جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مرکز نور

حوزه/ تفاوت برنامه‌های مرکز در سال جاری با سنوات گذشته این است که مرکز قصد دارد در طلیعه این هفته، آزمایشگاه هوش مصنوعی و علوم اسلامی و انسانی خود را با حضور اندیشمندان و دست اندرکاران این حوزه‌ افتتاح کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، هفته پژوهش فرصتی برای بزرگداشت پژوهش و پژوهشگری است و از آنجا که مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی هر ساله برنامه‌های متنوعی را برای بزرگداشت این هفته تدارک می‌بیند، محمد قربانی معاون بازرگانی و خدمات فرهنگی این مرکز برنامه‌های هفته پژوهش مرکز نور در آذر ۱۴۰۰ را تشریح کرد.

مرکز نور برای هفته پژوهش چه برنامه‌هایی دارد؟

لازم می‌دانم ابتدا فرارسیدن هفته پژوهش را به پژوهشگران و محققان، به ویژه پژوهشگران رشته‌های علوم اسلامی و انسانی تبریک عرض ‌کنم. تفاوت برنامه‌های مرکز در سال جاری با سنوات گذشته این است که مرکز قصد دارد در طلیعه این هفته، آزمایشگاه هوش مصنوعی و علوم اسلامی و انسانی خود را با حضور اندیشمندان و دست اندرکاران این حوزه‌، افتتاح کند.

این رویداد بزرگ که ثمرات آن در محصولات مختلف مرکز بازتاب‌های متنوعی داشته است، روز پنجشنبه ۱۸ آذر، ساعت ۱۵:۳۰، با حضور و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید رضا عاملی، دبیر شورای انقلاب فرهنگی برگزار خواهد شد.

بخش مهم دیگر برنامه‌های ما در هفته پژوهش، برگزاری پویش‌های متنوع فروش با تخفیفات استثنایی برای محصولات مرکز می‌باشد. ارائه تخفیف‌های ویژه تا ۷۰ درصد برای نرم‌افزارهای رومیزی در فروشگاه اینترنتی نورشاپ و نیز تخفیف تا ۴۰ درصد اشتراک پایگاه‌ها و محصولات مرکز، از دیگر برنامه‌های این پویش می‌باشد.

بخش دیگر برنامه‌های مرکز مربوط به فعالیت‌های تخصصی و آموزشی محصولات مرکز است؛ طی سال‌های فعالیت مرکز، اتفاقات بزرگی رقم خورده و محصولات متنوعی در حوزه‌های گوناگون تولید و عرضه گردیده است. اطلاع رسانی این محصولات و فعالیت‌ها به کاربران محترم محصولات نور از جمله برنامه‌های اصلی ما در هفته پژوهش خواهد بود. این اطلاع‌رسانی در قالب نشست‌های تخصصی و وبینارهای آموزشی صورت خواهد گرفت. در این هفته ۵ نشست تخصصی در حوزه‌های مختلف با گرایش کاربرد هوش مصنوعی در محصولات نور ارائه خواهد شد.

این نشست‌ها برای کاربران به صورت حضوری و مجازی قابل استفاده خواهد بود. البته همچون سال گذشته وبینارهای آموزشی نیز خواهیم داشت که از طریق سامانه آموزش مجازی مرکز برای علاقه مندان قابل استفاده خواهد بود.

کاربران می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر از فعالیت‌های مرکز در این هفته، به پایگاه اطلاع‌رسانی نورسافت به آدرس noorsoft.org مراجعه نمایند.

سلسله نشست‌های علمی علوم اسلامی و انسانی دیجیتال
تاریخ ساعت شروع نام نشست ارائه‌دهندگان ناقدان لینک نشست وضعیت
شنبه ۲۰ آذر ۱۰:۳۰ سامانه هوشمند و تولید علم با تاکید بر سامانه‌ های تشخیص تقلب آقای دکتر مهدی بهنیافر ------ live.noorsoft.org ----
یکشنبه ۲۱ آذر ۱۰:۳۰ کلیات علوم اسلامی و انسانی دیجیتال (۱) حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد حسین بهرامی -آقای مصطفی علیمرادی ------ live.noorsoft.org ----
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۰:۳۰ شناسایی هوشمند آیات مرتبط در پایگاه جامع قرآنی حجت الاسلام والمسلمین عزت الله مرتضایی-حجت الاسلام والمسلمین تقی آسمانی-آقای مهندس محمد بزرگ قمی آقای دکتر محمدهادی منصوری آقای دکتر علیرضا کمالی live.noorsoft.org ----
سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۰:۳۰ هوش مصنوعی و علوم اسلامی و انسانی دیجیتال آقای مهندس احمد ربیعی زاده-آقای مهندس حسین سنمار ------ live.noorsoft.org ----
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۰:۳۰ نقد و بررسی تجمیع و ارائه دیجیتال آثار مفاخر علمی با رویکرد نرم‌افزارهای شخصیت محور حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا رضائی اسفریزی حجت الاسلام والمسلمین علی صدرائی خویی-حجت الاسلام والمسلمین رضا مختاری live.noorsoft.org ----
مشاهده فیلم نشست‌ها (به‌زودی)

وبینارهای آموزشی نور
تاریخ ساعت شروع نام وبینار استاد لینک وبینار وضعیت
شنبه ۲۰ آذر ۱۴ آموزش پایگاه قاموس نور حجت الاسلام والمسلمین مسیح توحیدی وحدت amoozesh.noorsoft.org ----
یکشنبه ۲۱ آذر ۱۴ آموزش نرم‌افزار جامع فقه ۳ حجت الاسلام والمسلمین حامد مقیسه amoozesh.noorsoft.org ----
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴ معرفی و اموزش نرم‌افزار طب حجت الاسلام والمسلمین حامد مقیسه amoozesh.noorsoft.org ----
سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۴ آموزش پایگاه جامع قرآنی حجت الاسلام والمسلمین عزت الله مرتضایی |amoozesh.noorsoft.org ----
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴ مستند سازی پژوهش های تاریخی به کمک پایگاه جامع تاریخ حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد علی رحیمی ثابت amoozesh.noorsoft.org ----
مشاهده فیلم وبینارها (به‌زودی)

در کنار ویژه برنامه‌های هفته پژوهش، «نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی هوشمند مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی» در سالن ورودی ساختمان مرکز دایر خواهد شد. تلاش بر این است که در این نمایشگاه مراجعین با دستاوردهای پژوهشی و فناوری در حوزه هوش مصنوعی به صورت کاربردی آشنا شوند و به معرفی محصولات و ابزارهای هوشمند که توسط مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تولید شده خواهیم پرداخت. زعم ما این است که این نمایشگاه جذابیت‌های لازم را برای بازدید و اطلاع‌رسانی، داراست لذا از تمامی علاقه مندان دعوت می‌کنیم که از این نمایشگاه بازدید فرمایند.

نحوه استفاده کاربران از وبینارهای مرکز چگونه خواهد بود؟
وبینارها و نشست‌های تخصصی به صورت رایگان ارائه خواهند شد. کاربران عزیز برای اطلاع از تاریخ و ساعت برگزاری و همچنین آدرس ورود به سامانه نشست‌های مجازی، به پایگاه نورسافت، مراجعه نمایند .سامانه نشست‌های مجازی حدود نیم ساعت قبل از شروع وبینار، آماده اتصال بوده و کد دسترسی در صفحه مربوط به هر وبینار نمایش داده خواهد شد.

آیا خرید محصولات نور با تسهیلات ویژۀ هفته پژوهش، تنها به صورت مجازی خواهد بود؟
خیر، علاوه بر ارائه محصولات در بستر وب، کاربران می‌توانند به صورت حضوری از نمایشگاه دائمی محصولات نور خرید خود را انجام دهند. به علاوه اینکه امسال نیز همچون سال گذشته، طرح همراهان با محصولات جدیدتر و با قیمت ویژه به علاقه مندان عرضه می‌گردد. نسخه شبکه محصولات نور نیز با تخفیف ویژه به سازمانهای متقاضی ارائه می‌گردد. به هر تقدیر با توجه به محدودیت‌های کرونایی، امکان حداکثری خرید غیر حضوری فراهم شده و کاربران با خرید مجازی از پایگاه نورشاپ، تخفیف بیشتری هم دریافت خواهند کرد.

چنانچه ذکر نکته‌ای را لازم می دانید، بفرمایید.
ما سپاسگزار اعتماد و دلگرمی کاربرانی عزیزی هستیم که طی سی و اندی سال با استفاده از محصولات متعدد نور این مرکز را همراهی نموده‌اند. تلاش ما همواره بر این است که محصولات تولیدی را به جوامع هدف خود برسانیم و ضمن آن به توانمندسازی و تقویت توانایی‌های کاربران در استفاده از فناوری در امر پژوهش کمک کنیم. توسعه‌های صورت گرفته در اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها و محصولات، برگزاری پویش‌های متنوع هفتگی، روزانه و مناسبتی، برگزاری رونمایی‌ها و نشست‌های تخصصی و نیز ویژه‌ برنامه‌هایی چون هفته پژوهش، آغاز سال تحصیلی و ... همگی در این راستا بوده است. از دیگر برنامه‌های رو به رشد مرکز، توسعه امر آموزش است. افزایش تولیدات مرکز در زمینه فیلم‌ها و وبینارهای آموزشی که فایل آن نیز در اختیار کاربران محترم قرار گرفته و نیز تهیه و تدوین دوره‌های آموزشی متنوع همگی در این راستا صورت گرفته است .
ما در تمامی شبکه‌های اجتماعی داخلی و برخی از شبکه‌های خارجی کانال اطلاع‌رسانی داریم. پیشنهاد می‌کنیم علاقه مندان در کانال‌های مرکز در شبکه‌های اجتماعی عضو شوند تا ضمن آگاهی از تازه‌های محصولات و فعالیت‌های مرکز از تخفیفات ویژه و نکات آموزشی و مناسبتی ارائه شده نیز بهره‌مند شوند. کاربران می‌توانند با جستجوی شناسه ما در شبکه‌های مجازی به آدرس noorsoft@ به کانال‌های ما دسترسی داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha