شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مرکزمدیریت حوزه خواهران

سخنگوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور طی یادداشتی، موضع حوزه در قبال اظهارات جنجالی امام جمعه آزادشهر را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا برته طی یادداشتی، موضع حوزه در قبال اظهارات جنجالی امام جمعه آزادشهر را اعلام کرد.

متن یادداشت در ادامه می آید:

ِبسمِ اللهِ الرَحمنِ الرَحیمِ

إنَّما یریدُ الله لِیذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیتِ وَ یطَهِّرَکُمْ تَطْهیراً

با سلام و صلوات محضر مبارک حضرت رسول اکرم‌(صلی‌الله‌علیه وآله‌وسلم)‌ و خاندان مطهر ایشان (علیهم صلوات الله) و تقدیم خالصانه‌ترین درودها به همه خادمان اسلام عزیز.‌(حفظهم الله تعالی)

اخیرا صحبت‌های ناسنجیده‌ای‌ در فضای مجازی منتشر شد که حواشی و عکس‌العمل‌هایی را پدید آورد. ضمن تقدیر از پاسخ‌ها و روشنگری‌های برادران و علمای اهل سنت و فضلای حوزه‌های علمیه و سپاس فراوان از حساسیت همه مسلمانان و دلدادگان اهل بیت پیامبر(صلی‌الله‌علیه وآله‌وسلم‌) و نیز توجه و تاکید بر عذرخواهی صورت گرفته، لازم است اصحاب قلم و اندیشه ضمن درک جایگاه رفیع، الهی و منحصر بفرد اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) و پاسداشت اخوت و برادری دینی و قدرشناسی امنیت ملی در سایه نظام ولایی و اسلامی، از هرگونه اقدامی که زمینه ساز نزاع مذهبی و در تعارض با مصالح امت مسلمان است پرهیز نمایند.

وَالسَّلَامُ عَلَی مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَی

محمد رضا برته
سخنگوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه

موضع حوزه در قبال اظهارات جنجالی امام جمعه آزادشهر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    4 0
    سلام،کار با عذر خواهی کار درست نمی شود هنوز اون صحبت توهین متن و فیلم توهین توی کانال اون مولوی موجود هست و صحبت هاش هم تقطیع نشده و اصل فیلم هم در کانال اون مولوی موجود هست
  • رضا GB ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    2 7
    پیام خیلی سنجیده و بجایی داده شده. موضع گیری در این شرایط باید بسیار معقول و بدور از احساسات باشد.
    • احمد ابن الرضا IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      3 3
      حوزه شیعه همیشه عقلانیت محور بوده و صبور باید دید عکس العمل مدارس دینی اهل سنت در قبال این همه حکمت و بردباری چیه؟
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    2 3
    وقتی شیعه به مقدسات اونا توهین میکنه اونا هم در مقابل جسارت می کنند مگر مقام معظم رهبری نفرمود که به مقدسات اونا توهین نکنین چرا گوش نمیدید که این جوری بشه
  • امیر حسین IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    1 0
    وَلاَ تَسُبُّواْ الَّذِينَ يَدْعُونَ مِن دُونِ اللّهِ فَيَسُبُّواْ اللّهَ عَدْوًا بِغَيْرِ عِلْمٍ ...؛
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    4 2
    اخوت وبرادری؟چراهمش شیعه باید در مقابل اقدامات این برادران اهل بدعت کوتاه بیاد؟؟هی به اسم وحدت کوتاه اومدیم کارل اینجاکشید،سیلی درخورنخوره پاشونادرازترم میکنن
  • علا IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    1 0
    اولا با دروغش خودشو مضحکه عام و خاص کرد. فیلم اصلیش تو دست همه پخش شده.باید از مسندش برکنار شود. شما وظیفه ات محکوم و درخواست حداقل برکناری این منافق وهابی مسلک باید باشد.
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    1 0
    به اینم میگن . این چه وضع پبام دادنه . واقعا اگر یکی از شیعیان به اهل سنت توهین می کرد چه بلوایی به پا می کردن. این جواب مثل تنبیه کردن یه بچه می مونه که بهش میگن دیگه از این کارا نکنی خب..... همین کارها رو کردیم که اینها اینقدر بی حیا شدند .و السلام علی من اتبع الهدی
  • سید هادی IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    1 1
    سلام اصل اینکه حوزه علمیه سخنگوی رسمی داشته باشد و ناظر به حوادث جاری ملی و بین المللی اعلام موضع نماید، بسیار قابل تقدیر و یک حرکت رو به جلو است. متن سخنگو نیز یه اعتقاد شخص من خیلی زیبا و حکیمانه چینش شده بود، چون اصل محکومیت را از سوی خود علمای اهل سنت بیان می کند و از طرف خاطی هم عذرخواهی و جبران را پیش می کشد. در پایان هم با دستی برتر دغدغه مدیریت رسانه ای و افکار عمومی امت اسلامی در سطح کلان خود را دارد که توصیه به پرهیز از تنش و چال نابجا می کند.
  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    0 1
    در جائی برادر عزیزی بنام شریف « هادی » مطلبی را در این مورد نوشته بود ، بنده ی حقیر نیز پاسخی به آن عزیز م که در اینجا هردو را ذیلاََ می آورم : «هادی الان وقت تفرقه نیست برادران.. این بنده خدا هم عذرخواهی کرد.. محمد مهدی اسلامی در پاسخ هادی با سلام و احترام بر برادر عزیز و بزرگوارم ضمن تشکر از توصیه ی بسیار خوب و ارزشمند جنابعالی ، در تأکید فرمایش متین جنابعالی ، کلام مبارک رسول اکرم صلی الله علیه و آله وسلم را خطاب به مولی امیرالمؤمنین علی علیه آلاف التحیة و الثناء را برای عزیزانمان و خود حقیرم یاد آوری می کنم که فرمود :«یا عَلی، مَن لَم یقبَلِ العُذرَ مِن مُتِنَصّلٍ صادِقاً کانَ او کاذِباً لَم ینَل شَفاعَتی. ای علی، کسی که عذرِ عذرخواه را نپذیرد چه در این عمل راستگو باشد و چه نباشد به شفاعت من نمی رسد بحارالانوار، ج 74، ص 47. ان شا ءالله موفق ، مؤید و سربلند باشید که این سخن ارزشمندتان سبب شد این بنده ی حقیر و ناچیز کلام پیامبر اکرم (ص) بخاطرم بیاید و خدای نا کرده ، کاسه ی داغتر از آش نشوم . لذا بسیار از جنابعالی ممنونم . با عرض ادب و ارادت و احترام ، محمد مهدی اسلامی .
  • عمادی IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    1 1
    با سلام هرچند پرهیز از هر گونه موضع گیری، رفتار، پیام، سخن یا حرکتِ توهین آمیز، تفرقه آمیز و قابل سوء استفاده دشمن، لازمه، اما موضعگیریهای از این دست اطلاعیه ها نباید نهایتِ برخورد باشد. پیام عذرخواهی شیخ مذکور، خودش انتقاد برانگیز است؛ عذرخواهی ایشان شبیه فرار به منطقه امن است. ایشان، از کار خود اظهار پشیمانی نمی کند، بلکه ابتدا کار خود را توجیه می کند ثانیا، در آخر از این که حرفش موجب سوء تفاهم شده، عذرخواهی می کند!
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    0 1
    آقا الکی الکی آدم امیدوار میشه انگار حوزه تحولی پیدا کرده. روز قبل سخنگو پیام میده و زمینه رو آماده می‌کنه فردا هم آیت الله اعرافی بر همان اصل مودت ولی با عبارت هایی جدی سخنرانی می‌کنه. کاملا معلوم است که حوزه از انفعال درآمده و داره با برنامه ریزی، دیپلماسی و خیلی شطرنج طور با مسایل پیچیده دنیای امروز بازی می‌کنه. اگه درست فهمیدم دمتون گرم و اگه شانسی اینطوری شده سعی کنید بازم بشه..... https://www.hawzahnews.com/news/996183/%D8%AD%D8%B1%D9%81%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%DB%8C-%D8%B1%D8%A8%D8%B7-%D8%A7%D8%AE%DB%8C%D8%B1-%DA%A9%D9%87-%D9%86%D9%87-%D8%B1%DB%8C%D8%B4%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D8%B3%D9%86%D9%86-%D9%88-%D9%86%D9%87-%D8%B4%DB%8C%D8%B9%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%AF%D8%B1
  • منتظر IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    0 1
    با سلام به نظرم این پیام از جایگاه حوزه بسیار خردمندانه و حكیمانه بود و البته حوزه شیعه همیشه عقلانیت محور بوده و هست. اما پیشنهاد می کنم علمای حوزه و بزرگان اهل سنت در مقابل اهانت های گرگیج سکوت نکنند و برای همیشه جلوی هرگونه تفرقه و شیطنت را بگیرند.
  • محمد مهدی اسلامی IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    0 0
    با سلام و احترام بر خوانندگان عزیز عرض می کنم : با آل علی هر که در افتد ور افتد __ساقط به درک گردد و اما ز سر افتد __ هر کس که شود پیرو او اهل بهشت است __اما بزبان و به عمل هردو که او نیک سرشت است _ ان شاءالله موفق ، مؤید و سربلند باشید . با عرض ادب و ارادت ، محمد مهدی اسلامی .