جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین شمس مدیر حوزه علمیه یزد

حجت الاسلام والمسلمین شمس مدیر حوزه علمیه یزد از رشد ۱۰۰ درصدی مدارس علمیه استان راه اندازی ۹ رشته تخصصی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس دقایقی پیش در جلسه آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور با نماینده فقیه در استان، استاندار، نمایندگان استان یزد و مسئولان نهادهای حوزوی و فرهنگی استان که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان یزد برگزار شد با اشاره به فعالیت حوزه‌های علمیه استان یزد، گفت: مدیریت حوزه علمیه استان یزد در۲۲ آذر ۱۳۸۸ با تعداد ۷ مدرسه و ۱۰ کادر مدارس و ۴۰ استاد و ۴۷۰ طلبه فعالیت خود را آغاز کرد.

مدیر حوزه علمیه یزد افزود: در حال حاضر ۱۴ مدرسه علمیه در استان یزد با ۱۴۰۰ طلبه با پرونده تحصیلی و ۱۳۰ استاد دارای حکم و ۴۷ نفر کادر علمیه مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه تمام مدارس علمیه یزد دارای هیئت امنا هستند، افزود: دارای ۹ رشته تخصصی امامت، حقوق، مشاوره اسلامی، کلام امامیه، تفسیر، کلام با ۳۷۵ طلبه در حال تحصیل هستیم که تاکنون ۱۶ دوره از آن نیز برگزار شده است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس اظهار کرد: تاکنون ۲۵۷ تفاهم‌نامه با اشخاص و ارگان های مختلف با حوزه علمیه استان یزد به امضا رسیده و فعالیت‌های مختلفی را انجام داده ایم.

مدیر حوزه علمیه یزد با اشاره به اینکه در بحث آموزش، ارتقا معدل کتبی داشتیم که الان حدود ۱۷ است، افزود: یزد تقریبا اولین استانی است که دوره مکالمه عربی با اساتید بومی را پس از استان قم، با ۸ دوره و ۷۸۰ نفر شرکت کننده برگزار کرد.

وی، تعداد حافظان قرآن کریم در حوزه علمیه استان یزد را ۵۵ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: یکی از مسائلی که رشد بسیار خوبی داشتیم بحث ملبس بودن طلاب بوده که تا به حال ۴۳۰ نفر از طلاب یزد ملبس شده اند.

مدیر حوزه علمیه یزد با بیان اینکه ۲۰۰ دوره مختلف در بحث پژوهش در حوزه علمیه استان یزد برگزار شده است، افزود: تاسیس پژوهش سرای حوزه علمیه یزد و تشکیل دبیرخانه علمی انجمن های علمی با ۱۱ شورای علمی از فعالیت‌های معاونت پژوهش در حوزه علمیه استان یزد به شمار می رود.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha