جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
بیانیه روابط عمومی حوزه علمیه استان، در پی راه اندازی کارناوال دو چرخه سواری مختلط در کرمانشاه

حوزه/ آگاهانه و از روی تحقیق و عقل، همه کسانی را که با چنگ زدن به مغالطه ها و فریبکاری ها در صدد نشان دادن چهره نادرست اندیشه خویش با بزک های عوام فریبی اند، به بازگشت به مسیر صحیح دین دعوت می کنیم و آنان را نسبت به خطر ابلیس استکبار انذار می دهیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، اداره روابط عمومی دفتر ارتباطات و رسانه حوزه علمیه خراسان نسبت به سخنان اختلاف برانگیزانه برخی عالم نمایان، بیانیه ای صادر کرد. متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی
تاریخ اسلام را زمانی می شود به درستی تحلیل کرد که با نگاه به قرآن کریم و مفسران حقیقی آن یعنی رسول گرامی و ائمه طاهرین (علیهم السلام) باشد. تمسک به ریسمان الهی و تبعیت از قرآن و عترت نیز در همین راستا مورد تاکید پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) قرار گرفته و از این رو تاکید بر وحدت از اصول و پایه های اصلی در تحقق مدینه فاضله و پیشروی به سوی جامعه دینی اسلامی است.

اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برجستگان مبارزه‌ی با استعمار و استکبار، روی مسئله‌ی «وحدت امت اسلامی» تکیه‌ی مضاعف کرده‌اند، به همین جهت است. یعنی اختلاف افکنان نه شیعه هستند و نه سنی.

بدون تردید، بی توجهی به سندهای تاریخی از یک سو و مغالطه در بیان و نظر از طرف دیگر، تنها به شک آوری و تشویش اذهان منجر می شود و مردمی که از تاریخ و اسناد و روایات کمتر مطلع هستند، دچار سردرگمی خواهند شد و بی شک این شیوه غلط، از تفکر استکبار و دشمنان دین سرچشمه می گیرد و هدایت می شود.

از این رو امت اسلام باید بیدار باشند و در این عرصه ی مهمِ گام نهادن در مسیر گسترش و اعتلای یگانه پرچم حقیقی دین یعنی اسلام عزیز، نقش علما به طور چشمگیر و موثری، افزون است. اینکه دیگران با بیان مطالبی نادرست و چنگ زدن به نگاه افراطی و «مغلطه کاری» دچار توهم و اشتباه شوند، همان خواسته دشمنان دین است و عالمان، دین شناسان و اهل علم باید در اینگونه قضایا بی تفاوت نبوده و میدان را برای افراطی گری و «دوز و کلک»های کاسبانه و دشمنی های ددمنشانه، خالی نکنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در همین رابطه می فرمایند: «مسئله، مسئله‌ی این نیست که شیعه یا سنی، عقاید یکدیگر را قبول کنند؛ نه، هر کسی عقیده‌ی خودش را دارد، هر کسی تابع استدلال است و به هر عقیده‌ای رسید، درست است. مسئله این است که اصحابِ عقاید مختلف، بایستی به وسوسه‌ی دشمن گوش نکنند، به جان هم نیفتند، با هم دشمنی نکنند و نسبت به هم کارشکنی نکنند. دشمنان ما هر کدام هر چه بلدند «یوحی بعضهم الی بعض زخرف القول غرورا» به همدیگر یاد می دهند؛ انگلیسی ها به آمریکایی ها یاد می دهند، اسرائیلی ها به آنها یاد می دهند.»

حوزه علمیه خراسان با محکوم کردن سخنان اخیر مولوی گرگیج، امام جمعه اهل سنت آزادشهر، در آستانه ایام فاطمیه، با تکیه بر کلام وحدت بخش قرآن و عترت نبی مکرم اسلام(ص) و با نگاه به فرمایش امامین انقلاب، ضمن تصریح بر تفکیک بین اسلام ناب با افراطیان و تفکر غلط درباره تاریخ دین و اندیشه ورزی دینی طبق میل و امیال دشمنان، بر هوشیاری و بیداری امت اسلام نسبت به تفکرات جاهلانه و باطل این دسته از افراد تاکید می کند و وظیفه علما و دین شناسان واقعی را ارشاد و راهنمایی درست و توجه به وحدت دنیای اسلام می داند و انتظار می رود که علمای اهل سنت نسبت به این سخنان تحریک برانگیز مواضع جدی اتخاذ نموده و از سوی دیگر، عالمان، مداحان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) در این خصوص، «آب به آسیاب دشمن نریزند».

تمسک به نوشته هایی که موریانه ها در طول تاریخ آن را از بین برده اند، کاری بس جاهلانه است که جز با عوام فریبی و توجه به راه جهنمی شیاطین خاتمه ای ندارد. آگاهانه و از روی تحقیق و عقل، همه کسانی را که با چنگ زدن به مغالطه ها و فریبکاری ها در صدد نشان دادن چهره نادرست اندیشه خویش با بزک های عوام فریبی اند، به بازگشت به مسیر صحیح دین دعوت می کنیم و آنان را نسبت به خطر ابلیس استکبار انذار می دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha