پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله ناصری امام جمعه یزد

نماینده ولی فقیه در استان یزد، در جلسه ای با آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه حوزه علمیه باید به بحث آموزش‌وپرورش توجه داشته باشد، گفت: حوزه‌های علمیه گسل ایجاد شده بین جوانان و جامعه دینی را از بین ببرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، آیت الله محمد رضا ناصری یزدی، صبح امروز در جلسه آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور با نماینده فقیه در استان، استاندار، نمایندگان استان یزد و مسئولان نهادهای حوزوی و فرهنگی استان با اشاره به اینکه در حال حاضر بعد از کرونا گسلی در جامعه بین مردم و جامعه دینی و علمی و روحانیت ایجاد شده است، افزود: متاسفانه چون از اول انقلاب فکری به حال آموزش نسل جوان نبودیم، نتوانستیم فراگیر کار کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد اضافه کرد: درصد کمی از جامعه در اختیار جامعه دینی قرار دارد که نیازمند فعالیت جدی حوزه علمیه در این خصوص است.

امام جمعه یزد با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۲۶۰ هزار دانش آموز در استان یزد داریم، اظهارکرد: متاسفانه ۱۰ هزار نفر از این دانش آموزان با مساجد و هیئات و مجموعه‌های مذهبی فعالیت دارند و ۲۵۰ هزار نفر خیلی ارتباطی با این مجموعه‌ها ندارند.

وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه و مسئولان کشور برای بقای انقلاب و گسترش فعالیت‌ها و جذب جوانان باید برنامه‌ریزی جدی و دقیق داشته باشند تا بتوان ارتباط موثر و مفیدی با جوانان برقرار کرد.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد اضافه کرد: متاسفانه دشمن در حال استفاده از گسل ایجاد شده بین جوانان و مردم با جامعه دینی است که می‌تواند مسئله‌ساز و مشکل‌ساز برای جمهوری اسلامی ‌شود.

آیت الله ناصری یزدی افزود: حوزه‌های علمیه می‌توانند در راستای جذب جوانان به سمت و سوی مجموعه‌های دینی برنامه‌ریزی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: حوزه علمیه باید به بحث آموزش‌وپرورش توجه داشته باشد و نگاه تحول را در آن به‌صورت جدی پیگیری کند، زیرا تفکر، تدین و تعقل باید در بین دانش آموزان موج بزند ولی چون نوع آموزش انگلیسی و وارداتی است، شاهد این اصول اساسی نیستیم.

امام جمعه یزد در ادامه با بیان اینکه دشمن در بحث جمعیت توانسته به اهداف شوم خود دست یابد، افزود: حوزه علمیه باید در این بحث نیز ورود کند و برنامه‌هایی را به مسئولان ارائه سازد تا کشور از این چالش رهایی یابد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha