جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اجلاسیه شهدای روحانی استان ایلام

حوزه/ رئیس اجلاسیه شهدای روحانی استان ایلام گفت: شهدای دوران دفاع مقدس به ویژه شهدای روحانیت دین بزرگی بر گردن همه آحاد مردم و مسئولان دارند و سند افتخار امت اسلامی هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی، در اجلاسیه شهدای روحانی استان ایلام ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ایثارگری های دوران دفاع مقدس اظهار داشت: استان ایلام ۱۲ شهید روحانی دارد و به نسبت جمعیت، بیشترین شهید روحانی را در دوران دفاع مقدس داشته است.

رئیس اجلاسیه شهدای روحانی استان ایلام بیان کرد: آیت‌الله حیدری ایلامی در انقلاب اسلامیو دفاع مقدس نقش اساسی در استان داشته‌اند، به طوری که رهبر معظم انقلاب از ایشان به عنوان عالم مبارز یاد می‌کنند و حجت الاسلام تعمیرکاری هم در زندان‌های رژیم پهلوی، هم سلولی بسیاری از بزرگان انقلاب بوده‌اند. آیت الله مراورید و مرحوم حجت‌الاسلام سلطانی نیز خدمات کم نظیری در استان ایلام داشته است.

وی ادامه داد: تاریخ شفاهی نقش روحانیت در استان ایلام در چهار جلد کتاب آماده شده است که سند مهمی در راستای معرفی روحانیت است ودر اجلاسیه شهدای روحانی استان ایلام در مجموع از ۹ اثر با موضوع زندگینامه و خاطرات و تاریخ شفاهی شهدای روحانی استان ایلام رونمایی شد.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی در پایان ضمن تقدیر از کسانی که در برگزاری این اجلاسیه نقش داشته اند، تصریح کرد: استان ایلام شهدای زیادی در دوران دفاع مقدس تقدیم کرده است و شهدا از جمله شهدای روحانیت دین بزرگی بر گردن همه آحاد مردم و مسئولان دارند و سند افتخار امت اسلامی هستند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha