یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
دیدار رئیس مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه با خلیفه ارامنه کاتولیک در ایران

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی کوهساری، به‌منظور ابلاغ پیام تبریک آیت‌الله اعرافی به‌مناسبت میلاد حضرت عیسی مسیح(ع) و فرا رسیدن سال نو میلادی، با خلیفه ارامنه کاتولیک در ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی کوهساری، رئیس مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه، به همراه حجت‌الاسلام امین دین، مدیر دفتر ادیان و مذاهب بین‌الملل حوزه‌های علمیه، با جناب اسقف سرکیس داویدیان خلیفه ارامنه کاتولیک در ایران و نماینده پاپ دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار، اسقف سرکیس داویدیان، ضمن تشکر از دولت جدید برای توسعه واکسیناسیون عمومی که به کاهش مرگ و میر منجر شد برای همه مردم سلامتی را آرزو داشته و بیان کرد: گرچه من اصالتاً لبنانی هستم اما خود را هم‌وطن شما می‌دانم.

وی افزود: بسیاری از ارامنه در ایران در طول سال به مشهد و زیارت امام رضا (ع) سفر می‌کنند. اسلام و مسیحیت اشتراکات زیادی با یکدیگر دارند اما بدخواهان همواره تلاش کرده‌اند این همزیستی مسالمت‌آمیز را بر هم بزنند.

خلیفه ارامنه کاتولیک در ایران و نماینده پاپ، ضمن تشکر از حضور رئیس مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های، گفت: بازدیدهای این‌چنینی باعث خوشنودی ادیان و رهبران آن‌ها می‌شود و من بسیار تمایل دارم که با بهبود اوضاع سفری به قم داشته باشم و با آیت‌الله اعرافی دیدار کنم.

اسقف داویدیان در پایان اظهارداشت: من در دیدارهایی که با عالی‌جناب پاپ داشتم همیشه از ایشان خواستم که برای ملت ایران دعا کنند تا بتوانند هرچه زودتر مشکلات را پشت سر بگذارند؛ چراکه من معتقدم که با دعا کردن می‌توان قدرت شیطان را کاهش داد و مانع از رسیدن شیطان به اهداف شد.

همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی کوهساری ضمن تبریک پیشاپیش میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) از ایشان جهت سفر به قم و ملاقات با علماء دعوت کرد.

وی اظهارداشت: اسلام و مسیحیت حلقه‌های فراوانی با یکدیگر دارند ما معتقدیم که حضرت مسیح (ع) از پیامبران بزرگ الهی هستند. گروه‌هایی همچون کمونیست‌ها و مارکسیست‌ها بیش از ۷۰ سال تلاش کردند که دین را از مردم بگیرند اما دین در قلب و فرهنگ مردم ریشه دارد. آن‌ها هیچ‌گاه به هدف خود نرسیدند.

رئیس مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های، گفت: امروز بشریت درگیر مشکلاتی چند با طبیعت، خودش، انسان‌ها و عالم ماوراء شده است. دین در همه این چهار عرصه برنامه مشخص دارد. رهبران ادیان می‌بایست در جهت رساندن پیام دین به مردم کوشش کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی کوهساری در پایان گفت: اختلافات فکری میان ادیان طبیعی است اما نباید اختلافات را به توده مردم منتقل کرد؛ بلکه باید به اشتراکات توجه داشت. جهت همسو شدن به‌منظور حل مشکلات مردم توسعه ارتباطات و گفتگوهای فی‌مابین و همچنین شناخت کامل و بیشتر از یکدیگر می‌تواند بسیار راه‌گشا باشد.

لازم به ذکر است، در پایان جلسه، پیام تبریک آیت‌الله اعرافی به‌مناسبت میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) و فرا رسیدن سال نو میلادی به خلیفه ارامنه کاتولیک تقدیم گردید.

دیدار رئیس مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه با خلیفه ارامنه کاتولیک در ایران

دیدار رئیس مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه با خلیفه ارامنه کاتولیک در ایران

دیدار رئیس مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه با خلیفه ارامنه کاتولیک در ایران

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سالک IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    0 0
    با سلام اسلام اتفاقا کمترین اشتراکات را با مسیحیت دارد، متاسفانه در این قبیل جلسات صرفا حرف هایی زده میشود که خوشایند طرف مقابل باشد. البته وقتی در راس نهادهای ادیانی افرادی باشند که تخصصی در حوزه ادیان ندارند نباید بیش از این انتظار داشت.