سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
ا

معاون پژوهش حوزه علمیه کاشان، با بیان اینکه پژوهش هیچگاه از بخش های دیگر حوزه جدا نبوده است، گفت: پژوهش محوری ترین برنامه های علمی حوزه های علمیه است.

معاون پژوهش حوزه علمیه کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان با گرامی داشت هفته پژوهش، اظهار داشت: نام گذاری یک هفته در سال به نام هفته پژوهش نشان از اهمیت و جایگاه پژوهش در جامعه علمی است.

حجت الاسلام روح الله شبانی نوش آبادی، به اهمیت تحقیق و پژوهش در کلام مقام معظم رهبری اشاره کرد و تصریح کرد: همین که مقام معظم رهبری پژوهش را نیاز کشور عنوان کرده و معتقدند کشور بدون حرکت در جادۀ گسترش دانش و گسترش پژوهش، امکان ندارد بتواند به نقطۀ مطلوب خودش دست پیدا بکند، نشان از جایگاه پژوهش در دیدگاه معظم له است.

وی، عنوان کرد: هفته پژوهش در حوزه های علمیه موجب زنده شدن یاد علما، محققان و پژوهشگرانی است که از زمان های گذشته تاکنون در این عرصه فعال بوده و قلم زده اند و آثار و تولیدات علمی ماندگاری را بر جای گذاشته اند .

معاون پژوهش حوزه علمیه کاشان با بیان اینکه پژوهش هیچگاه از بخش های دیگر حوزه جدا نبوده است، ادامه داد : پژوهش محوری ترین برنامه های علمی حوزه های علمیه است.

شبانی نوش آبادی، با بیان اینکه موضوع پژوهش تحت مدیریت مدبّرانه و خلّاقانه آیت الله اعرافی رنگ و بوی تازه ای گرفته است، ادامه داد: حوزه های علمیه کشور در آینده حرف اول و برتر را در عرصه پژوهش خواهند زد.

معاون پژوهش حوزه علمیه کاشان، بر ضرورت آموزش پژوهش محور در مدارس علمیه تأکید کرد و گفت: اگر مباحث آموزشی با رویکرد تحقیقی و پژوهشی برای طلاب بیان شود به طور حتم اثرگذاری مطلوب تری به همراه خواهد داشت.

حجت الاسلام شبانی نوش آبادی، تولید علم برای جامعه اسلامی را مهمترین وظیفه حوزه های علمیه عنوان کرد و تصریح کرد: حوزه برای تولید علم نیازمند تحقیق و پژوهش است.

وی در پایان با تاکید برآسیب شناسی در حوزه پژوهش، یادآور شد: دروس پژوهش محور، ارائه پایان نامه در سطح یک، جشنواره علامه حلی (ره) و کانون های علمی و گروه های علمی تربیتی عوامل پیشرفت در عرصه پژوهش می باشد.

انتهای پیام ./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha