چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
همایش طوبای کرامت در حرم معصومه

حوزه/ همایش طوبای کرامت به مناسبت دهمین سالگرد تأسیس مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) به منظور تجلیل از ۱۷۰ حافظ کل و دانش‌آموخته برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، به مناسبت دهمین سالگرد تأسیس مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) همایش طوبای کرامت با حضور آیت الله سعیدی و جمعی از مدیران مؤسسات و نهادهای قرآنی استان قم برای تجلیل از حافظان کل قرآن کریم و دانش آموختگان این مرکز در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

حجت الاسلام سیداحمد مشرف در این همایش با بیان اینکه در ۱۰ سال گذشته ۱۱۲ هزار و ۴۵۰ نفر در مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) تحت آموزش های قرآنی و معارفی قرار گرفته‌اند، گفت: از این تعداد ۶۵ درصد خواهران و ۳۵ درصد برادران بوده‌اند.

وی افزود: در مجموع ۵۰ هزار نفر در کلاس‌های قرائت، ۲۳ هزار نفر در کلاس های حفظ قرآن کریم و بیش از ۳۸ هزار نفر در کلاس های معارفی مرکز قرآن و حدیث شرکت کرده اند و ۹۹۰ نفر هم در دوره‌های تربیت مربی قرآن کریم شرکت کرده اند که پس از گذراندن دوره های تکمیلی به عنوان مربی قرآن در سراسر کشور در حال فعالیت هستند.

رئیس مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(س) با اشاره به اقدامات پیش روی این مرکز در دهه دوم فعالیت، به آموزش‌های قرآنی و معارفی در سطح بین‌المللی اشاره کرد و گفت: در راستای گسترش آموزش های قرآنی و معارفی مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(س) از دهه کرامت آموزش‌های مجازی قرآنی و معارفی به زبان‌های انگلیسی و اردو آغاز شده و آموزش به زبان عربی هم به زودی آغاز می‌شود.

وی به طرح‌های قرآنی مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(س) در دهه پیش‌رو اشاره کرد و افزود: برگزاری جلسات ضیافت نور هر شب در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر، طرح چلچراغ در مساجد استان قم و طرح‌های تخصصی کودک و نوجوان از جمله مهمترین دستاوردهای این مرکز علاوه بر فعالیت‌های گذشته که ادامه خواهد داشت است.

حجت الاسلام مشرف ادامه داد: مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) برای هر چه بهتر و گسترده تر شدن فعالیت های قرآنی با نهادهای دیگر فرهنگی از جمله حوزه علمیه خواهران، مرکز خدمات حوزه های علمیه و دیگر مؤسسات فرهنگی همکاری‌هایی را آغاز کرده است.

گفتنی است: در این همایش از ۱۷۰ نفر از حافظان و دانش‌آموخته برجسته مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) شامل ۱۰۸ قرآن آموز خواهر و ۶۲ قرآن‌آموز برادر با اهدای لوح تقدیر و متبرکات حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha