جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
وهابیت

پخش کلیپ سخنان تفرقه افکنانه امام جمعه اهل سنت آزادشهر در فضای مجازی، قلوب مسلمانان بویژه مردم ایران اسلامی را جریحه دار کرد و با واکنش‌های زیادی روبرو شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مولوی محمدحسین گرگیج، امام جمعه اهل سنت آزادشهر در خطبه‌های نماز جمعه ۱۹ آذر، در اظهاراتی تفرقه افکنانه و ضد وحدت امت اسلامی، به ساحت مقدس اهل بیت (ع) آشکارا توهین کرد.

او گفته بود: «مادر امام زین العابدین (ع) دختر یزدگرد بود و عمر بن خطاب پس از فتح ایران او را به ازدواج امام حسین (ع) درآورد و ۹ امام پس از آن نیز از همین نسل به وجود آمده‌اند. در نتیجه اگر خلافت عمر بن خطاب را نپذیریم، اعتبار امامان [شیعه] و نسب آنان را زیر سوال برده‌ایم!».

پخش کلیپ سخنان تفرقه افکنانه امام جمعه اهل سنت آزادشهر در فضای مجازی، قلوب مسلمانان جهان بویژه مردم ایران اسلامی را جریحه دار کرد و این اظهارات جنجالی با واکنش‌های زیادی حتی در بین جامعه اهل سنت روبرو شد.

برای روشن شدن حرف‌های بی پایه و اساس امام جمعه اهل سنت آزادشهر، ابتدا پاسخ علمی در رد ادعای مولوی گرگیج ارائه می‌شود و پس از آن به واکنش‌ها هم پرداخته می‌شود.

گزارشی از واکنش ها به یاوه گویی هتاکانه گرگیج | ماجرا با یک عذرخواهی تمام نمی شود

پاسخ علمی به حرف‌های بی پایه و اساس گرگیج

اولاً حضرت شهربانو نه کنیزِ هدیه به امام حسین علیه السلام بود و نه توسط عمر به نکاح امام حسین (ع) درآمده. بلکه ازدواج رسمی بود. اسرا فتح ایران ابتدا توسط امام علی آزاد شدند و سپس ازدواج رسماً صورت گرفت که طبق عقیده شیعیان خطبه عقد مولای ما امام حسین با شهربانو به دستور امیرالمومنین و توسط جناب حذیفه از شیعیان آن حضرت خوانده شد. (الدرُّ النظیم فی مناقب الائمة اللهامیم / مناقب آل ابی‌طالب)

ثانیاً بالفرض کنیز بوده باشد، برحسب فقه صحیح اسلام هر غنیمتی [اموال منقوله، کنیز و جواری، اراضی] که تحت حاکمیت ظالمین از مشرکین گرفته شود، اساساً ملک امام معصوم است.

امام، مالک کل عالم است و اگر غاصبی چیزی به ایشان ببخشد، ملکیت ایشان به خاطر هدیه توسط غاصب نیست.

معاویة بن وهب گوید: به امام صادق عرض کردم: اگر امام افراد را به سریّه بفرستد و غنیمت‌هایی به دست آورند، چگونه تقسیم می‌شود؟ فرمود: اگر به فرماندهی کسی که امام او را منصوب فرموده است جنگیده‌اند، باید یک پنجم که سهم خدا و رسول است جدا شود و چهار پنجم آن را بین خودشان تقسیم کنند. و اگر در آن جنگ به جنگ مشرکان نرفته‌اند، هرچه غنیمت گرفته‌اند برای امام علیه السّلام است و هرطور دوست بدارد با آن رفتار می‌کند. الکافی ج ۵، ص ۴۳

برفرض کنیز بودن مادر زین العابدین (ع)، وۍ ملک اهل بیت بوده وعمر بن خطاب مدخلی در ملکیّت وی نداشت که با سلب مشروعیت خلافتش، نکاح امام حسین با شهربانو ابطال شود. لذا سخن گرگیج یک افترای بی سر وته است والزام او از اساس منقوض است‌.

ثالثاً کجای فقه اهل‌سنت عاقد باید عادل باشد؟ آیا عاقد فاسد عقدش باطل است؟

طبق نظر بسیاری از علمای شیعه و اهل سنت، می‌توان کافر را از یک مسلمان وکیل کرد، تا از طرف او عقد نکاح یا… را انجام دهد! پس استدلال آقای گرگیج در مورد اینکه چون خلیفه دوم حضرت شهربانو را به عقد سید الشهدا در آورده است پس خلافت او شرعی است، نه تنها دلالت بر خلافت ندارد، بلکه این عمل الزاماً حتی نمی‌تواند دلالت بر اسلام شخص وکیل داشته باشد! (زکریا الأنصاری، أسنی المطالب فی شرح روض الطالب، ج ۲، ص ۲۹۵/ سید یزدی، العروة الوثقی، ج ۲، ص ۲۰۹).

آخوند قربان‌محمد اونق: از جان و دل اهل بیت (ع) را دوست داریم

آخوند قربان‌محمد اونق، امام جمعه اهل‌سنت بندرترکمن هم با ابراز تأسف از ابراز مباحث تفرقه‌افکن توسط مولوی محمدحسین گرگیج امام جمعه اهل سنت شهر آزادشهر، اظهار کرد: مطرح کردن چنین مسائلی درست نیست و این سخنان باعث تحریک کردن احساسات مردم خواهد شد.

امام جمعه اهل‌سنت بندرترکمن با تاکید بر اینکه امروز ما هرچه داریم از پیامبر گرامی اسلام و آل پیامبر است، افزود: محبت اهل بیت (ع) جزو اعتقادات ما است و ما اهل سنت از جان و دل اهل بیت را دوست داریم.

وی بیان کرد: بنده از اظهار نظر برخی از علما تعجب می‌کنم و از بایت طرح این موضوعات در تریبون‌های رسمی و عوام جامعه که به جای ایجاد وفاق و همدلی موجبات تحریک احساسات برادران مسلمان را به وجود آورد، ابراز تأسف می‌کنم.

گزارشی از واکنش ها به یاوه گویی هتاکانه گرگیج | ماجرا با یک عذرخواهی تمام نمی شود

استاد حوزه علمیه قم: اختلاف افکنی بازی در زمین دشمن است

حجت الاسلام والمسلمین حسین بنیادی، استاد حوزه علمیه قم هم در واکنش به اظهارات توهین آمیز امام جمعه اهل سنت آزادشهر نسبت به اهل بیت (ع) گفت: ما با یکسری مبانی درباره وحدت جهان اسلام و مسلمین روبرو هستیم که از صدر اسلام تا امروز اندیشمندان و فرهیختگان، مخصوصاً ائمه معصومین (ع) نسبت به این وحدت اصرار داشتند و مبانی و مفاهیم آن را بیان کردند که به صورت یک قاعده در طول حیات اسلام به وجود آمد و اگر اسلام شوکتی دارد به خاطر همین حفظ وحدت در ادوار مختلف اسلام بوده است. گاهی اوقات مباحثی را در زمانی بیان می‌کنیم که خود این زمان موضوعیت دارد چون خسارتی دو برابر و مضاعف ایجاد می‌کند و باعث می‌شود که آن شوکت اسلام دستخوش امیال برخی دشمنان و استکبار جهانی قرار بگیرد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: اختلاف افکنی بین امت اسلامی در زمین دشمن بازی کردن است و بزرگترین ظلم و خیانت در دوران کنونی، آن هم در زمانی که استکبار کمر به نابودی اسلام بسته است، بیان حرف‌های اختلاف انگیز است، چون به اسلام، جامعه مسلمین و عقاید مسلمین ضربه می‌زند و قرآن کریم همه مردم به ویژه مسلمین را از آن برحذر داشته است.

وی ادامه داد: امام جمعه اهل سنت آذرشهر که چنین صحبت‌های سخیفی را انجام داد باید متوجه باشد در کشوری زندگی می‌کند که از بالاترین مقام تا حوزه‌های علمیه و اندیشمندان و دانشمندان دائم بر وحدت اصرار می‌کنند، حالا در فضایی این گونه، توهین به امامان معصومین شیعه باعث می‌شود که موضوع از مدار هم وطنی خارج شود، در چنین وضعیت فضا فضای خطرناکی خواهد شد.

گزارشی از واکنش ها به یاوه گویی هتاکانه گرگیج | ماجرا با یک عذرخواهی تمام نمی شود

مولوی یعقوب خانی مقدم: هر سنی که به اهل بیت (ع) توهین کند، از اهل سنت نیست

مولوی جلال یعقوب خانی مقدم، استاد حوزه علمیه اهل سنت و امام جماعت مسجد اهل سنت تربت جام هم در واکنش به صحبت‌های گرگیج می‌گوید: واقعیت امر این است که بنده از این سخنان متحیر مانده‌ام و اگر خدای نخواسته کسی از اهل سنت به اهل بیت (ع) نقدی کند، گناهی نابخشودنی مرتکب شده و حقاً و حقیقتاً او از شمار اهل سنت نیست.

وی ادامه داد: بنده به عنوان یک طلبه اهل سنت، عمل و گفتار اهل سنت را محبت به اهل بیت علیهم السلام می‌دانم و هر کلامی و نگارشی سوای محبت خاندان پیامبر اکرم صلی الله علیه، بر خلاف قرآن و سنت و منهج علمای اسلام و علمای مذاهب چهارگانه اهل سنت است.

مولوی یعقوب خانی با اشاره به محبت اهل سنت به اهل بیت علیهم السلام، افزود: بنده به عنوان یک طلبه اهل سنت با صدای بلند اعلام می‌دارم جانم فدای اهل بیت رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم.

واکنش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان گلستان

مدیریت حوزه علمیه خواهران استان گلستان هم در واکنش به اظهارات بی پایه و اساس امام جمعه اهل سنت آزادشهر، در بیانیه ای با استناد به آیه ۱۰۳ سوره آل‌عمران «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمیعاً وَ لا تَفَرَّقُوا وَ اذْکُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ کُنْتُمْ أَعْداءً فَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِکُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْواناً وَ کُنْتُمْ عَلی‏ شَفا حُفْرَةٍ مِنَ النَّارِ فَأَنْقَذَکُمْ مِنْها کَذلِکَ یُبَیِّنُ اللَّهُ لَکُمْ آیاتِهِ لَعَلَّکُمْ تَهْتَدُونَ»، آورده است: امت اسلامی باید هوشیار بوده و به مصداق آیه شریفه «وَاعْتَصِمُوا» پیوسته همگان را به اعتصام به حبل‌اللّه فرا خوانند و از تفرقه باز دارند و راه‌های نفوذ عناصر مزدور و ارتجاعی و تفرقه افکن را سد کنند؛ راهبران راستین و پیشوایان اسلامی، دعوت به توحید و نفی تفرقه را بیش از هر مسئولیت و تکلیفی و برتر از آنها به شمار می‌آوردند و در همۀ جهات در راه آن مجاهده می‌کردند.

مدیریت حوزه خواهران گلستان با محکوم کردن هتاکی‌ها و سخنان بی‌پایه و اساس شیخ گرگیج که با تریبون بیت‌المال از میان جامعه اسلامی به خاندان عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) توهین کرده که تبعات آن تفرقه بین شیعه و اهل سنت محترم است، از مسئولین ذی‌صلاح خواستار رسیدگی به اقدامات تفرقه افکنانه شد تا از ایجاد فضای تفرقه‌افکن جلوگیری شود.

آخوند عبدالرزاق رهبر: راه کسب شهرت اهانت به مقدسات نیست

آخوند عبدالرزاق رهبر، امام جمعه اهل سنت آق‌قلا هم ضمن محکوم کردن سخنان تفرقه‌انگیز مولوی گرگیج امام جمعه آزادشهر، اظهار کرد: احادیث نبوی بسیار زیادی در خصوص محبت به اهل بیت (ع) وجود دارد و قطعاً این افراد می‌خواهند با چنین سخنانی بین شیعه و سنی اختلاف بیاندازند و به دنبال مطرح کردن خود هستند.

وی تصریح کرد: راه کسب شهرت با اهانت به مقدسات نیست، بلکه خداوند باید انسان را عزیز کند.

امام جمعه اهل سنت آق‌قلا با تاکید براینکه، ما تابع اولی الامر و نظر مقام معظم رهبری هستیم، گفت: مقصر خودمانیم که به وهابیت و چنین افرادی بها می‌دهیم و قطعاً چنین افرادی از خارج از کشور خط می‌گیرند.

آخوند رهبر با بیان اینکه، ما به اهل بیت (ع) ارادت و محبت داریم، افزود: وهابیان را در قبل از انقلاب علمای بزرگ منطقه همچون «آخوند نظری» محکوم می‌کرد.

وی با بیان اینکه، قرآن کریم بر محبت به اهل بیت (ع) تاکید دارد و شیعه و سنی به اهل بیت (ره) ارادت دارند، گفت: این افراد با مطرح کردن چنین مباحثی می‌خواهند بین شیعه و سنی اختلاف بیاندازند.

گزارشی از واکنش ها به یاوه گویی هتاکانه گرگیج | ماجرا با یک عذرخواهی تمام نمی شود

حامد کاشانی: ائمه (ع) هنوز غریبند

حجت الاسلام حامد کاشانی از وعاظ مشهور هم در با انتشار مطلبی در صفحات مجازی خود به توهین مولوی گرگیج در نماز جمعه ۱۹ آذر به اهل بیت علیهم السلام واکنش نشان داد و نوشت: «این هتاکی، بی شرمی و توهین علنی به اهل بیت (علیهم السلام) و شیعیان ایشان، پاسخی در خور می‌خواهد. ائمه (ع) هنوز غریبند».

گزارشی از واکنش ها به یاوه گویی هتاکانه گرگیج | ماجرا با یک عذرخواهی تمام نمی شود

تریبون نماز جمعه اهل سنت جای توهین به اهل بیت (ع) نیست

اداره کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی هم در نامه‌ای به حجت الاسلام والمسلمین لطفیان، دبیر محترم شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت خواستار برخورد قانونی با مولوی گرگیج شد.

در نامه اداره کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی آمده است: «اهل سنت کشور عزیزمان بر اساس آیه مبارکه «قُلْ لَا أَسْأَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبَیٰ» در محبت به آل الرسول همواره در میان اهل سنت جهان اسلام پیشرو بوده اند و این محبت گاه به اندازه‌ای است که فرزندان خود را با نام این خاندان مطهر نامگذاری کرده و عشق به این اهل بیت عصمت و طهارت را با آنان عجین نموده اند که بی شک باید گفت اهل بیت علیهم السلام بزرگترین محور وحدت اسلامی می‌باشند.

در تریبون مقدس نماز جمعه اهل سنت متعلق به نظام، فردی که سابقه تحریک عواطف مسلمانان را در کارنامه خود دارد، در کسوت امام جمعه با اظهاراتی سخیف به مقام نورانی آل الرسول اهانت نموده و قلب‌های عموم مسلمانان متدین اعم از شیعه و سنی را جریحه دار نموده است، به نحوی که مقام این خاندان طهارت که به حکم آیه «اِنَّما یُریدُ اللهُ لِیُذهِبَ عَنکُمُ الرِّجسَ اَهلَ البَیتِ وَ یُطَهِّرَکُم تَطهیرًا» از هر رجسی پاک می‌باشند را با نسبتی اهانت آمیز، خواسته کوچک جلوه دهد.

بی شک برادران عزیز اهل سنت که در دفاع مقدس با حضور جانانه خود از کشور اهل بیت علیهم السلام با تقدیم بیش از ۱۱ هزار شهید دفاع نمودند، مبری از گفته‌های چنین فرد هتاکی هستند و این اهانت را محکوم خواهند نمود.

واکنش ها به سخنان جنجالی گرگیج | نزاع مذهبی ممنوع

سزاوار است آن دبیرخانه محترم با توجه به مأموریت ذاتی خود در عمل به دستورات امامین انقلاب در برپایی وحدت اسلامی از طرح چنین مباحثی توهین آمیز در تریبون مقدس نماز جمعه مواظبت و مراقبت لازم را انجام داده و همچنین در محکومیت و برخورد این عمل شنیع پیگیری‌های شایسته را از مجاری قانونی انجام دهند.

حوزه علمیه خراسان: آب به آسیاب دشمن نریزید

مدیریت حوزه علمیه خراسان هم در بیانیه ای بر ضرورت تقویت وحدت اسلامی و برخورد با اظهارات تفرقه افکنانه تاکید کرد و خواستار اتخاذ موضع علمای اهل سنت در برابر سخنان باطل امام جمعه اهل سنت آزاد شهر شد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «حوزه علمیه خراسان با محکوم کردن سخنان اخیر مولوی گرگیج، امام جمعه اهل سنت آزادشهر، در آستانه ایام فاطمیه، با تکیه بر کلام وحدت بخش قرآن و عترت نبی مکرم اسلام (ص) و با نگاه به فرمایش امامین انقلاب، ضمن تصریح بر تفکیک بین اسلام ناب با افراطیان و تفکر غلط درباره تاریخ دین و اندیشه ورزی دینی طبق میل و امیال دشمنان، بر هوشیاری و بیداری امت اسلام نسبت به تفکرات جاهلانه و باطل این دسته از افراد تاکید می‌کند و وظیفه علما و دین شناسان واقعی را ارشاد و راهنمایی درست و توجه به وحدت دنیای اسلام می‌داند و انتظار می‌رود که علمای اهل سنت نسبت به این سخنان تحریک برانگیز مواضع جدی اتخاذ نموده و از سوی دیگر، عالمان، مداحان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) در این خصوص، «آب به آسیاب دشمن نریزند».

امام جمعه اهل سنت بندرپل: بینی اهانت کنندگان به اهل بیت (ع) را به خاک می‌مالیم

شیخ حسین بازماندگان، امام جمعه اهل سنت بندرپل استان هرمزگان هم تنها راه غلبه بر توطئه شوم دشمنان اسلام و مسلمین را حفظ عزت، وحدت و انسجام امت اسلامی دانست و آن را از اوجب واجبات خواند و تصریح کرد: در مقابل کسانی که به ساحت مقدس اهل بیت علیهم السلام و صحابه رسول اکرم صلی الله علیه و آله اهانت و جسارت می‌کنند، ایستادگی نموده و بینی آنها را به خاک می‌مالیم.

امام جمعه اهل سنت بندرپل استان هرمزگان ادامه داد: امروز در شرایطی قرار داریم که دشمن از هر فرصتی برای ایجاد اختلاف بین مذاهب اسلامی استفاده می‌کند، بنابراین باید هوشیار بوده و اجازه عملی شدن توطئه‌های دشمن را ندهیم و با اتحاد و همبستگی نقشه‌های شوم دشمنان را خنثی کنیم.

چه شیعه و چه اهل سنت باید دستور خداوند مبنی بر حفظ وحدت و چنگ زدن به ریسمان الهی و دوری از تفرقه را سرلوحه زندگی قرار دهیم و به فتوای مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای حفظه‌الله عمل نموده و جامعه اسلامی را به سمت بالندگی و اتحاد سوق دهیم تا دشمنان مأیوس و ناامید شوند.

عذرخواهی مولوی گرگیج

البته مولوی گرگیج زمانی که دید سخنان جنجالی و نسنجیده او نسبت به اهل بیت (ع) قلوب مردم را جریحه دار کرده و باعث ناراحتی محبان ائمه اطهار (ع) شده است، با انتشار بیانیه‌ای توضیحاتی را ارائه و عذرخواهی کرد.

«با سلام بر محضر عزیزان در فضای مجازی، در خطبه‌های این هفته (۱۹ آذر ۱۴۰۰) مطالب جامعی مطرح شدند که فایل تصویری آن موجود است، از آن رو ما خود را از ارادتمندان و عاشقان اهل بیت (رضوان الله تعالی علیهم اجمعین) می‌دانیم و این ارادت بارها در خطبه‌های جمعه، نوشتارها، گفتار و مصاحبه‌ها بیان شده است؛ محبت اهل بیت و صحابه رسول الله (ص) جزو ایمان قلبی اینجانب است؛ توهین به اهل بیت پیامبر اعظم (ص) حرام و کفر است.

علت سخنرانی بنده نصب بنرهای توهین آمیز در کوچه‌ها، خیابان‌ها و برخی از سخنان تفرقه افکن در ایام فاطمیه است؛ هزاران بار به خدا پناه می‌برم که در دل اینجانب نسبت به خاندان رسول گرامی (ص) و سُلاله پاکش، کینه، کدورت، عداوت باشد و یا اهانتی روا دارم. به گفته سعدی «خدایا به حق بنی فاطمه، که با قول ایمان بُود خاتمه».

برخی افراد از روی قصد و غرض از احساسات مذهبی مردم سو استفاده کرده و کلام و مطالب بنده را تحریف و یا برش می‌زنند که در شرایط حساس کنونی کشور اجازه نخواهیم داد کسانی موجبات تفرقه بین اهل سنت و اهل تشیع را ایجاد کنند.

در پایان یادآور می‌شوم اهل سنتی که محبت رسول الله (ص) و خاندان پاک ایشان در دلش نباشد و از اعمالشان پیروی نکند اهل سنت نیست و اگر سو تفاهمی از سخنان اینجانب پیش آمده از همه عزیزان عذر خواهی می‌کنم.».

آیت الله نورمفیدی: مردم مراقب نقشه‌های دشمن باشند / دستگاه‌های مسئول برخورد مناسب را انجام می‌دهند

آیت الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان گلستان هم در بیانیه ای، سخنان تفرقه افکنانه امام جمعه اهل سنت آزادشهر را تلخ، ناگوار و غیرقابل تحمل و باعث جریحه دار شدن احساسات پاک میلیون‌ها شیعه و سنی خواند و تصریح کرد: اعتقاد قلبی و محبت عمیق قاطبه مسلمانان به اهل بیت پاک و مطهر پیامبر (ص) همواره یکی از ارکان وحدت امت اسلامی به شمار رفته و عالمان و اندیشمندان شیعه و سنی در طول تاریخ برآن پای فشرده اند و تمسک به این حبل متین را راه نجات امت اسلامی دانسته اند.

درود و سلام خداوند بر صاحبان فکر و اندیشه که علیرغم اختلاف مذهبی در مقابل هتاکان و مهاجمان به این ثقل الهی صف واحدی تشکیل داده و از این بنیان مرصوص جانانه دفاع کرده و می‌کنند.

خدای متعال را شاکریم که بار دیگر این اتفاق و همدلی پس از سخنان تلخ و ناگوار و غیر قابل تحمل امام جمعه اهل سنت آزاد شهر که باعث جریحه دار شدن احساسات پاک میلیون‌ها شیعه و سنی گردید، تجلی پیدا کرده و بسیاری از عالمان بزرگوار اهل سنت در برابر آن موضع گرفتند به گونه‌ای که خود او نیز ناچار به توضیح و عذر خواهی گردید.

اینجانب ضمن تشکر از عموم ملت ایران و علمای دلسوز که با ابراز احساسات و عواطف خویش بار دیگر وفاداری و ارادت خود را به خاندان پاک و مطهر پیامبر (ص) نشان دادند، از همگان استدعا دارم هوشیاری خود را در این شرایط حساس حفظ نموده و با درنظر گرفتن مصالح امت اسلامی و منافع ملی، مراقب نقشه‌های شوم و منافقانه دشمنان اسلام و قرآن و ملت ایران باشند تا مبادا آنان این حادثه ناگوار را مستمسکی برای اجرای توطئه‌های خویش نمایند.

به عموم علاقمندان و پیروان اهل بیت (علیهم السلام) اطمینان می‌دهم دستگاه‌های مسئول در حال پیگیری و برخورد متناسب با این اقدام تفرقه افکنانه و خطرناک می‌باشند.

واکنش ها به سخنان جنجالی گرگیج | نزاع مذهبی ممنوع

اعلام موضع رسمی حوزه / نزاع مذهبی ممنوع

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا برته، سخنگوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور هم با اعلام موضع حوزه در قبال اظهارات جنجالی امام جمعه آزادشهر آورده است:

ِبسمِ اللهِ الرَحمنِ الرَحیمِ

إنَّما یریدُ الله لِیذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیتِ وَ یطَهِّرَکُمْ تَطْهیراً

با سلام و صلوات محضر مبارک حضرت رسول اکرم (صلی‌الله‌علیه وآله‌وسلم) و خاندان مطهر ایشان (علیهم صلوات الله) و تقدیم خالصانه‌ترین درودها به همه خادمان اسلام عزیز. (حفظهم الله تعالی)

اخیراً صحبت‌های ناسنجیده‌ای در فضای مجازی منتشر شد که حواشی و عکس‌العمل‌هایی را پدید آورد. ضمن تقدیر از پاسخ‌ها و روشنگری‌های برادران و علمای اهل سنت و فضلای حوزه‌های علمیه و سپاس فراوان از حساسیت همه مسلمانان و دلدادگان اهل بیت پیامبر (صلی‌الله‌علیه وآله‌وسلم‌) و نیز توجه و تاکید بر عذرخواهی صورت گرفته، لازم است اصحاب قلم و اندیشه ضمن درک جایگاه رفیع، الهی و منحصر بفرد اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) و پاسداشت اخوت و برادری دینی و قدرشناسی امنیت ملی در سایه نظام ولایی و اسلامی، از هرگونه اقدامی که زمینه ساز نزاع مذهبی و در تعارض با مصالح امت مسلمان است پرهیز نمایند.

وَالسَّلَامُ عَلَی مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَی

حرف آخر

پیامبر اعظم (ص) فرموده اند: «إِنِّی تَارِک فِیکمُ الثَّقَلَینِ مَا إِنْ تَمَسَّکتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا کتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی أَهْلَ بَیتِی وَ إِنَّهُمَا لَنْ یفْتَرِقَا حَتَّی یرِدَا عَلَی الْحَوْضَ فَانْظُرُوا کیفَ تَخْلُفُونِّی فِیهِمَا أَلَا هذا عَذْبٌ فُراتٌ فَاشْرَبُوا وَ هذا مِلْحٌ أُجاجٌ فَاجْتَنِبُوا»؛ بنابراین بدون شک اهل بیت (ع) محور وحدت امت اسلامی اند و اهل تسنن هم به این انوار الهی محبت و ارادت خاصی دارند و هیچ مسلمان آزاده ای اهانت به ساحت مقدس آنان را بر نمی تابد، لذا هر کسی که داعیه مسلمانی دارد باید به وحدت امت اسلام بیندیشد نه تفرقه و جدایی.

این را بدانیم وحدت نیاز اساسی و تنها مؤلفه نجات مسلمین از سلطه استکبار و استعمار است. در منطق امامین انقلاب هم وحدت فراتر از دو مقوله‌ی تاکتیک یا استراتژی است و مبنای ایدئولوژی دارد، بنابراین هر حرف و سخن و یا رفتار تفرقه افکنانه ای که آن را خدشه دار کند، یقیناً بازی در زمین دشمن است که دود آن به چشم همه امت اسلامی می‌رود.

گزارش: علی علی زاده

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    25 8
    متاسفانه وحدت شده بهانه ای برای کوتاه آمدن از مبانی حقه تشیع .وقتی قدم به قدم از مبانی حقه کوتاه آمدیم نتیجه میشود این یاوه گویی ها . هر وقت حرف وحدت شد نوک پیکان به طرف شیعه گرفته شد و شیعه کوتاه آمد نسبت به برخورد با این فرد هم باید گفت بعید است برخوردی انجام شود و نهایتا با محکوم کردن و تذکر و معذرت خواهی ساده سر و ته قضیه حل میشه . چیزی که عجیبه مظلومیت اهلبیت در کشوری هست که بنام اهلبیته
    • محمد IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      22 13
      تو جامعه اهل سنت نبودی که بفهمی تبعیض چیه
    • علی IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      6 8
      متاسفانه کلام شما به هیچ وجه منطقی و عقلانی نیست انتظار داری چه اتفاقی بیوفته آیا با دستگیری این آقا، زندانی کردن و هتک حرمت تمام مشکلات شیعه حل میشه؟ آیا دیگه کسی نمیتونه با امامان ما اهانت کنه هم شیعه و هم اهل سنت حق دارن دلایل خودشون رو بیارن من فکر میکنم آقای گرگیج هم در ذهن خودشون مشروعیت خلافت خلیفه دوم دوم رو ثابت کنن لیکن روش غیر منطقی رو در پیش گرفتن و در آخر هم گند زدن در این شرایط تنها کار درست تبین حقیقت به طور مکرر و آشکار کردن جهل این آقاست در این صورت هم جلوی اینگونه هتاکی های ناشی از بی منطقی گرفته میشه و هم بدون ایجاد فتنه مذهبی این بحران رو پشت سر میگذاریم
  • علی IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    6 1
    پیام بسیار متین و سنجیده ای بوده و واقعا انعکاس دهنده مکتب امام صادق (ع) می باشد. هر گونه برخورد افراطی در شرایط کنونی بهیچ عنوان منطقی نیست.
  • بیسیمچی IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    3 3
    مگه حوزه سخنگو داره؟ این اولین باری است که در یک مسأله اجتماعی حوزه به موقع عکس العمل نشان داده.
  • طلبه کافیه خوان IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    10 4
    چرا اون آقا هنوز دستگیر نشده. مگه مملکت قوه قضاییه ندارد؟
  • علی رضا IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    13 1
    کار رو به جایی رسوندین که علنا و رسماً جلو ی چند هزار نفر بدترین نسبت ممکن رو به مقدس ترین و پاک ترین انسان های عالم می‌دین بعدم میگین ببخشید اشتباه شد از دهنمون پرید.
  • عباس IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    11 3
    انقدر دم ازوحدت زدید ک تو مملکت شیعه همچین حرفی زده شه و بعد بجای پیگیری قانونی بخاطر هتاکی (دینی که غیرتی علی الظاهر نیست )میگید شیعیان اقدامات تفرقه امیز نکن خدا رحمت کنه کافی رو که گفت شما میخواید شیعه رو خفه کنید و سیعلم الذین ظلموا ال محمد ای منقلب منقلبون
  • محبت آل الله عصمت (ع) IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    16 2
    با سلام و احترام. به نظرم اگر برخوردی قاطع تری صورت نگیرد این آقا و امثال او هتاکی هایشان را روز به روز شدیدتر خواهند کرد. از کجا معلوم که گرگیج و امثال او با این توهین های وقیحانه، آستانه تحمل دستگاه های مربوطه و جامعه را تست نمی کنند؟ اگر منبر و تریبون رسمی نمازجمعه از این فرد هتاک گرفته بشه به نفع شیعه و سنی خواهد بود.
    • مهدی IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
      6 1
      نتیجه ی سکوت در مقابل داعشیان و سلفی های وطنی میشه همین سخنان گرگیج
    • نگار IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
      2 3
      بله واقعا رگ غیرتمون کجا رفت وقتی ب قاتل پیامبر توهین می کردند؟!
  • سیدعلیرضا رضایی IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    11 2
    بسمه تعالی سلام لعنت خدابردشمنان اهل بیت س
  • ولایت سیدعلی IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    8 6
    این آدم رو باید محاکمه کرد از آقای اژه خواهش می کنم که این مولوی اهل سنت را محاکمه کنند تا کی شیعه باید اینقدر ساکت بماند چرا از اهل سنت در مجلس باید حضور داشته باشند در یک کشور شیعه
    • علی IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      5 1
      الآن شیعه ساکت نیست با دلیل و منطق و ادب جهل آقای گرگیج رو آشکار کرد ایشون میخواستن از یک راه غیرعقلانی مشروعیت خلافت ثانی رو آشکار کنن که نتونستن و گند زدن ولی دلیل نیست که دادگاهی بشن اگر این اتفاق بیوفته نه تنها سودی نخواهد داشت ضرر هم خواهیم کرد
  • مجید IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    11 3
    هیچ دلیل قابل استناد در دختر یزدگرد بودن مادر امام زین العابدین وجود ندارد.. این یک روایت مشکوک بیش نیست
    • محبوب IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
      4 0
      شما که بدتر گفتی
    • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
      3 1
      این حرف درست است. طبق نظر بسیاری از فضلا مادر امام زین العابدین علیه السلام مسلمان بوده و ایرانی نیز نبوده است.
  • گدای اهل البیت IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    9 4
    کسی که حب آقاامیرالمومنین علی حان رو نداشته باشه باید به حلال بودنش شک کرد
  • GB ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    12 0
    بردشمنان ومخالفان وغاصبین ولایت مطلقه امیر المومنین علی بن ابیطالب لعنت
    • بهزاد IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
      6 0
      آمین. بر غاصبین و مارقین و ناکثین لعنت الله الی یوم القیامه.
  • سجاد شهاب تالی IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    10 1
    سلام و ارادت (( آیه تطهیر )) إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا آیه ۳۳ احزاب سنی ها قران رو که قبول دارید ؟!!! بر دشمن مرتضی علی لعنت .....
    • محمد IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
      4 0
      بر دشمن مرتضی علی تا صبح قیامت لعنت
  • محمد IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    6 0
    بایدبا افراد عنودبرخوردشود
  • مرتضی IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    9 0
    خدا لعنت کند دشمنا اهل بیت .
  • محب اهل بیت IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    10 1
    بسمه تعالی سلام علیکم در چنین اموری ضمن تصمیم درست و قاطع در مقابل شخص خاطی باید مراقب فتنه انگیزی دشمنان اهل بیت که قطعا و یقینا انگلیس خبیث در این موضوع دست دارد باشیم
  • علی از کرمانشاه IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    11 1
    روایت داریم دشمنان اهل بیت(علیهم السلام) حرام زاده هستند. یعنی یا زنا زاده هستند یا اگر از پدر خودش باشد ولدحیض هستند
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    8 4
    اولا حمله ی اعراب به ایران از اول محکوم چرا که به اذن امام معصوم نبوده ، ثانیا حضرت امیر به هیچ عنوان اجازه ی شرکت فرزندانشون ر تو این غارت ندادن ثالثا اگر نیاز به غارت ایران یا باصطلاح فتح ایران بود خود پیامبر زمان خسرو پرویز این کار ر می کردن ،رابعا حضرت امیر با کار انجام شده مواجه شدن و در اولین کار تمامی اسرای این غارت ر به نوبه ی خودشون آزاد اعلام کردن خامسا در زمان عقد از جناب شهربلنو اجازه گرفتن یعتی در آزادی کامل بودن ایشون سادسا هرکسی یعنی حتی کافرین هم میتونن صیغهی عقد ر بخونن و حتما نیازی نیست که عاقد مسلمون باشه که صیغه ر بخونه فلذا مزیتی برای خلیفه ی دوم حساب نمیشه که این مولوی به اون اشاره کرده ثامنا زیاد به این مسئله نپردازین ایشون کوچک تر از اینهاست
    • م IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
      0 0
      دوست گرامی تو‌ شمارش دقت گنید،بعد از سادسا میشه سابعا نه ثامنا
  • محمد IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    9 0
    جناب مولانا گرگیج باید محاکمه بشه ربطی به سنی بودنش نداره این حرف را اگر ی شیعه هم میزد باید محاکمه میشد
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    7 0
    باید پیگیری شود
  • IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    18 0
    گفتم به اذانم که «علیاً ولی‌الله» تا کور شود هر که امیرش تو نباشی..
    • ترانه IR ۰۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
      13 16
      تا کور شود هر کسی که علی رو بجای خدا گرفت تمام
  • داود IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    7 1
    زمانی میگن آب به آسیاب دشمن نریزید که طرف مقابل دشمن نباشد... با وجود دشمنان تشیع در بین متعصبین اهل سنت، آسیاب دشمن دیگری باقی نمیماند.
  • داود IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    15 1
    ما از مقام معظم رهبری تقاضا داریم ایشان را از امامت جمعه عزل فرمایند....
  • الف IR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    14 6
    محاکمه باید بشه باهاش باید برخورد شدید وجدی بشه ما این بی احترامی را نمیتونیم تحمل کنیم بردشمنان مولا علی واهل بیت لعنت بیشمار با آل علی هرکه درافتاد ورافتاد
    • علی IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
      1 0
      کی محاکمه کنه کجا؟!!!!! بچه ای؟!.
  • مجتبی محمدزاده IR ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    16 2
    باید محاکمه بشه و کمترین حکم هم برداشته شدن از امام جمعه بودنشه تا درس عبرتی بشه برای باقی دشمنان اهل بیت با تذکر و صحبت چیزی درست نمیشه که اگه میخواست بشه تا الان درست شده بود من خودم اهل یک از شهرای تابع آزادشهرم و این چندمین بار نیس که ایشان از این توهینها میکنه اگه میخواست با تذکر درست بشه تا الان شده بود خواهشی که از قوه قضاییه و اقای اژه‌ای داریم یبار برای همیشه با این نامرد برخورد جدی بشه
  • حمید IR ۰۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    2 0
    این هم نظر سخنگوی حوزه های علمیه نظام ،بجای آنکه رفع تعرض و شبهه نماید و پاسدار مذهب باشد، دعوت به سکوت میکند و به عبارتی سر تسلیم فرود آورده. این مردک که ابراز ندامت و پشیمانی که نکرده لذا از گفتار خود عذر خواهی نکرده بلکه گفته ببخشید که کلامم را کامل به شما ترساندن و شماها حرفهایم را خوب نفهمید !!! اگر همین حرفها را یک آخوند شیعه یا حتی غیر آخوند شیعه فقط جای اسامی را عوض میکرد و می‌گفت در کمتر دو ساعت مقامات امنیتی چوب در آستینش میکردند ولی افسوس که یک سنی این اباطیل را به شیعه نسبت داده و اصرار هم دارد و راست راست هم به ریش شیعیان در مملکتی که اکثریت آن شیعه هستند و حکومت هم منسوب به شیعه است میخندد. برای این فرد نه مدعی العموم ورود پیدا میکند نه دادستان و دادگاه ویژه روحانیت ونه... همه هم کور شدند و هم کر!!!
  • همهٔ شیعیان IR ۰۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    2 1
    دیدی به درک رفت و به روحش شرر افتاد، با آل علی هر که در افتاد ور افتاد. خواستهٔ تمام شیعیان : باید هر چه سریع تر این افراطیهای بی شرم محاکمه شوند.
  • مهدی IR ۰۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    4 8
    الان که توبه کرده ، کمی هم صفات خدا را داشته باشیم یا تواب یا غفور یا غفار یا غفور رحیم یا غفار ذنوب چه مسلمانانی هستیم . سریع داغ می‌کنیم و حکم صادر می‌کنیم . نه حلم داریم نه صبر
  • IR ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    11 1
    اینا دیگ پرووو شدن خیلیییی
  • IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    12 1
    بر دشمن اهل البیت لعنت
  • IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    3 1
    از مسولین تقاضای برخورد قاطع رو داریم.اگر کسی در این زمینه کوتاهی کنه باید جوابگوی حضرت زهرا س باشه در دو دنیا. لعن علی عدوک یا علی
  • محمد کاظم IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    3 0
    نحن ابناء الدلیل، با پیروی از حضرت امام صادق علیه السلام جواب منطقی میدیم، طبق فقه شیعه و سنی کافر هم میتواند صیغه عقد رو جاری کنه... پس ازدواج حضرت سجاد دلیل بر خلافت عمر نیست... ثانیا نسب عمر رو چیکارش کنیم؟؟؟
  • مهدی IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    3 0
    جناب آقای برته گفتند(نیز توجه و تاکید بر عذرخواهی صورت گرفته،...) به نظر هنوز نفهمیده اید که توهین این مولوی وقیح به طیب مولود ائمه اطهار علیهم السلام بوده و با عذر خواهی قابل حل و فصل نمیباشد شاید اگر به یک مرجع تقلید این توهین میشد رگ گردن بعضی آقایان متورم تر میشد این یاداشت آقای برته موضع حوزه و حوزویان نیست بلگه موضع خودش هست
  • مطهره IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    1 0
    طلا که پاک است چه منتی به خاک است، جناب مولوی گرگیج مثل اینکه آیه تطهیر را فراموش کرده ای که در مورد اهل بیت نازل شده است، البته که فراموش نکرده ای تعصب مانع می‌شود وشما دروغ می‌گویید که حب اهل بیت را دارید، شما چطور کسانی را که آیه تطهیر در مورد آنان نازل شده را با دیگران مقایسه میکنید خود عمر خود را با علی علیه‌السلام مقایسه نمی‌کرد، میدانی چرا عمر نتوانست قلبا با علی علیه السلام کنار بیاید چون در زمان جاهلیت هم او حرام اده بود طبق روایات صحیح، پس لطفاً خاموش باش واحترام خود را نگهدارچونکه هر که با آل علی در افتاد بر افتاد، اگر ما در مقابل شما آرامیم نه بخاطر ترس است بلکه بخاطر مصلحت است، یادت رفته که پیروان مکتب خلفای شمل در عراق وسوریه چه جنایتی را با نام خدا وپیامب رقم زدند وتو وامثال تو خفه خون گرفتید ومنتظر ماندید ولی شیر بچه های امیرالمؤمنین حتی ناموس اهل تسنن را از دست آنان نجات داد
  • Zz IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    0 0
    سلام چقد همگی تند برخوردمیکنید طرف عذرخواهی کرده وفهمیده گول دشمنان روخورده شماکه بااین تندرویهاتون حرف رهبرمونو زیرسوال میبرین فرصت ندین به دشمن به جای کاشتن تخم کینه تخم محبت بکارید شماباسخنان تندتون کاری میکنید اونها جبهه بگیرن ماهمه باهم برادریم شمازبون دشمن نباشید درخط رهبر باشین یاعلی
  • فاطمه سادات IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    1 0
    بیایید از اصل و نسب حرف نزنیم ! برایتان گران تمام می شود...
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    0 2
    برداشت شما از حرفاش اشتباه بوده
  • مهدی IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    3 1
    حالا بوده یا نبوده به حال من و شما چه فرقی میکنه سالیان سال سر این موضوعات بی پایه و اساس که هیچ کدوم پایه تاریخی بحث کردند ثمره آن چه بوده اعراب ۳۰۰ سال هر کتاب و نوشته ای جز قرآن را به بهانه شرک سوزاندن و آتش زدن حالا بعد ۱۴۰۰ سال دنبال اینید واقعیت چیه
    • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
      1 0
      کتاب سوزی هم کار عمر بود و گرنه بعد از اسلام دانشمندان بزرگی در مکتب ائمه رشد کردند از جمله جابربن حیان
  • ابوطالب اصغری IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    2 4
    سلام هرسخنی که بونفاق می دهد ازناحیه دشمن است همه هوشیارباشیم
  • علی IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    4 1
    ان شاالله ظهور نزدیکه و امام زمان که تشریف بیارن، معلوم میشه ابوبکر و عمر حق بودن یا خیر؟ فانتظروا انی معکم من المنتظرین. فقط بدونید روز ظهور، زمانی نیست که توبة امثال گرگیج قبول بشه. همین حالا از خواب غفلت بیدار بشید.
  • @#SDFGTRD%^(U@Hs IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    5 1
    چه واقعی باشه چه شایعه ، چه فرد سنـّی باشه چ شیعه چ مسیحی چه یهودی ، چه کافر ،،، هیچ کسی حق نداره به اهل بیت توهین کنه اگه فرد شیعه یا سنی باشه ، اصلا مسلمون نیست ، بلکه فقط اسم مسلمون روشه و عقل نداره اگه دین دیگه ای داره یا کافره ،، اونقدر بی فرهنگ و بی عقل هست که به دین بقیه توهین کنه هیچ کس حق نداره به دینی توهین کنه فرهنگ یعنی به تفکرات و عقاید بقیه احترام گذاشت ، ن اینکه کسی بخواد با انتقاد کردن خودشو مثلا ببره بالا ، نه این که ظاهر خوب داشته باشه فرهنگ و عقل به احترام به عقاید هست نه به توهین به اونا هر کسی هم که گفته اشتباه بزرگی کرده و خدا عادل هست و نمیزاره ب ذره ای حق کسی گرفته شود ، چه برسد که اهل بیت باشه
  • محب علی IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    6 1
    از آقای گرگیج خواهشمندیم در خصوص ماجرای شهادت حضرت زهرا(س)توضیحاتی ارائه بفرمایند.همچنین در مورد مادر جناب عمربن خطاب نیز توضیح دهند
  • مهدی IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    4 0
    باید بااین بی ادب برخوردبشه ..‌لعنت خدا بربدخواهان محمد وآل محمد...علی وآل علی را را زجان ودل صلوات ...اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    2 1
    خب گیرم عمر همچین کاری کرده ۲ نفر به عقد هم در اومدن از این به بعدش عمر کجا قرار گرفته اصلا چه ربطی به هم دارن
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    1 5
    به نظر من حرف های ایشان هیچ ایرادی ندارد بلکه این مقالات و توضیحات شما است که باعث تفرقه می شود
  • گمنام IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    3 1
    لعنت به دشمنان اهل بیت با آل هر که در افتاد ور افتاد و السلام صلوات .. اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم .. «اللهم عجل لولیک الفرج»
  • محمد IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    1 4
    خوبه این حرفای گرگیچ ..حقوق یه عده روحلال کرد ادمایی ک طی یکسال بیکارن وحقوق میگیرن ک بیان توی این داستانها اظهارنظرکنن.مملکت قانون داره شورای ائمه جمعه داره بیت رهبری داره.قضاییه وشورای امنیت داره.بذاریم اونا بررسی کنن و رای بدن مثل ادمای صهیونیست در شیپور تفرقه ندمیدایران به وحدت سخت نیازمنده.
    • علی IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
      1 0
      نه بابا !!!!!!
  • سجاد شهاب تالی IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    5 0
    سلام آیات مقدس قرآن ( آیه تطهیر - انما یرید الله .... 33 احزاب ) که خودشون قبول دارند و در مورد داشتن عصمت اهل بیت هستش رو زیر سوال اساسی بردند . جانم به فدای این خانواده مظلوم . تا سر حد جان دفاع خواهیم کرد ............. جانم به فدای خانم فاطمه زهرا ( سلام الله علیها ) و تمام بچه های ایشان
  • نفس IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    1 1
    الله اعلم ...
  • عمادی IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    2 1
    باید خیلی مراقب بود؛ مسلماً قدم بعدی را دشمن صهیونیستی وهّابی برخواهد داشت. بذر فتنه، میوه های تلخ تری داره. بیچاره مردمی که عقایدشون رو مبتنی بر حرفهای اینگونه ادما می کنند! اینها اینطوریند چون رهبرانی مثل امامان ما نداشتند. ذَرْهُمْ فِي خَوْضِهِمْ يَلْعَبُونَ (رهایشان کن تا در باطلگوییهایشان سرگرم باشند)(سوره انعام)
  • سید IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    1 0
    ما برای امامانمان جان میدهیم و این احانت او را یادمام می ماند دیروز در خانه حضرت فاطمه سلام الله را آتش زدین امروز سید علی غریب است اما فردا میرسه منتقم زهرا آن روز تو دور شهر میگردانیم تو با این حرف به تمام سید ها که تعداد زیاد هم هستن اهانت کردی
  • یوسف برج خانی IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    3 0
    ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست عِرض خود می بری و زحمت ما می داری البته می‌دانیم که مگس ناقل میکروب است، و از میکروب ها باید پرهیز کردانگلیس خبیث روباه پیر مکار در دنیا مثلث شومی پدید آورده بنامهای وهابی و بهائی و صهیونیسم که کار وهابی ها برای تخریب و توهین و تحقیر و اهانت به مقدسات اسلامی و زور گوئی و وارونه جلوه دادن مسائل و بهائی ها هم با توجیه و تفسیر های من در آوردی و کاذب و گول زدن و صهیونیسم که کار هایش مشخص و معلوم همه هست که بدنبال جعل واقعیت ها و همدست با وهابی ها و بهائیت است که با هم متحد هستند و هر سه بر علیه اسلام و مسلمین بشدت فعالیت می کنند که حواس همه مسلمانان چه شیعه و چه سنی باید جمع باشد و باید شیعه و سنی متحد باشند تا ریشه دشمنان اسلام را بخشکانند و اعتصام به حبل الله المتین کنند که البته حبل الله المتین اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام هستند و عزیزان پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم هستند که پیغمبر اکرم ص در مورد علی علیه السلام فرمود انا و علی ابوا هذه الامه یعنی من و علی ع دو پدر این امت هستیم و همیشه اعتصام به حبل الله المتین در مد نظرمان باشد و توجهی به یاوه گویان نداشته باشیم و فقط گوش به فرمان پیغمبر و علی ع و اولاد پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم باشیم انشاءالله تعالی. والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.
  • تا ابد غلام حیدرم IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    7 0
    ...اللهم عجل لولیک الفرج
  • نوکر زهرا سلام الله علیهم. IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    8 0
    اگر در جامعه سنی به عمر کمتر از آقا عمر بگی گردنت با ساطور قطعه قطعه میشه. بعد اینا تو مملکت شیعه هر غلطی دلشان میخواهد انجام میدهند و به اسم وحدت باید سکوت کرد . خیلی غلط کرده که اهانت کرده مردک زندیق. لعنت خدا بر دشمنان علی و اولاد علی. سنی ها بگن حضرت زهرا چطور شهید شد و بعد بگن چرا قبر مطهرش پنهان هست و ابعاد بگن ادعای عمل به شیوه پیامبر دارند مگر حضرت زهرا و فرزندانشان فرزند پیامبر نیستند.که اینطور با آن خاندان اهل بیت دشمنی وعناد دارند؟ وقتی پاسخ دادند ،بعد در مورد اصل و نسب عمر یه بحث کوچک با هم خواهیم داشت .
    • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
      2 0
      اگه توی قضیه شهادت صدیقه طاهره بخوان حرفی بزنن که تف سر بالاست و راست میفته تو چشمشون راجع به نسب عمر هم من چند بار خوندم خیلی پیچیده بود متوجه نشدم کاش مرحوم آقای قلی پور بودند و تلخیصش رو مینوشتن تا متوجه بشیم
  • Amirx86 GB ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    0 0
    یعنی کفاری که دشمن مسلمانان بودن و باهاشون جنگیدن ( که شامل اهل بیت و صحابه هم میشن ) حرام زاده بودن ، بعد اگه تعدادی از اونا اسلام بیارن چی ؟ حلال زاده میشن یا مسلم حروم زاده ؟ خاعک تو اون سرتون با این روایت هایی که میارید .
    • ناشناس IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
      2 1
      کسی که حرام زاده باشه هیچ وقت ایمان قلبی نمی یاره ، تاریخ کم نداره از به ظاهر مسلمان ها.
  • فرهاد GB ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    5 7
    متاسفانه این هتاکی از خیلی سالها قبل شروع شده. یک نمونه اش در تمام شهرها و استانهایی که اکثریت اهل سنت هستند به وفور بنرهای مثل لعنت ا... قاتلیک فاطمه زهرا و ... هست که شما خلیفه دوم حضرت عمر فاروق(رض) را قاتل حضرت فاطمه (س) می پندارید که از نظر ما وفات بوده نه شهادت آیا نوشتن و نصب اینها در شهرهایی که اکثریت اهل سنت هست هتاکی به مردم آن شهر نیست. نوشتن این گونه جملات خلاف وحدت برای من کاری ندارد صدها جمله اینچنینی به راحتی می توانم بنویسم اما کار صحیحی نیست؟ این هتاکی ها و جریحه دار شدن قلب ها و پر شدن کاسه صبر باید یک جا خودش را بروز دهد که سخنان مولوی گرگیج شاید نمونه ای از این پر شدن صبر باشد
    • علی IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
      4 1
      آقای فرهاد! به استناد کتب علمای بزرگ اهل سنت در شهادت خونبار حضرت صدیقۀ اطهر عصمت الله الکبری فاطمه ی زهرا علیها افضل صلوات المصلّین، بدست حضرات مورد ارادت و اخلاص شما کمترین تردیدی وجود ندارد. لطفاً به این قبیل اباطیل و اراجیف تان پایان دهید و آن فرد مورد نظر نیز بسیار بسیار غلط کرده که به مقدسات و اعتقادات شیعی و ائمه اطهار سلام الله علیهم اجمعین اهانت و جسارت نموده است. پس چرا وقتی یک نفر از شیعه می گوید که بالای چشم فلان شخصیت مورد علاقه ی شما ابروست، جیغ بنفش سر می دهید اما الان خزعبلات و و یاوه های فرد هتاک و اهانتگر مورداشاره را توجیه می نمایید؟.
    • مرتضی IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
      6 0
      دوست عزیز کمی مطالعه تاریخ آن هم از کتب خود اهل سنت شما را به واقعیت نزدیکتر میکند. اینکه ما برای قاتل یگانه دختر رسول خدا(ص)لعن میفرستیم برگرفته از حدیثی از خود جنابشان است که در مورد دخترشان حضرت زهرا(س) {فاطمة بضعة منّی....} بیان داشتند. به قول معروف ما چوب را برداشتیم گربه دزده خودش فرار میکنه!!! چرا لعن فرستادن به قاتل دختر پیامبر به شما برمیخوره،نکنه خودتون هم قبول دارید(که دارید) خلیفه دوم عامل اصلی ««شهادت»»حضرت زهراست. بازهم تأکید دارم از کتب تاریخی مورخین اهل سنت هم تحقیق بفرمایید به نکات خوبی میرسید. ✓✓شهادت مادرم زهرا افسانه نیست✓✓
    • محمد جواد IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
      1 0
      ما لعنت میکنیم قاتل تنها فرزند رسول خدا تنها دختر رسول خدا فاطمه همین امام علیه السلام را چه ربطی به حضرت عمر دارد
    • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
      3 0
      شما چرا اینقدر از واژه شهادت حضرت زهرا وحشت دارید؟ از خداوند منان از صمیم قلب خواستارم که با عمر و ابوبکر و عایشه و عثمان محشور شوید.
    • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
      3 0
      میگن فحش رو بنداز زمین صاحبش برش میداره حالا شده قضیه شما برادران اهل سنت خب برادر جان شما که وفات میدونی و نه شهادت دیگه نباید بهت بر بخوره که حتما یه ریگی به کفشت داری که بهت برخورده برادر جان نکنه توقع داری ما کلام حضرت موسی بن جعفر علیه السلام که در وصف مادرشان فرمودند انها صدیقه شهیده را زمین بگذاریم و به نظر شما عمل کنیم واقعا اگه همچین توقعی داری یه موقع تعارف نکنی ها بگو نزار توی دلت بمونه نوشتید که منم میتونم صدها از این متن ها بنویسم ولی کار صحیحی نیست باید بگم فرق نوشتن ما با نوشتن شما اینه که شما میخواید بی دلیل و از روی افترا بنویسید ولی ما لعن قاتل حضرت زهرا رو با استناد به آیات و تاریخ و حتی کتب اهل سنت مینویسیم اگه شما تونستی یه مورد طعن معتبر نسبت به ساحت پاک خاندان آل الله پیدا کنی اشکال نداره برو بنویس البته نه مثل گرگیج چرت و پرت و افترا تحویل بدی در پایان میگم فقط روی این لحظه تفکر کن که چرا حضرت زهرا سلام الله علیها با وجود مقام عصمت و دوری از خطا به سلام اولی و دومی پاسخ نمیده و رو برمیگردونه با اینکه جواب سلام مسلمان واجب است
  • علا IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    0 0
    سلام برادران عزیز اولا با اینکه فیلم اصلیش همه جا هست، به طرز مضحکی خودش سخنانش را سانسور و بازپخش کرده! و این بیانیه اش بیشتر مضحکه است تا عذرخواهی! فیلم توهین و تکفیر اهل سنت عزادار امام حسین و بعدا به تناقض و با ریختن اشک تمساح که در سایتها موجود هست، نمونه ای از یک فیلم از دغلبازیهایش این وهابی هست نه سنی. جامعه روحانیت و قوه قضائیه باید در مقابل این دغلباز منافق و دروغگو هوشیارتر باشد توهین و دروغگویی این آقا فقط این مورد نیست. توبه گرگ مرگ است. در ضمن این آقا وهابیست نه سنی و علمای اهل سنت نیز بلافاصله از او و سخنانش دائما تبری جسته اند و در این مورد بخصوص بیشتر از او اعلام برائت کرده اند پس در حقیقت این آقا سنی و مورد حمایت اهل سنت نیست که بخواهیم به خاطر وحدت و اخوت بین شیعه و سنی او را عفو کنیم او سالهاست تریبون وهابیت در ایران است، پس حداقل باید او از مسندش برکنار شود. گذشت او اشتباه محض است، مطمئن باشید او به خاطر این حماقت برخواهد گشت و به ریش من و شما خواهد خندید. توهین کن، بعدش فیلم رو سانسور کن، بعدش فیلم عذرخواهی راه بنداز، ( البته اینکه عذرخواهی نیست! داره میگه ببخشید که اشتباه برداشت کردید! و تحریف کردید! بیشتر تهمت است و توهین به شعور مردم و علماست تا عذرخواهی!)بعد هم عفو بگیر، و باز هم دوباره به خیانت ادامه بده! باز هم تاکید میکنم منظورش از فیلم سخنانش، فیلمیه که بعدا خودش به صورت مضحکی تقطیع کرده و در کانال تلگرامی خودش گذاشته است و ادعای تحریفش هم خود توهین به نظام و دروغی دیگر است. این آقا اگر آدم صادق و درستی بود باید فیلم اصلی را میگذاشت و رسما بدون هیچگونه تهمتی رسما باید عذرخواهی و اعلان پشیمانی میکرد و خودش کنار میرفت. دقت کنیم این عذرخواهی نیست تهمت تحریف به ما زده است. فتامل برادران بزرگوار.
  • علا IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    8 1
    قوه قضائیه همانطور که در مورد توهین به مقدسات اهل سنت در شبکه پنج صدا و سیما و همچنین در مورد نقد اظهارات یکی از مراجع (نه توهین) ورود کرده و واکنش نشان داد، باید در مقابل توهین به ائمه اطهار (نه نقد) بیش از پیش و به طریق اولی و با شدت بیشتری ورود پیدا بکند. بسم الله راه باز و جاده دراز ببینیم چکار خواهید کرد. حسن روحانی که فعلا تا حالا نه احضار شد و نه محاکمه شد. حداقل این یک قلم را دریابید.
  • مریم IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    13 2
    بگذار که ای شیخ دهان بسته بمانیم. تا بحث به تعداد پدرها نرسانیم  السلام علیک یا اهل بیت النبوة(ع) لعن الله علی اعدائکم
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    13 1
    تو مملکت سنی ها کوچکترین اهانتی به علماشون بشه اعدام میکنن اونوقت گرگیج میاد تو مملکت ما شیعه ها انقدر رااااحت حرف مفت میزنه؟ دولت چرا پاسخگو نیس
    • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
      2 1
      ظاهرا توهین به اهلبیت برا مسئولین حکومتی خیلی مهم نیست وگرنه واکنش نشان می دادند اهلبیت و اسلام فقط پناهگاه و اسمی شده برا پنهان شدن مسئولین پشتش
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    7 2
    لعنت الله علی الاحمق الابتر
  • علی اصغر IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    9 3
    جناب گرگیج عقل توجمع کن وهابی ....
  • صحرایی IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    5 0
    هرکه با آل علی (ع)درافتاد برافتاد...
  • میثم IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    4 0
    . سر چی دارین دعوا میکنین . چنان یقه چاکی میکنید که .....
  • علی IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    3 0
    خداوند متعال حفظ کند استاد بزرگوار ما و شاعر و مداح گرانقدر آل الله علیهم السلام را که اینگونه فرموده اند: خدا گواست، پی دشمن علی نروم // حلالزاده رهش از حرامزاده، جداست سقیفه مرکز شورای افرادی ستمگر بود سقیفه پایگاه خصم سرسخت پیمبر بود جنایت، حق کشی، غارت، ستم، در حق حیدر بود نه، بلکه جنگ با قرآن و دستورات داور بود در آنجا با حضور چند تن اوباش شورا شد جنایاتی که دارد تا قیامت ریشه، امضا شد.
  • DE ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    7 1
    فقط حیدر امیرالمومنین است
  • DE ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    8 1
    فقط حیدر امیرالمومنین است
  • محسن IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    2 4
    جواب علي ومرتضى را درباره شهادت ياوفات فاطمه زهرا ،چرا درتقویم خودمون 30 سال پیش وفات ذکر یا مینوشتن حالا چی شد شهادت در تقویم.برید مطالعه کنید درباره همه چیز بخصوص درباره کتب شیعه خودمون درباره عمر دخترعلی علیه سلام ام کلثوم ووو خودمن شیعه هستم وبیشتر رفت وآمدم با اهل سنت هست،مسلمانان واقعی فقط اهل سنت ولی ما شیعه فقط شعار میدم بس نه اهل خمس وزکا ونه اهل نماز.برید تحقیق بکنید نه فقط شعار یا قضاوت باطل بدید
    • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
      5 0
      هزار و دویست سال قبل امام هفتم فرمودند انها صدیقه و شهیده و حضرت زهرا را شهید معرفی کرده اند حالا شما توی تقویم های ۳۰ سال قبل دنبال واژه شهید میگردی
  • مصطفى IN ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    1 1
    چرا نظر من را بارگذاری نکردید؟ اینجا هم مثل صدا و سیمای دروغگو گزینشی عمل میکنین؟ اف بر شما
  • علی IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    10 1
    لعنت خدا بر دشمن مرتضی علی
    • مصطفی IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
      3 1
      بلکه کودتا کرد ابوبکر با حمایت عمر و نقشه قبلی هم داشتن بلافاصله بعد از رحلت رسول خدا ص دست بکار شدند و پیکر آن حضرت را رها کردند و در سقیفه جلسه فوری گذاشته بیعت گرفتند و هر کس هم مخالفت کرد ...... خودت برو خوب کتابهاتون رو بخون مولوی ها نگفتن و نخواهند گفت.
    • محمد سالار IR ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      4 1
      عیول خوشم امد.حرفات خیلی خوب بود.قانع کننده بود.ولی.هرچی بگی بازم انکار میکنن اهل سنت چرا.شو.نمیدونم
  • مهدی محمدی IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    4 16
    توهین به حضرت عمر یار درکنار خفته رسول الله در منزل همسر گرامی ام المومنین عایشه رضی الله عنها عذاب در پی دارد اکثر مسلمین ابتدا با ابوبکر بیعت کردن برید یقه مردم رو بگیرید البته شما مدام به اصحاب رسول الله توهین بسیارکرده آید به امهات‌ مومنین درمتن‌ شرک آلود بالا آمده بود کل دنیا برای امام است در قرآن حتی یک بار دراین‌ باره برای حضرت رسول هم آیه نازل نشد چه طور شد برای امامان نازل شد؟عصمت ، نصب الاهلی از مهم ترین موضوعات درقران نمایده‌ اگر قرآن اصول دین را بیان نکند پس برای چی آمده انشالله شیعیان هم در آینده به جماعت عظیم اهل سنت دنیا خواهد پیوست
    • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
      10 1
      اولا اون جایی که عمر خوابیده غصبی است و عایشه و حفصه هرکدام فقط ۱۲ سانت از اون اتاق را بنابر اینکه ارث ببرد میبرد( چون خودشون حدیث جعل کردند که پیامبر مال به ارث نمیزاره و باهمین حرف فدک رو از مادر سادات گرفتند) چون یک هشتم اون اتاق به همه زنان و بین همه زنان پیامبر میرسه پس یه فکری به حال جای غصبی قبر اولی و دومی کنید ثانیا کسی به عمر و عایشه توهین نکرده که ...ما میگیم بر دشمن و ظالم و قاتل اهلبیت لعنت ....شما چرا به خودت میگیری ....خدا هم توی قرآن به کسانی که خدا و رسول را اذیت کردند لعنت فرستاده و بعد از اون پیامبر گفته هرکه فاطمه را اذیت کنه من را اذیت کرده ...پس مشمول ایه لعن میشه ...این دیگه کجاش ناراحتی داره تازه ما باید شاکی بشیم که شما چرا به خدا و پیامبر تاسی نمیکنید و آزار دهندگان اهلبیت رو لعن نمی کنید پس از این به بعد شما هم لعن کنید ....اینکه گفتید اکثر مسلمین با اولی بیعت کردند باز جای شکر داره چون تا حالا می گفتید مسلمین اجماع کردن و با اجماع مسلمین غصب خلافت رو توجیه میکردید حالا اعتراف میکنید اجماع نبوده و اکثر بوده نمیدونم برا حجیت اکثر دیگه چه دلیلی میخواید بیارید باید گفت که عمل اکثر مسلمین به هیچ وجه حجت نیست و خصوصا که در اقل و مخالف اکثر شخصی مثل مولای دو عالم امیرالمومنین باشه و علاوه بر اون هرجا اسم اکثر توی قرآن اومده پشتش اومده لا یعلمون لا یشکرون لا یفقهون و.... پس اکثر ملاک نیس....راجع به عصمت در قرآن هم من به نظرم قرآن های شما رو خلاصه کردن براتون و سانسور داره خوبه بگردی و آیه تطهیر رو بخونی و تفاسیر رو ببینی تا بفهمی مربوط به کیه البته آیه تطهیر مشت نمونه خروار است در باره انتصاب الهی امام هم به آیات اکمال و تبلیغ و ولایت و ....رجوع کن و استدلال ها رو ببین تا روشن بشی و از جهل بیرون بیای و به نور ایمان برسی درپایان گفتی شیعه هم به دریای شما خواهد پیوست در جواب باید بگویم شیعه دریایی از شما نمیبیند آنچه شیعه درباره اهل سنت میبیند یک باتلاق و لجن زار است که مملو از تناقض و بی استدلالی و توجیهات اعمال شنیع خلفاست که خودتونم کم میارید وبعضا مثل گرگیج با حمله به ساحت‌پاک اهلبیت علیهم السلام میخواید نقوض بزرگانتان را با نقض وارد کردن به اهلبیت بپوشانید ولی باید بدانید که دریا با پوزه سگ نجس نمی شود
    • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
      2 0
      همین اکثر روز غدیر با علی علیه السلام بیعت کردند. که در بین آنها خلفای خودتان هم بود. وصی فقط حیدر است. امیر فقط حیدر است. امام فقط حیدر است . مولا فقط حیدر است. رهبر فقط حیدر است. جانم فدای حیدر است.
    • علی IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
      1 1
      نه بابا چی میگی؟ !!!!!!
    • سید محمد حیدری IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
      1 0
      عمر می گوید : اگر حضرت علی نبود من هلاک می‌شدم . دوماً حضرت زهرا را مگر قبول ندارید و مگر آن حضرت در قرآن نیامده است . سوال : اگر کسی امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است . امام زمان حضرت زهرا که بود ؟
    • مجی IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      4 1
      در مظلومیت پیامبر و اهل بیت همین بس که دومی شما به ساحت دختر پیامبرتان توهین کرد وبه در خانه حضرت لشکر کشی کرد خانه ای که پیامبرتان بدون اذن وارد آن نمیشد یه به خودتون بیایید تا کی تعصب کورکورانه وهابیت
    • سارا IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
      1 0
      احسنت
  • فاطمه بانوی دو عالم IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    2 2
    السلام علیک یا فاطمه الزهرا ولعن الله علی قاتلیک
  • یا مولا علی IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    4 1
    لعنت الله علی القوم الظالمین بر دشمن مرتضی علی، لعنت... بر دشمن رسول الله و منافقین، لعنت
  • یا مولا علی IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    4 1
    هیچ فرد و هیچ چیزی برای خداوند بزرگ، مقام و شانی در حد این ۱۴ نفر ندارن. پذیرش ولایت ۱۴ معصوم، در طول پذیرش ولایت الهیه کسایی که تعصب به خرج بدن و قبول نکن این ولایتو، قطعا بعد از مرگشون اوضاع فجیعی خواهند داشت. ان شا الله فرزند مولا علی ع، حضرت ابالفضل العباس ع، جواب همه ی دشمنان اهل بیت علیهم السلام رو میدن سلام بر علمدار کربلا...
    • دوست IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
      3 3
      عزیز من؛ یا شما خیلی ساده ای یا که خودت رو زدی به اون راه، مگه شما برای مناظره چی دارید که اینقدر دم از مناظره میزنی. اگه بزرگان تون اندازه سر سوزن منابع علمی معتبر میداشتن. یک ثانیه هم صبر نمیکردن، اما متأسفانه که در منابع علمی شما همون سر سوزن هم نیست.
  • سید IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    2 2
    خیلی از وحدتیها فقط اصرار میکنند مردم نزاع مذهبی نکنند و آب به آسیاب دشمن نریزند!!! چرا در این ۴۰ سال مناظرات علنی در صدا وسیما بین مذاهب خصوصا شیعه و اهل بدعت نمیگذارید تا حقیقت علي مع الحق و الحق مع علي و علي مع القرأن و القرأن مع علي مشخص شود و از آن طرف غاصبان و ظالمان و قاتلان أئمه معصومین علیهم السلام مشخص شوند و مردم معرفت به اسلام حقیقی پیدا کنند و از اسلام وهابی و عمری دور شوند و بیراهه نروند آیا واقعا قیامت میتوانید جوابگو باشید که همیشه با کلمه وحدت حقیقت حقانیت شیعه را کتمان و با رسوا و علنی نکردن فجایع و هتاکیها و ظلمهای خلفاء غاصب اکثر مردم را سردرگم و گیج نگه داشتید که مسئله به این مهمی که تمییز دادن حق از باطل است بزایشان توضیح نمیدهید و هر که هم خواست حرف بزند با کلمه اینکه تفرقه می اندازی ساکتش کنید!!!!!!!! اگر شیعه هستیم و محب اهل بیت علیهم السلام از خود أئمة درس بگیریم و باب مناظره علمی را در مباحثات مذهببی علنی به طور مستمر در صدا و سیما ایجاد کنیم تا همگان دنبال و با پیگیری مطالب و کتب شیعه و أهل بدعت به حقایق رهنمون شوند و حجت برایشان تمام شود. تا کی باید شیعه سکوت کند و سنگ دشمن علی را بخاطر ذائقه بعضیها به سینه بزند !!!!! دوستی و دشمنی در یک قلب جمع نمیشود یا با علی و یا با دشمن علی یا با خدا ویا با شیطان دوستی باعلی با خدا بودن است و همراهی با دشمنان علی با شیطان بودن است در این زمینه علمای طراز اول شیعه را بیاورید نطر دهند نه اینکه ماست مالی کنیم و از کنارش به سادگی عبور کنیم اینجا اگر شیعه سکوت کند بی غیرت است هم باید با منطق و هم با سند و هم با مناظره این شخص بی هویت را محکوم و هم از نظر قانونی برخورد شدید در دادگاه و هم به أشد مجازات رساند و هم در صدا و سیما علنی بیاید بگوید شکر خوردم شکر خوردم شکر خوردم وکلا از همه منصبهای این مملکت حذف شود
  • سید IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    6 3
    خیلی از وحدتیها فقط اصرار میکنند مردم نزاع مذهبی نکنند و آب به آسیاب دشمن نریزند!!! چرا در این ۴۰ سال مناظرات علنی در صدا وسیما بین مذاهب خصوصا شیعه و اهل بدعت نمیگذارید تا حقیقت علي مع الحق و الحق مع علي و علي مع القرأن و القرأن مع علي مشخص شود و از آن طرف غاصبان و ظالمان و قاتلان أئمه معصومین علیهم السلام مشخص شوند و مردم معرفت به اسلام حقیقی پیدا کنند و از اسلام وهابی و عمری دور شوند و بیراهه نروند آیا واقعا قیامت میتوانید جوابگو باشید که همیشه با کلمه وحدت حقیقت حقانیت شیعه را کتمان و با رسوا و علنی نکردن فجایع و هتاکیها و ظلمهای خلفاء غاصب اکثر مردم را سردرگم و گیج نگه داشتید که مسئله به این مهمی که تمییز دادن حق از باطل است بزایشان توضیح نمیدهید و هر که هم خواست حرف بزند با کلمه اینکه تفرقه می اندازی ساکتش کنید!!!!!!!! اگر شیعه هستیم و محب اهل بیت علیهم السلام از خود أئمة درس بگیریم و باب مناظره علمی را در مباحثات مذهببی علنی به طور مستمر در صدا و سیما ایجاد کنیم تا همگان دنبال و با پیگیری مطالب و کتب شیعه و أهل بدعت به حقایق رهنمون شوند و حجت برایشان تمام شود. تا کی باید شیعه سکوت کند و سنگ دشمن علی را بخاطر ذائقه بعضیها به سینه بزند !!!!! دوستی و دشمنی در یک قلب جمع نمیشود یا با علی و یا با دشمن علی یا با خدا ویا با شیطان دوستی باعلی با خدا بودن است و همراهی با دشمنان علی با شیطان بودن است در این زمینه علمای طراز اول شیعه را بیاورید نطر دهند نه اینکه ماست مالی کنیم و از کنارش به سادگی عبور کنیم اینجا اگر شیعه سکوت کند بی غیرت است هم باید با منطق و هم با سند و هم با مناظره این شخص بی هویت را محکوم و هم از نظر قانونی برخورد شدید در دادگاه و هم به أشد مجازات رساند و هم در صدا و سیما علنی بیاید بگوید شکر خوردم شکر خوردم شکر خوردم وکلا از همه منصبهای این مملکت حذف شود
    • رامین IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
      3 1
      منم هم نظر با شما هستم ولی همین که چنین مناظره هایی رو برگذار نمی کنند به نظر می رسه که می ترسند که استدلال قوی نداشته باشند یا حتی شکست بخورند و مردم بیشتر گیج شوند
    • IR ۰۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      0 0
      اقا رامین من نمی دونم شما منظورتون به شکست به کدام طرف اگر به شیعه هست که نمیاد شیعه بارها علماش بحث در محافل مختلف می کن در ضمن الغدیر اونقدر سفت محکم هست از خود اسناد حرف های سنی ها که به گفته یک عالم اگر کافی را سنی می دانستن با اتش می کشیدن بماند که در این موضوع اصلا طبق روایات ما عمر عقد ایجاد نکرد بماند اصلا خواندن عقد توسط طرف مقابل حتما لازمه اش مسلمان بودن عاقد نیست استدلال وحرف های علمای افراطی سنی اونقدر از عقل دور که اگر تعصب کنار بزارن هربچه ای حقانیت شیعه رو درک می کن
  • حلال IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    10 2
    وای بر شیعه به کجا رسیدیم که در ایران شیعه به امامان توهین بشود یا دولت وقوع قضاییه برخورد کنند یا جوانان شیعه قیام میکنن
  • IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    2 0
    مثل صداسیمای میلی شده اینجا. چرا چاپ نمیکنید نظرات ما را.
  • منتظرالمهدی IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    3 1
    اول اینکه جانم فدای اهل البیت علیهم‌السلام
  • ف IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    6 3
    ازقوه محترم قضائیه درخواست داریم،برخورد قاطعانه داشته باشد.
  • محمد IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    7 2
    دیگه شورشو درآورده هر چه سریعتر باید از پست و مقامی که در هر کجا دارد برکنار شود و مانند یه فرد عادی تلقی شود. و حتما برخورد قانونی و مجازات انجام شود
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    7 2
    اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذلک...
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    7 3
    اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذلک...
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    6 4
    السلام علیک یا فاطمه الزهرا ولعن الله علی قاتلیک...
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    7 4
    اللهم عجل لولیک الفرج...
  • طه IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    2 2
    واقعا سنی ها برن یه تحقیق بکنن یکم کتاب الغدیر بخونن تا بفهمن قضیه چیه
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    14 1
    یه تفکری در شیعه پیدا شده که میخواد القاء کند که صرف محبت به اهلبیت کافی بوده و بعدش هم میگن اهل سنت هم این محبت رو دارن پس اختلافی باهم نداریم و حرف همه مون یکی است در حالی که منطق شیعه اینه که محبت اهلبیت در جایی نافع هست که همراه با بغض دشمنان اهلبیت باشه و محبت به تنهایی ناقص و ناکافی است باید توجه داشت همونطور که تولی اهلبیت مهم است تبری از دشمنان اهلبیت هم اهمیت داشته تا جایی که از فروع دین هست پس خواهشا به اسم تقریب و وحدت مبانی شیعه را کمرنگ نکنیم و کوتاه نیاییم بله وحدت به معنای اتحاد درمقابل دشمنان و دامن نزدن به اختلافات و زندگی مسالمت آمیز را هر عاقلی می پذیره ولی اینکه از اصول کوتاه بیاییم و نادیده شان بگیریم خیانت به امیرالمومنین است
  • نوکر زهرا سلام الله علیها. IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    4 1
    حدیثی مهم بوی بهشت را استشمام نخواهد کرد... قَالَ رَسُولُ الله صلی الله علیه و آله‏: يَا عَلِيُّ لَوْ أَنَّ عَبْداً عَبَدَ الله مِثْلَ مَا قَامَ نُوحٌ فِي قَوْمِهِ وَ كَانَ لَهُ مِثْلُ أُحُدٍ ذَهَباً فَأَنْفَقَهُ فِي سَبِيلِ الله اى على! اگر بنده ‏اى به اندازه سالهای تبلیغ نوح در ميان قوم خود خدا را عبادت كند و به سنگينى كوه احد، طلا در راه خدا انفاق كند وَ مُدَّ فِي عُمُرِهِ حَتَّى حَجَّ أَلْفَ حِجَّةٍ ثُمَّ قُتِلَ بَيْنَ الصَّفَا وَ الْمَرْوَةِ ثُمَّ لَمْ يُوَالِكَ يَا عَلِيُّ لَمْ يَشَمَّ رَائِحَةَ الْجَنَّةِ وَ لَمْ يَدْخُلْهَا و آن قدر عمر وى طولانى شود كه هزار حج، پياده انجام دهد، سپس در بين صفا و مروه در حال مظلوميّت كشته شود و با اين همه اعمال، ولايت تو را نپذيرفته باشد و از رهبرى تو تمرّد نمايد، بوى بهشت را استشمام نمى ‏كند و راهى به آن نخواهد يافت. أَ مَا عَلِمْتَ يَا عَلِيُّ أَنَّ حُبَّكَ حَسَنَةٌ لَا يَضُرُّ مَعَهَا سَيِّئَةٌ وَ بُغْضَكَ‏ سَيِّئَةٌ لَا يَنْفَعُ مَعَهَا طَاعَةٌ آیا نمی دانی ای علی ! که محبت تو حسنه ای است که هیچ گناهی به آن ضرر نمی رساند، و بغض و دشمنی با تو گناهی است که هیچ طاعتی همراه با دشمنی تو نفع نمی رساند. يَا عَلِيُّ لَوْ نَثَرْتَ الدُّرَّ عَلَى الْمُنَافِقِ مَا أَحَبَّكَ وَ لَوْ ضَرَبْتَ خَيْشُومَ الْمُؤْمِنِ مَا أَبْغَضَكَ ای علی ! اگر بر منافق دُرّ و مروارید نثار کنی تو را دوست نخواهد داشت، و اگر بینی مومن را بشکنی هرگز با تو دشمن نشود لِأَنَّ حُبَّكَ‏ إِيمَانٌ‏ وَ بُغْضُكَ نِفَاقٌ وَ لَا يُحِبُّكَ إِلَّا مُؤْمِنٌ تَقِيٌّ وَ لَا يُبْغِضُكَ إِلَّا مُنَافِقٌ شَقِي‏ زیرا محبت تو ایمان است و دشمنی با تو نفاق، و تو را دوست ندارد مگر مؤمن پرهیزکار و تو را دشمن نخواهد داشت مگر منافق شقی. بحار الأنوار، ج‏ ۳۹، ص ۲۸۰ ح ۶۲
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    5 1
    آنها هرگز مناظره را قبول نمی‌کنند .
  • صانعی IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    6 1
    برخورد قاطعانه و طبق قانون چرا دین رو دارن فدای سیاست میکنم اینطور پیش بره باید فاتحه دینداری رو خوند اگه برخوردی نشه باید آماده بدتر از این ها بشیم
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    6 3
    هر که با آل علی(ع) درافتاد ورافتاد لعنت خدا بر دشمنان امیرالمؤمنین علی(ع) و اهل بیت(ع) طاهرینش
  • علی IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    11 2
    ماده 267 قانون.مجازات اسلامی اگر کسی به.مقدسات اسلام و پیغمبر و ایمه و فرزندانشون و حضرت زهرا توهین کند اگر مشمول حکم ناب السبی باشد باید اعدام بشود در غیر این صورت از یک تا 5سال حبس دارد. اگر قانون.کشور اجرا شد می فهمیم اصل دینمو ن مهمه و ما شیعه ها احترام داریم و حمایت میشیم.وگرنه باید کلاه رو بذاریم بالاتر که اینقدر راحت به اصل و ریشه دین ما توهین شد و بعد با یک عذرخواهی تمام!!!!! اگر قرار به این باشه با یک عذرخواهی تموم بشه، پس شیعه هم بنر بزرگ بزند بر سر هر کوی و بازار و شجره خلیفه دوم رو بزرگ بنویسه و .... نه توهین هست و نه دروغ و.نه ناسزا... نوشته های راویان کتب خود اهل سنته... نهایت اگر خیلی ناراحت شدند و بهشون برخورد میگیم: ببخشید ، فکر نمی کردیم حق و.حقیقت ناراحتتون کند.
    • حسین IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      1 1
      موافقم
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    4 3
    خود جناب گرگیج فهمیدند که چی گفتن؟!!! چی رو به چی ربط داده!! در بی اعتباری خلافت جناب عمر همین استدلال جناب گرگیج کافی است.
  • تنها IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    3 5
    خب الان نتیجه ای محاکمه ای ایشان چی شد این حرفها فایده ندارد یا محاکمه می کنید یا نه این مهمه این سخنان فقط مسلمانان رو عصبی می کنه باید ایشان رو محاکمه کرد که دست عبرتی باشد که کسی اهانت کند
  • سید IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    5 1
    این حرفها و گفته ها و هتاکیها به أهل بيت رسول الله صلى الله عليه و آله و سلم ثمره تربیت نادرست و لقمه هاو نطفه های حرام و همنشینی با اهل باطل و دوری از کتاب خدا و کلام اهلبیت علیهم السلام است و جز بمبست و پشیمانی چیزی در پی ندارد هر که با آل علی علیه السلام در افتاد ور افتاد إن الذين يؤذون الله ورسوله لعنهم الله فى الدنيا والآخرة و أعد لهم عذابا مهينا
  • امید IR ۰۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    1 1
    لعنت الله علی قوم الظالمین
  • نوکر زهرا سلام الله علیها IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    4 3
    خدایا برسان مهدی موعود را. مهدی جان بیا و انتقام سیلی مادرت زهرا را بگیر ،جد مظلومیت حسین علیه السلام هنوز هم مظلوم است، اللهم عجل لولیک الفرج. اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذلک. ماجرای فدک را فراموش نمی کنیم. کل یوم عاشورا ،کل ارض کربلا.
  • هادی IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    5 2
    در بطلان تفکر آنها همین بس که طالبان و داعش ماحصل افکار منحرف این فرقه به ظاهر سنی و اسلامی هستند.
  • محمد IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    4 4
    سلام خدمت همه بزرگواران، نکته ای که باید روش دقت کنیم اینه که ممکنه امام جمعه معزول آزادشهر با نقشه دشمن پیش رفته باشه. حالا نقشه چیه؟ در آستانه فاطمیه شیعیان و اهل تسنن رو به جون هم بیندازه. بدون شک هیچ مجازاتی موثرتر از اعتراف غالب بزرگان اهل سنت به باطل بودن این سخنان و طرد او نیست، ولی درباره محاکمه باید صبر کرد تا عاملان و همدستان این فرد شناسایی شوند. نباید خیلی سطحی به قضیه نگاه کنیم و فکر کنیم که این کار به تنهایی صورت گرفته. تا یکی دو هفته دیگه برگ های جدیدی از این نقشه رو میشه. این نقشه فعلا دو سر داره یکی سنی های متعصب و دیگری شیعه های انگلیسی که باید برای مقابله با هر دو قیام کرد، البته با هوشمندی نه با ساده اندیشی.
  • زهرا IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    4 4
    بگذار که ای شیخ دهان بسته بمانیم تا بحث به تعداد پدرها نرسانیم السلام علیک یا فاطمه زهرا
  • مهدی IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    2 1
    سلام ببخشد خارج از بحث ی سوال داشتم من من وقتی متنو میخوندم جمله "هر غنیمتی تحت حاکمیت ظالمین از مشرکین گرفته شود اساسا ملک امام معصوم هست" یا مثلا جمله "باید یک پنجم که سهم خدا و رسول است جدا شود و چهار پنجم آن را بین خودشان تقسیم کنند. و اگر در آن جنگ به جنگ مشرکان نرفته‌اند، هرچه غنیمت گرفته‌اند برای امام علیه السّلام است و هرطور دوست بدارد با آن رفتار می‌کند. " معنی اینارو نفهمیدم یعنی هر چی به غنایم برده شده ۱/۵ سهم خدا و رسولش باشه این وسط این که غنایم باید به طور مساوی بین همه تقسیم بشه رو نقض نمیکنه یا اینکه کنیز هارو مال حساب کردن توی این جمله با مبارزه با برده داری و اشیاء نبودن زنان ناسازگار نیست؟ لطفا راهنماییم کنید از الان ممنونم یا علی
  • مریخ IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    4 3
    چراغی را که ایزد برفروزد چو ابله پف کند ریشش بسوزد. در طول تاریخ بودن مزدورانی که میخواستن نام و یاد اهل بیت علیهم السلام را از بین ببرن، اما خودشون محو شدن، ائمه معصومین ما هرچند که فرزندان پیامبر(ص)بودن، اما همیشه در طول تاریخ مظلوم بودن و هستن. هنوز هم هستن مزدورانی که میخوان با توهین به اولاد پیامبر(ص) برای خودشون کسب شهرت کنن.
  • IR ۰۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    3 1
    دز یک کشوری با اکثریت شیعی.چطوز جرات کرد به امامان معصوم توهین کند.در خالیکه او ( گرگیج ) میدانست نظام سر هر چیزی کوتاه بیاید، سر اهانت به امامان و مقدسات کوتاه نمی اید. برکناری حداقل مجازاتش هست.خدارو شکر کند که مشمول رافت اسلامی- شیعی شد و محاکنه ش نگکردن.
  • سید محسن IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    3 1
    با سلام ، کسی آمار داره که چند نفر از ائمه جمعه محترم شیعه کشور ، به صورت صریح کار امام جمعه آزادشهر( گرگیج) را در تریبون نماز جمعه محکوم کردند؟
    • IR ۰۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
      5 2
      برخی مثل آقای اعرافی محکوم کردن برخی هم ترجیح دادند تقویم خوانی کنن
  • رضا IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    3 1
    لعنت خدابادبرکسانی که به مقدسات ماتوهین میکند. اینان ازتخم وترکه همان کسانی ان که درمدینه استخوان دنده مادرماحضرت زهراعلیه السلام روشکستن.
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    1 0
    اولا مطهری در کتاب خدمات متقابل....گفته چیزی به نام ازدواج امام حسین و شهربانو وجود نداره و فقط یعقوبی مورخ ، اون رو روایت کرده ثانیا خوب این آقا یه چیزی گفته با دلیل و منطق بیاین جواب بدین با فحش و بد و بیراه گفتن که حقانیت شیعه اثبات نمیشه .حقانیت شیعه رو خون علمای شیعه در این ۱۴۰۰ سال حفظ کرد نه فحش من و شما ثالثا مگه ما شیعیان خودمون در مجالس به بعضی از مقدسات اهل سنت بی احترامی نمیکنیم؟هیچ کس حق اهانت نداره و با دلیل و منطق باید حقانیت شیعه رو اثبات کرد.اینم بگم که من خودم یک شیعه هستم
    • یاعلی .یا زهرا. IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      0 0
      لعنت الله علی القوم الظالمین. قابل توجه اونی که کتاب استاد مطهری خوانده و اینجا بلبل زبانی میکند.
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    1 1
    آیت‌الله نجم‌الدین طبسی نقل می‌کنه که در عربستان یک وهابی ازم پرسید شیعه هستی؟ گفتم سنی ام. پرسید اگه سنی هستی خلیفۀ اول که بود؟ گفتم ابوبکر. دوم؟ عمر. سوم؟ علی! گفت عثمان بود! گفتم عثمان را که مردم عزل کردند. گفت مردم را با عزل خلیفه چه کار؟ گفتم مردم را با نصب خلیفه چه کار؟!
  • IR ۰۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
    0 3
    یکماه پیش تو محله یکی ب خاطر ی کیسه برنج و چهار دبه آب واس بچه‌اش تن فروخت بعدش خودشو کشت کدومتون با خبر بودید هم شیعه هم سنی رو میگم همتون فقط بلبل زبان هستید دین انسانیت کم پیدا میشه
  • سید IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    0 0
    مماشات تاکی ؟! قوه قضاییه حتما باید ورود کند
  • حسین‌ US ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    0 0
    ‌همین‌باعث‌کشته‌شدن‌دو‌روحانی‌شیعه‌ودو روحانی اهل‌تسنن شد‌بلا‌خره‌این‌سخنان‌تفرقه افکن یه جایی عد‌های‌رو‌غیرتی‌میکنه‌وکار‌به‌این‌جنجالها میکشه‌
  • رضا IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    0 0
    مقتضیات جامعه شیعی باید رعایت شود صرف وحدت وحدت کردن که کار درست نمیشه مردم به خاطر تشیع و اهل بیت علیهم السلام با حکومت همراه هستند وقتی به مقدسات شیعه توهین بشه و حکومت کاری نکنه که وحدت به هم میخوره مشخصه که مردم خودشان میان در صحنه به قول مرحوم آیت الله بروجردی دیگه در قضیه وحدت شور مطلب نباید در آورد ( به نقل از مرحوم دوانی )