور همیشگی شخصیت ممتاز، بزرگوار، عالم متقی و پرهیزگار، مجاهد نستوه آیت الله آقای حیدری(رحمت الله علیه) که حقیقتاً از چهره های کم نظیر روحانیت زمان ماست.

متن پیام بدین شرح است:

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم

الحمدلله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا و نبیّنا ابی القاسم المصطفی محمّد و علی آله الاطیبین الطاهرین المعصومین سیّما بقیّة ‌الله فی الارضین

قال الله الحکیم فی کتابه:

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

با سلام و تحیت به مجلس منوری که به نام شهدا و آن هم شهدای روحانیت با محوریت یاد و خاطره مرحوم آیت الله آقای حیدری (رحمت الله علیه) در حال برگزاری است.

زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا دارای اثرات فراوان معنوی می باشد و باید توجه داشت که یکی از راه های ادای دین برای بازماندگان قافله عظیم شهادت است آن هم شهدای روحانیت که مشعل داران هدایت بودند و شهدای دیگر یا پرورش یافته علماء بودند و یا به تأسی از آنها حرکت کردند و شهد شیرین شهادت را چشیدند.

روحانیت اصیل و انقلابی هیچ گاه خود را از مردم جدا ندید و نخواهد دید و همیشه در میدان مبارزه و جهاد حضور دارد چه در عرصه نظامی و چه در عرصه قلم و بیان مشغول خدمت است و از این رهگذر هزاران بلکه میلیون ها انسان را هدایت نموده و سرانجام زندگیشان ختم به شهادت خواهد شد.

در طول تاریخ علما همیشه علاوه بر درس و بحث در حوزات علمیه، در میدان مبارزه و جهاد حضور داشته اند و هیچ گاه از این مسئولیت غفلت نکرده اند و به عنوان مرزداران حریم اهل بیت (علیهم السلام) خدمات ماندگار انجام داده اند و در این راه شهدای فراوان تقدیم کردند و در زمان هشت سال جنگ تحمیلی با حضور دائمی خود و هدایت مردم نقش بسزایی از خود به یادگار گذاشتند و حق مطلب را ادا کردند.

حضرت امام صادق(علیه السلام) فرمودند: عُلَماءُ شیعَتِنا مُرابِطونَ فِی الثَّغرِ الّذی یَلی إبلیسَ و عَفاریتَهُ، یَمنَعونَهُم عَنِ الخُروجِ عَلی ضُعَفاءِ شیعَتِنا، و عَن أن یَتَسَلَّطَ عَلَیهِم إبلیسُ و شیعَتُهُ.

استان ایلام حقیقا از استان هایی است که حق مطلب را در دوران جنگ تحمیلی ادا کرد و اینجانب خود نیز از نزدیک شاهد بودم و مکرر در مسافرت هایی که برای حضور در جبهه داشتم، مورد عنایت مردم انقلابی و شهید پرور ایلام بودم و خاطرات محبت آن دوران را از یاد نخواهم برد، خصوصاً حضور همیشگی شخصیت ممتاز، بزرگوار، عالم متقی و پرهیزگار، مجاهد نستوه آیت الله آقای حیدری(رحمت الله علیه) که حقیقتاً از چهره های کم نظیر روحانیت زمان ماست. محبوبیت خاص او در میان مردم ایلام و رزمندگان میدان جهاد از خاطره ها محو نخواهد شد. نمونه ای ارزشمند از یک عالم اثرگذار و با اخلاص و انقلابی بود و به معنای حقیقی بی اعتنا به مسائل دنیوی و مشتاق واقعی شهادت که امروز می توان او را به عنوان یک الگوی شایسته برای روحانیت معرفی نمود که چگونه در مشکلات در کنار مردم بود و غمخوار حقیقی اسلام و انقلاب بوده است و جوشش مملواز عشق به خدا و اهل بیت(علیهم السلام) و سرشار از ارادت به امام راحل(رحمت الله علیه) بوده، ولی فقیه را در اعماق وجودش جای داده بود و درک کرده بود.

اینجانب ضمن ادب به اهالی محترم و انقلابی ایلام خصوصاً خانواده های محترم شهیدان و تکریم مقام همه مجاهدان و ایثارگران خصوصاً عالم خدمتگزار مرحوم آیت الله حیدری، توفیقات همگان را از خداوند متعال خواهانم.

قم المقدسه

حسین نوری همدانی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha