شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مسکن طلاب

حوزه/ با عنایت به آغاز طرح‌های دولتی در خصوص تأمین مسکن اقشار مختلف جامعه، مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به منظور برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری در خصوص حمایت‌های احتمالی آتی، جمع‌آوری اطلاعات طلاب ثبت نامی این طرح را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در اطلاعیه ای در خصوص ثبت نام در نهضت ملی مسکن آورده است: با عنایت به آغاز طرح‌های دولتی در خصوص تأمین مسکن اقشار مختلف جامعه، مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به منظور برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری در خصوص حمایت‌های احتمالی آتی، جمع‌آوری اطلاعات طلاب ثبت نامی این طرح را در دستور کار قرار داده است. لذا لازم است ضمن مطالعه دقیق موارد مطروحه و در صورت دارا بودن شرایط، به موارد ذیل توجه فرمایید.

بیشتر بخوانید:

اگر من جای رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه بودم...


بدیهی است ارائه تسهیلات مرکز، پس از بررسی تعداد و شرایط متقاضیان و تأمین منابع لازم بوده و متعاقباً اطلاع‌رسانی‌های تکمیلی ارائه خواهد شد.

لذا در این مرحله نیاز به پیگیری طلاب محترم به منظور اخذ تسهیلات نمی‌باشد.

شرایط عمومی متقاضیان مطابق ضوابط مرکز خدمات
۱- متأهل
۲- مرد
۳- ملیت ایرانی
۴- دارای پرونده باز و فعال مرکز خدمات
۵- فاقد مسکن شخصی و سابقه مالکیت (متقاضی و همسر)
۶- غیر شاغل (طبق ضوابط پذیرش مرکز خدمات)
۷- نقش‌آفرینی در یکی از شئون روحانیت (تحصیل یا تبلیغ یا پژوهش یا تدریس)
۸- عدم استفاده از خدمات اسکان دائم مرکز خدمات حوزه‌های علمیه تاکنون
۹- شرط پایه تحصیلی و محل مورد تقاضای پروژه به شرح ذیل:
الف) محل پروژه در کلیه شهرها (به غیر از قم، مشهد و اصفهان)؛ اتمام پایه ۴ کتبی (تراز تحصیلی ۴ به بالا)
ب) محل پروژه در شهر قم؛ فقط طلاب بومی (محل صدور شناسنامه طلبه و همچنین پدر ایشان قم باشد) که تراز تحصیلی ۹ به اتمام رسیده باشد، یا اساتید سطوح عالی و درس خارج، یا نخبگان و استعدادهای برتر
ج) محل پروژه در شهر مشهد؛ فقط طلاب بومی (محل صدور شناسنامه طلبه و همچنین پدر ایشان مشهد باشد) که تراز تحصیلی ۷ به اتمام رسیده باشد، یا اساتید سطوح عالی و درس خارج، یا نخبگان و استعدادهای برتر
د) محل پروژه در شهر اصفهان؛ تراز تحصیلی ۷ به اتمام رسیده باشد
نکته: ملاک احراز تمامی شرایط فوق‌الذکر، اطلاعات ثبت شده در سامانه پذیرش مرکز خدمات حوزه‌های علمیه می‌باشد.

دسته بندی ثبت‌نام‌های صورت گرفته
۱- با توجه به شروع طرح اقدام ملی مسکن در دولت گذشته، افرادی که در این پروژه‌ها ثبت‌نام نموده‌اند و تخصیص پروژه صورت گرفته و مبالغ اعلامی توسط وزارت راه و شهرسازی را واریز نموده‌اند، در صورت داشتن شرایط عمومی فوق‌الذکر می‌بایست با مراجعه به مرکز خدمات استان محل پروژه، مدارک لازم (قرارداد و فیش‌های واریزی) را ارائه دهند.
۲- افرادی که در طرح نهضت ملی مسکن در فاز طلاب ثبت‌نام کرده‌اند (مجاز-مجاز) بایستی در اسرع وقت با مراجعه به سامانه راه و شهرسازی به نشانی saman.mrud.ir نسبت به انتخاب استان و شهر محل مورد تقاضای خود اقدام نمایند. (طبق اعلام دولت، سامانه تا ۱۵ دی ماه باز است)
لازم به ذکر است درصورتی‌که شهر مورد نظر شما در سامانه نباشد بدین معنی است که هنوز در آن مکان پروژه نهضت ملی مسکن از طرف دولت تعریف نشده است و درصورتی‌که متعاقباً این امکان فراهم شود، می‌توانید اقدام فرمایید.
همچنین لازم است در بخش مدارک، مستندات مورد نیاز را بارگذاری و تکمیل نمایید.
راهنمای تصویری در خصوص فرآیند تکمیل ثبت نام در انتهای اطلاعیه درج شده است
۳- طلاب و روحانیون معززی که رأساً در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام نموده‌اند: این افراد نیز در صورت ناقص ماندن مراحل ثبت نام، بایستی با مراجعه به سامانه اشاره شده در بند قبل، نسبت به تکمیل ثبت نام و مستندات درخواستی اقدام نمایند.
نکته: بدیهی است این متقاضیان در ارائه تسهیلات احتمالی آتی مرکز خدمات، تفاوتی با گروه‌های دیگر نخواهند داشت و نیازی به تغییر نوع ثبت نام خود ندارند.
۴- طلاب معززی که تاکنون در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام نکرده‌اند، طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی، در صورت تمایل تا ۱۵ دی ماه فرصت دارند با مراجعه به سامانه saman.mrud.ir در خصوص ثبت نام اقدام نمایند و در صورت داشتن شرایط عمومی فوق‌الذکر، از تسهیلات احتمالی بهره‌مند گردند.

نکات بسیار مهم
- شرایط عمومی اعلام شده، صرفاً ضوابط مرکز خدمات جهت ارائه تسهیلات احتمالی می‌باشد و لذا طلاب محترمی که مشمول ضوابط مرکز خدمات نمی‌شوند می‌توانند مانند عموم اقشار جامعه و طبق شرایط راه و شهرسازی اقدام به ثبت نام نمایند.
- ثبت نام متقاضیان در فاز طلاب به معنای ایجاد پروژه‌های جداگانه و مخصوص طلاب نبوده و در عموم پروژه‌های طرح ساماندهی خواهند شد.
- با توجه به اینکه ثبت‌نام‌ها در قالب پروژه‌های مسکن دولت می‌باشد، رعایت ضوابط راه و شهرسازی ضروری بوده و لازم است که متقاضیان شخصاً مراحل کار را از طریق سامانه وزارت راه و شهرسازی پیگیری نمایند.
- ثبت نام طلاب در هر یک از دسته‌بندی‌های فوق‌الذکر، به معنای ایجاد تعهد برای مرکز خدمات حوزه‌های علمیه نبوده ولیکن طبق برنامه‌ها و اعتبارات آتی، درصدد برنامه‌ریزی اعطای تسهیلات می‌باشد.
- طبق بررسی‌های صورت گرفته، اکثر طلاب محترمی که ساکن قم هستند، در صورت انتخاب پروژه در شهر قم مشمول ضوابط مرکز خدمات جهت اعطای تسهیلات نمی‌باشند (غیر بومی هستند). لذا متقاضی در انتخاب شهر مورد نظر خود مختار می‌باشد، ولیکن پرداخت تسهیلات احتمالی منوط به داشتن ضوابط مرکز خدمات است.
- جهت مدیریت اطلاعات متقاضیان و برنامه‌ریزی‌های آتی، لازم است به سامانه خود اظهاری مسکن طلاب به آدرس سامانه سخا، بخش مسکن، تکمیل فرم خوداظهاری مراجعه و نسبت به تکمیل اطلاعات درخواستی اقدام فرمایید (این فرم ارتباطی با سامانه دولت ندارد).

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سرباز وطن IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    8 2
    الان مگه چند درصد از طلاب بومی قم هستند که چنین قانونی گذاشتید!
  • محمدی IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    12 0
    آخه چرا باید طلابی که قمن، هم خودشون هم پدرشون صادره از قم باشه. آخه مثلا ما که خانواده مون بالای چهل ساله قمن و من قم به دنیا اومدم و هیچ جا غیر از قم ندارم چرا باید از کمک های مرکز محروم بشم. من برم کدوم شهرستان، وقتی قمی ام و تمام زندگی م قمه؟شناسنامه خود فرد مهمه که من شناسنامه م قمه. پدر من شصت سالشه . 40 سال پیش اومده قم و دیگه ربطی به شهرستان نداره. خواهشا یه نفر به داد ما طلبه های قمی برسه. شهریه که اون طور. تسهیلات مسکن رو دیگه این کار رو نکنید.
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    5 1
    اینکه علاوه بر شرایط عمومی، شرایط خاص هم داره. مثلا مرکز خدمات می خواد پز شرایط در کردن بده؟ خوب برای متاهل ها که شرایط را اضافه کردید، برا مجردها چه؟ به خدا شرایط مجردها هم خوب نیست. اصلا مرکز خدمات چکاره است؟ کو خدمات؟
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    2 0
    با این همه بند و تبصره تقریبا هیچکس نمی‌تونه استفاده کنه‌. همچنین وقتی خود وزارت بین متاهل و مجرد سرپرست خانوار فرق نمی گذاره چرا مرکز خدمات فرق گذاشته. من همسرم فوت کرده و مثل یک پسر مجرد نیستم که با آن ها در یک گروه باشم
  • محمد IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    4 0
    سلام.مگه چند درصد طلاب قم هم خودشون هم پدرشون شناسنامه قم دارن؟خب یه بار بگید نمیخوایم تسهیلات بدیم وخلاص! آقایون ظاهراخودشون توقم خانه وشغل مناسب دارن دیگه جایی برادیگران لازم نمیبینند.
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    6 0
    سلام،آخه چرا همیشه مجردها بچه یتیم به حساب میان بخدا مجرد ها هم آرزوی تشکیل خانه و خانواده رو دارن ولی با کدوم حمایت از کدوم ارگان ،هر جا هر تسهیلاتی هست شامل مجردها و شاغل ها نیست در حالیکه اکثر شاغل هه بی خانمان هستند.
  • من IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    5 0
    شهرستان یه خونه کلنگی ارزون داشته باشیم چه ربطی به قم داره، شهرستان وطنمونه، با پول فروششم نمیشه قم خونه خرید.چرا نباید قم خونه داشته باشیم،سکونتمون قم هست،پنج فرزند دارم از اجاره نشینی خسته شدم، هیچکی به من خونه نمیده.رهن و اجاره هم که گرونه برای دربستی
  • محمد IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    7 0
    واقعا عجیبه ...کدوم منطق این شرایط رو قبول میکنه ...آخه اکثر طلبه ها اصالتا قمی نیستن و محبور به حضور در قم هستن ...پس لطف کنید حوزه ها و موسسات و علمای عظام رو به شهرستان‌انتقال بدید تا شهرستانی ها هم برگردند
  • ي IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    2 0
    سلام واقعا بعد از ۲۰سال در حوزه وتبلیغ اینگونه آقایان از ما بهترون که به برکت این طلاب به نون ونوایی رسیدن تصمیم می گیرندوبر خلاف تمام قوانین و...که پروژه فقط مختص متولدین قم می باشد. واقعا شرمنده بچه وهمسر شدم
  • م ش IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    2 0
    سلام این یعنی تبعیض قائل شدن امروز طلبه اهل هر شهر و دیاری که باشد مشهد و قم و اصفهان در واقع وطن اوست اگر مرحمتی امام زمان است که فرقی بین بومی و غیر بومی ندارد اگر توقع دارید طلبه بدون فکر و خیال در این اوضاع به درس و بحثش بیشتر توجه کند راهش این است که به جای خرج های اضافی و صرف هدیه های بیخودی این مشکل خانه را برای کسانی که واقعا توان مالی ندارند حل کنید شاید خدا عنایتی کرد و روزی همین طلبه فدائی مقدم منجی شد ان شاءالله و ابروئی کسب کرد ... و ما النصر الا من عندالله العزیز الحکیم
  • 123 IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    3 0
    قشنگ دارن اذیت میکنن!! پدر صادره از قم دیگه چراااااا!!!!
  • رضا IR ۰۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    2 0
    خیلی ممنون که فقط برا ۱۰ الی ۲۰ درصد تونستید برنامه ریزی کنید، بقیه طلبه ها هم فدا سرتون، مثل همیشه باید فرقی بین بود نبود مرکز خدمات و مرکز مدیریت براشون نباشه.
  • تورج یاسمنی IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    1 3
    نظر بنده اینکه این کارپسندیده خیلی خوبه انشاالله ادامه داشته باشه.
    • عبد الزهرا IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
      2 1
      سلام با این تصمیم که متاسفانه دیر اعلام کردید مدیون طلابی هستید که زودتر از این می تونستن شهرشون رو تغییر بدن نه حالا که دیگه کار از کار گذشته
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    1 0
    امان از مرکز خدمات اگه واقعا به فکر ما هستید شرایط خوب بذارید این وضعیت شهریه ما هس و معیشت این هم مسکن بخدا سخته شهریه جوابگوی نیازهای ضروری ما نیست مسولین کی میخوان بدونن که طلبه داره زجر میکشه
  • مجتبی IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    5 0
    به قول حضرت موسی : ربِّ انِّی لِما اَنزلتَ اِلیَّ مِن خیر فقیر
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    2 0
    خدمات و شرایط عجیبتون روزافزون
  • محمد IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    0 0
    واقعاشرم آوره
  • حاج محمد IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    1 0
    خیلی عالی یعنی خییییییلی عالی
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    1 0
    سلام ای کاش مسئولین محترم زودتر اعلام می کردن الان که دیگه نمیشه شهر انتخابی رو تغییر دلد
  • سرگردان IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    0 0
    تبعیض چرا ؟اگه هدفتون خیره ،به حسب پیشرفت تحصیلی خدمات بدین . نه به شرط اتفاقی کد ملی صادره ...
  • محمدرسول وفائی IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    0 0
    تعداداقساط بالا ومبلغ کم
  • محمودی IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    0 0
    سلام بگید نمی تونیم خیال خودتون وطلبه ها را راحت کنید دیگه اسمان ریسمان بافتن نداره
  • شیخ IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    1 0
    سلام. دوستان چرا متوجه نیستید این تبعیض نیست دستور از بالاست .اول طلاب نبایدتو قم بمونن دوم .نباید تو قوه قضاییه برند سوم نباید اموزش پرورش برند چهار نباید معیشت خوب داشته باشند و......
    • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
      0 0
      طلابی هم که ازقم مهاجرت کردن وبسیارموفق بودن روهم ببینید که چه بسااگر مونده بودن اصلابه اینجایی که رسیدن نرسیده بودن.
  • محمدرضا IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    0 0
    15
  • خان IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    0 0
    این طرح ک مال اقایونه اما برای خانوماوام احتیاجات ضروری میدن ۱٫۵خنده داره ن شهریه این هیچی.حالا درسای سخت و طولانی حوزه بماند ک چقد فشار میاره هیچ تسهیلاتیم نداریم
  • قاسم IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    1 0
    باسلام خدمت مسئولین نابغه حوزه علمیه لطفا این سوال من را جواب دهید طلبه ها اکثرا بیش از5 سال است که ساکن قم هستند واز شهر خودشون رجعت کرده اند مدرکی که از افراد به عنوان محل سکونت می خواهند سکونت حداقل 5 سال درشهر مورد تقاضا است حال طلبه ایی که با این شرط شما یا باید درشهرستان خودش که الان 5 سال یا بیشتر است که ساکن نیست اسم بنویسد که مشمول خدمات دولت محترم نمی شود چون ساکن شهر سابقش نیست یا باید درشهر قم اسم بنویسد که مشمول خدمات حوزه نمی شود من الان 10 سال هست که قم هستم با این تفاسیر تنها یک راه دارم وآن ثبت نام درقم است چون هیچ مدرکی ندارم که من ساکن شهرستان هستم به خاطر اینکه این دروغ محض است ومن الان 10 سال از انجا رجعت کرده ام لطفا اگه می خواید طلاب درقم تجمع نکنند وشهرستان ها خالی نباشد لطف کنید چند نفر مرجع تقلید به شهرستان های خودشون اعزام کنید وکیفیت اساتید شهرستان ها را بالا ببرید بعد متوجه می شوید چند نفر حاضر هستند که این غربت ودوری را تحمل کنند درخانه گر کس است یه حرف بس است
  • سید مهدی موسوی IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    0 0
    سلام بنده سه ماه پیش ثبت نام کرده ام ولی هنوز هیچ خبری نشده است
  • طلبه مظلوم IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    1 0
    متاسفانه اندکی درک شرایط طلبه در احدی از این مسئولین حوزه وجود ندارد . طلبه ای که با هزار زحمت و سختی اومده توی شهر غریبی مثل قم برای این که بتونه از اساتید و موسسات خوب این شهر نهایت استفاده رو بکنه ، حالا بهش میگن که در این شهر حتی اگر 10 سال هم بمانی اهل اینجا حساب نمی شوی و بابد مستاجر بمانی . حالا منی که از شهری کوچک که حتی به تعداد انگشتان دست مسجد هم ندارد ، اومدم قم تا درس بخونم بهم میگن که باید بری در شهر خودت اسم بنویسی . اون هم شهری که به دلیل درخواست های کمی که داره اصلا تعاونی مسکن نداره . با این شرط 99 درصد طلبه ها از داشتن این به ظاهر خدمتی که توسط دولت فراهم شده هم محروم می مونن
  • حوزوی IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    1 0
    باید در حوزه یک انقلاب جدید کرد
  • مهدی IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    1 0
    با توجه به سیاست فی الجمله درست تمرکز زدایی طلاب از قم و مراجعت آنها پس از اتمام تحصیل، الان بنده که سابقه سکونت ۵ ساله اخیر در وطنم ندارم و تا الان قم بودم چطور شهرستان را انتخاب کنم؟؟؟ سابقه تحصیل و بیمه، محل تولد اولاد و... همه قم بوده! درخاست بنده را به خاطر عدم سکونت ۵ ساله رد کردند.
  • فرشته باقری IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    0 0
    سلام من یک مادرم و از شما تقاضا دارم که شرایط ثبت نام مسکن را برای طلاب آسانتر کنید . _ شرط تأهل الزامی نباشد ، چون داشتن خانه یکی از شروط الزامی برای ازدواج است . _محدودیت زمانی برای ثبت نام نباشد. _ و اینکه برای طلابی که اهل قم نیستن ولی برای تحصیل به قم آمدند و سالهاست که قم زندگی میکنند را غیر بومی ندانید. تا بتوانند ثبت نام کنند بلکه مقدمه خیری باشد برای ازدواجشان.