پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

 حوزه / مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: برگزاری کرسی های آزاد اندیشی موجب پویایی بسیار مهمی در حوزه علمیه می شود و فرصتی بی بدیل و اثر گذار برای تبادل نظر و دیدگاه های مختلف در بین اساتید مدارس علمیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا، صبح امروز در جلسه کارگروه فقه و اصول حوزه علمیه قزوین، به ضرورت برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در حوزه های علمیه پرداخت و گفت: امروز مسئله برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در حوزه های علمیه بسیار مهم و اساسی است و اساتید مدارس باید در این عرصه اهتمام و تلاش جدی داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: برگزاری کرسی های آزاداندیشی با هدف توانمندسازی طلاب و اساتید صورت می گیرد و سبب ایجاد شور و شوق در مباحث علمی بین طلاب می شود

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا بیان کرد: برگزاری کرسی های آزاداندیشی، موجب تقویت و ارتقای اعتماد به نفس بین طلاب برای شرکت در مباحث علمی می شود.

وی ادامه داد: کرسی های آزاد اندیشی فرصتی بی بدیل و اثر گذار برای تبادل نظر و دیدگاه های مختلف در بین اساتید مدارس علمیه است.

وی اظهار کرد: اساتید فقه واصول موضوع و یا یک بحثی را در بین گروه ها مطرح و با هماهنگی سایر اعضاء آن را مورد بحث و گفت‌وگو قرار دهند.

مدیر حوزه علمیه قزوین بیان کرد: امروز برای ارتقای سطح علمی اساتید و طلاب به برگزاری کرسی های آزاد اندیشی مدارس علمیه بیش از پیش نیاز داریم.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا تصریح کرد: برپایی کرسی های آزاد اندیشی با ایجاد فضای آزاد برای طرح دیدگاه ها و نظرات مختلف موجب طرح سؤالات بین طلاب و اساتید می شود.

وی ادامه داد: مدیریت حوزه علمیه قزوین حمایت بسیار جدی در برگزاری کرسی های آزاد اندیشی خواهد داشت، چرا که سبب رشد و تعالی در حوزه علمیه می شود.

مدیر حوزه علمیه قزوین ادامه داد:محصول و نتایج برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، سبب چاپ موضوعات مطرح در مجلات علمی و پژوهشی معتبر خواهد شد که می تواند اثرگذار باشد.

وی به برگزاری جشنواره علامه حلی حوزه علمیه قزوین بیان کرد: یکی از نکات برجسته جشنواره علامه حلی حوزه علمیه قزوین تعداد مقالات و آثار رسیده از برادران و خواهران می باشد که نشان می دهد نتوانسته ایم طلاب مدارس علمیه را در خصوص نگارش مقاله رشد دهیم. معتقدم چنانچه طلاب به بحث و گفت‌وگو بپردازند از نظر علمی می توانند در موضوعات مختلف اظهار نظر نمایند.

مدیر حوزه علمیه قزوین با تأکید بر نقش استاد در تربیت علمی طلبه بیان کرد: وقتی استادی به پژوهش اهتمام داشته باشد، طلبه هم به پژوهش سوق پیدا می کند و اگر استاد اهتمامی به پژوهش‌ نداشته باشد، طلبه‌ هم دنبال پژوهش نمی‌رود؛ چون در این کار تربیتی، طلبه متأثر از روحیات و توانایی‌های استاد است.

برگزاری کرسی های آزاد اندیشی موجب پویایی حوزه های علمیه می شود

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha