چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ نشست آیت الله اعرافی با نماینده ولی فقیه، استاندار، نمایندگان مجلس و مسئولان نهادهای حوزوی استان یزد

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: پایه اخلاق و سبک زندگی در سال اول زندگی مشترک اگر سروسامان یابد در ادامه نیز به‌خوبی پیش خواهد رفت و زن و شوهر در این زمینه مشترک هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور ظهر امروز در دیدار با خانواده‌های حوزویان تازه مزدوج که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان یزد برگزار شد، گفت: برای زندگی الهی و معرفتی، کتب بسیاری نگارش شده است که در یکی از این کتاب‌ها به ۳۰ اصل روابط خانوادگی برای داشتن خانواده‌ای ایمانی و آسمانی و الهی اشاره شده و روابط همسران باید بر پایه این ۳۰ اصل باشد.

مدیر حوزه های علمیه کشور ادامه داد: اگر بخواهیم طلبه و روحانی موفقی داشته باشیم در این خانواده‌ها نیز باید این اصول حاکم باشد.

وی با بیان اینکه یکی از نکات مهم و ۳۰ اصل مهم این است که زوجین از یکدیگر درک درست داشته باشند، افزود: زمانی انسان می‌تواند خود را جای دیگران قرار دهد که بتواند دیگری را درک کند و این درک درست باید از سوی زن و شوهر باشد تا زندگی را به سمت سوی رضایت سوق دهد.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه هر انسان با دیگری متفاوت و سلایق و علایق با یکدیگر تفاوت دارد، ادامه داد: اگر این سلایق و علایق مشترک نشود سبب بروز مشکلات عدیده می‌شود که اولین راه‌حل آن این است که خود را جای دیگری قرار دهد، دوم اینکه دیگری را به‌خوبی درک کند و سوم، برای همسر خود احترام قائل شود و چهارم اینکه صبر و بردباری پیشه کند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تاکید بر اینکه اصطکاکی که در زندگی به وجود می‌آید باید توسط همسران مدیریت شود، عنوان کرد: پایه اخلاق و سبک زندگی در سال اول زندگی مشترک اگر سروسامان یابد در ادامه نیز به‌خوبی پیش خواهد رفت و زن و شوهر در این زمینه مشترک هستند.

وی اضافه کرد: امیدواریم باهمت مسئولان استان یزد شاهد رشد و بالندگی استان یزد در زمینه های فرهنگی و دینی و مباحث مختلف باشیم.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha