شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
وحدت شیعه و سنی

حوزه/ اعتقاد قلبی و محبت عمیق قاطبه مسلمانان به اهل بیت پاک و مطهر پیامبر (ص) همواره یکی از ارکان وحدت امت اسلامی به شمار رفته و عالمان و اندیشمندان شیعه و سنی در طول تاریخ برآن پای فشرده اند و تمسک به این حبل متین را راه نجات امت اسلامی دانسته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، متن پیام آیت الله نورمفیدی به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
إِنَّما یُریدُ اللَّهُ لِیُذهِبَ عَنکُمُ الرِّجسَ أَهلَ البَیتِ وَیُطَهِّرَکُم تَطهیرً

اعتقاد قلبی و محبت عمیق قاطبه مسلمانان به اهل بیت پاک و مطهر پیامبر (ص) همواره یکی از ارکان وحدت امت اسلامی به شمار رفته و عالمان و اندیشمندان شیعه و سنی در طول تاریخ برآن پای فشرده اند و تمسک به این حبل متین را راه نجات امت اسلامی دانسته اند.

درود و سلام خداوند بر صاحبان فکر و اندیشه که علیرغم اختلاف مذهبی در مقابل هتاکان و مهاجمان به این ثقل الهی صف واحدی تشکیل داده و از این بنیان مرصوص جانانه دفاع کرده و می کنند.

خدای متعال را شاکریم که بار دیگر این اتفاق و همدلی پس از سخنان تلخ و ناگوار و غیر قابل تحمل امام جمعه اهل سنت آزاد شهر که باعث جریحه دار شدن احساسات پاک میلیون ها شیعه و سنی گردید تجلی پیدا کرده و بسیاری از عالمان بزرگوار اهل سنت در برابر آن موضع گرفتند به گونه ای که خود او نیز ناچار به توضیح و عذر خواهی گردید.

اینجانب ضمن تشکر از عموم ملت ایران و علمای دلسوز که با ابراز احساسات و عواطف خویش بار دیگر وفاداری و ارادت خود را به خاندان پاک و مطهر پیامبر (ص)نشان دادند، از همگان استدعا دارم هوشیاری خود را در این شرایط حساس حفظ نموده و با درنظر گرفتن مصالح امت اسلامی و منافع ملی مراقب نقشه های شوم و منافقانه دشمنان اسلام و قرآن و ملت ایران باشند تا مبادا آنان این حادثه ناگوار را مستمسکی برای اجرای توطئه های خویش نمایند و به عموم علاقمندان و پیروان اهل بیت (علیهم السلام)اطمینان می دهم دستگاههای مسئول در حال پیگیری و برخورد متناسب با این اقدام تفرقه افکنانه و خطرناک می باشند.

به نظر اینجانب این حادثه به وضوح ثابت کرد که سیاست تقریب و وحدت امت اسلامی که برگرفته از آموزه های اهل بیت (علیهم السلام) و ملهم از اندیشه های امام راحل عظیم الشان (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است، از ضرورت های عصر حاضر و بسیار هوشمندانه بوده و می بایست بیش از پیش تقویت گردد.

همانگونه که امیرالمومنین علی (ع)فرمود:" لَیْسَ رَجُلٌ فَاعْلَمْ أَحْرَصَ عَلَی جَمَاعَةِ أُمَّةِ مُحَمَّدٍ (ص) وَ أُلْفَتِهَا مِنِّی أَبْتَغِی بِذَلِکَ حُسْنَ الثَّوَابِ وَ کَرَمَ الْمَآبِ " پس بدان هیچ کس به وحدت امت محمد (ص) و انس و الفت آنان با یکدیگر از من حریص تر نیست ، من در این کار پاداش نیک و سرانجام شایسته را از خدا طلب می کنم.

و السلام علی من اتبع الهدی
سید کاظم نورمفیدی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha