جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ مراسم عزاداری حضرت زهرا (س) در مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی

حوزه/ استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی، با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) زن نمونه در جهان اسلام هستند، گفت: با رجوع به ابعاد شخصیت سیاسی، اجتماعی و عبادی حضرت زهرا (س) در می یابیم که ایشان الگوی تام بشریت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، وحیده محمدلو، استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی، امروز در مراسم عزاداری ایام فاطمیه که در مدرسه علمیه الزهرا(س) خوی برگزار شد، با بیان این که لازم است سیره و سبک زندگی حضرت زهرا(س) به صورت رسا به مردم تبیین شود تا جوانانمان به جای الگوهای کاذب، الگوی واقعی را بشناسند، اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا یک زن رشد یافته در همه ابعاد محسوب می شوند و عرصه های عبادت، خانواده و اجتماع در قله قرار دارند.

وی با بیان این که حضرت زهرا(س) الگوی ائمه معصومین است، ادامه داد: بر اساس روایت نبی مکرم اسلام(ص) حضرت زهرا(س) در روایات، معیار خشم و غضب خدا و رسولش بوده و هر کس فاطمه را خشنود کند خدا را خشنود کرده، هرکس ایشان را غضبناک کند خدا را غضبناک کرده است.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی، اضافه کرد: روایات بی نظیر در شأن حضرت زهرا(س) و نزول حضرت جبریئل به محضر ایشان و ملقب شدن دختر پیامبر به محدثه، نشانگر عظمت روحی فوق العاده ایشان است و این مقامات عرفانی و معنوی نشان میدهد که زن مقام والایی در نزد خدا دارد و می تواند با اختیار خود بالاترین درجات معنوی را کسب کند.

وی با بیان اینکه تولد حضرت زهرا در هنگامی که اعراب در جاهلیت دختران خود را زنده به گور می کردند هدیه ای از جانب خدا برای نشان دادن عظمت شخصیت زنان و شکستن خرافات و سنت های غلط جاهلیت درباره زنان بود، گفت: اگر زنان ارزش واقعی خودشان که اسلام برایشان قائل شده را درک کنند، شجاعانه و آگاهانه می توانند در برابر تبلیغات غرب علیه زن پاسخگو باشند و از ضایع شدن حقوقشان توسط مدعیان حقوق بانوان، جلوگیری کنند.

محمدلو در ادامه با بیان این که حضرت زهرا (س) یک همسر نمونه بودند ، افزود: در روایات داریم که اگر امیرالمومنین نبود برای فاطمه زهرا سلام الله علیها هم کفوی پیدا نمی شد و حضرت بی اعتنا به زخارف دنیایی بودند این را هم در انتخاب امیر المومنین برای ازدواج و هم موقع هدیه دادن لباس عروسی شان به فقیر در شب عروسی شان نشان دادند.

وی اضافه کرد: تعبیر حضرت امیرالمومنین درباره حضرت زهرا این است "نعم العون علی طاعة الله" بهترین یار در انجام طاعت الهی است، و زن و شوهر بایستی اینگونه همدیگر را در بهشتی شدن و رضایت خدا کمک کنند.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: رسانه های ما اگر در پی این هستند که زندگی عاشقانه ای را به تصویر بکشند از زندگی حضرت زهرا و عشق و علاقه فوق العاده ایشان به همدیگر، سخن بگویند و اگر این مسئله به نسل جوان معرفی شود دیگر ارباب رسانه نمی توانند روزهای مناسبتی کاذب و دروغین فرهنگ غربی مانند ولنتاین و... را در کشور اسلامی ما تبلیغ کنند.

وی ادامه داد: تربیت مادرانه فوق العاده حضرت زهرا سلام الله علیها که دو امام تربیت کردند و دخترانی که پیام آور عاشورا بودند نشان از نقش مادری تاثیر گذار ایشان دارد.

محمدلو تاکید کرد: دفاع حضرت زهرا سلام الله علیها از حق خلافت امیر المومنین علی علیه السلام و سخنرانی ها و رفتارها و روشنگری های ایشان همگی حاکی از حضور تاثیر گذار اجتماعی زنان است و حضرت در قضیه فدک نه به خاطر مال دنیا، که فاطمه از دلبستگی به مال دنیا وارسته بودند، بلکه به دلیل دفاع از حق خلافت امیرالمومنین قیام کردند.

وی گفت: فدک زمینِ آباد و حاصل‎خیزی در نزدیکی خیبر بود که اکنون این سرزمین در عربستان به نام «حائط و حویط» معروف است و پیامبر یک روز بعد از فتح خیبر به امر خدا مامور شدند که برای فتح فدک فقط خود و امیرالمومنین اقدام کنند و هیچیک از مسلمانان در این جنگ شرکت نکنند و بر طبق آیة ششم سوره حشر به این مالکیت اموال «فئ» اطلاق می شود که مالکیتش با پیامبر است، بنابراین ملک جزء اموال پیامبر صلی الله علیه وآله به حساب می آمد و به دستور خداوند در اختیار حضرت زهرا (س) قرار گرفت.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha