پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تبلیغات اسلامی

حوزه/ بابایی با تاکید بر استفاده بیشتر طلاب، کادر و اساتید حوزه های علمیه خواهران از بیانات مقام معظم رهبری، گفت: برای افزایش روحیه عبودیت در مدارس علمیه، جلسات اخلاق و اقامه نماز جماعت روزانه با حضور طلاب و عموم بانوان آن منطقه برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، مریم بابایی، امروز در نشست فصلی و هم اندیشی مدیران مدارس علمیه خواهران آذربایجان غربی که با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با موضوع " برنامه های تربیتی و تهذیبی" در مدیریت حوزه خواهران استان برگزار شد، اظهار داشت: یکی از راه های افزایش معنویت در مدارس علمیه، انس با احادیث ائمه معصومین (ع) است. طلاب در کنار روایات باید با کتاب المراقبات، که تقویت کننده روحیه عرفان عملی است، مانوس باشند.

وی با تاکید بر استفاده بیشتر طلاب، کادر و اساتید حوزه های علمیه خواهران از بیانات مقام معظم رهبری، گفت: برای افزایش روحیه عبودیت در مدارس علمیه، جلسات اخلاق و اقامه نماز جماعت روزانه با حضور طلاب و عموم بانوان آن منطقه برگزار شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی، با تاکید بر انجام برنامه های خلاقانه در جهت رشد و افزایش برنامه های تهذیبی و تربیتی، فرصت ۱۰ روزه جهت معرفی برنامه های شاخص در این رابطه از طرف مدارس علمیه را به مدیران ابلاغ کرد و افزود: این برنامه‌ها به صورت عملیاتی و قابل اجرا در تمام مدارس علمیه لحاظ شود تا به صورت یک تقویم جامع تربیتی تهذیبی در اختیار تمام طلاب جهت اجرا قرار گیرد.

در ادامه این نشست، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در سخنانی به هماهنگی بیشتر بین سازمان‌ تبلیغات و حوزه‌های علمیه تاکید کرد.

حجت الاسلام منصور امامی با بیان این که برای امر تبلیغ سازمان تبلیغات و حوزه علمیه با همکاری هم می‌توانند گام‌های بزرگی بردارند، گفت: نظریه پردازان غربی از اصول اسلامی و روانشناسی دینی استفاده می کنند و ما هم باید در این زمینه ها مطالعات خود را افزایش داده و به مفاهیم دین و اخلاق در جامعه اسلامی عمل کنیم.

در این جلسه، مدیران مدارس علمیه خواهران آذربایجان غربی، اجرای برنامه هایی فرهنگی، اقامه نماز شب، قرائت دعا، دورهمی‌های معرفت افزایی و ایجاد گروه های اخلاقی از سوی مدارس را پیشنهاد دادند.

در پایان این جلسه بر تشکیل هیئت اندیشه ورز حوزه علمیه خواهران و تبلیغات اسلامی تاکید شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha