دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ مصاحبه با معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران خانم ظهیری

حوزه/ اعتبارات و زیرساخت‌های جذب بودجه فراهم شده، اما به دلیل رسوبات فرهنگی نیاز به پیوست فرهنگی داریم؛ سهم مدیریت زنان در این استان بسیار پایین است و در تفریحات سالم و اوقات فراغت دختران نوجوان دچار کمبود هستیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خانم ظهیری در نشستی با انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری که امروز، ۹ دی‌ماه در تالار بیداری جامعةالزهرا (س) برگزار شد، با اشاره به سالروز حماسه نهم دی‌ماه و سالگرد شهید سردار سلیمانی، اظهار کرد: آیا تاکنون برنامه‌ریزی‌ها، سیاست‌گذاری و قانون‌گذاری که دائماً در دولت‌های مختلف تغییر می‌کند پاسخ‌گوی نیمی از پیکره زنان یعنی جامعه بوده یا خیر؟ امروزه شاهد خشونت‌های خانگی، نادیده گرفتن زنان و عدم بهره‌برداری از قوانین مصوب پیش رو هستیم.

وی با اشاره به اینکه در عرصه اجتماعی برای زنان چشم‌انداز روشنی نداریم که بتوانیم با سنت‌های نابه‌جا مقابله کنیم، افزود: در فرهنگ عمومی زن به جایگاه واقعی خود دست نیافته و از زنان استفاده ابزاری می‌شود؛ در رسانه‌ها الگوی کلیشه‌ای داریم و زنان اسطوره و الگو و نوآور و مدیر خویش را معرفی نکردیم.

ظهیری با اشاره به اینکه امروز زمان آن رسیده که از نگاه تحقیرگرایی و رسوبات فکری گذشته درآییم، تصریح کرد: اعتبارات و زیرساخت‌های جذب بودجه فراهم شده، اما به دلیل رسوبات فرهنگی نیاز به پیوست فرهنگی داریم؛ سهم مدیریت زنان در این استان بسیار پایین است و در تفریحات سالم و اوقات فراغت دختران نوجوان دچار کمبود هستیم.

لزوم بازنگری در سیاست‌های حوزه زنان

نرجس نیازمند، عضو شورای اسلامی شهر قم نیز در این جلسه اظهار کرد: دین مبین اسلام جایگاه ویژه‌ای برای زن قائل است و با وجود تلاش‌های زیاد برای ارتقای جایگاه زنان هنوز هم شاهد جایگاه مطلوب زنان نیستیم و هویت اسلامی زنان به رسمیت شناخته نشده است.

وی با اشاره به اینکه امروز متأسفانه شاهد مشاغلی که تناسبی با شأن زنان ندارد، هستیم، ادامه داد: رویکرد جامعه نگر باید داشته باشم و کرامت و منزلت زن باید نهادینه شود زیرا سرمایه‌گذاری روی زن و مادر باعث تحکیم بنیان خانواده می‌شود.

نیازمند با اشاره به اینکه ما به بازنگری در سیاست‌های حوزه زنان نیاز دارم، گفت: کمیته بانوان و خانواده را پس از ۲۲ سال در شورای شهر تشکیل دادیم؛ برخی خانواده‌ها توان تأمین نیازهای اولیه خود را ندارند و به همین دلیل زنان به مشاغل غیرمتناسب با شأن خود مشغول کار هستند.

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه فضای ورزشی ویژه زنان نداریم در حالی که سلامت و نشاط زنان، سلامت خانواده را به دنبال دارد، بیان کرد: حوزه علمیه زنان قم و اثرگذاری زنان نتوانستند جایگاه خودش را در مدیریت کلان کشور به دست بیاورد، دفتر راهبردی تشکیل شود و این زنان فرهیخته در این شورای راهبردی به‌صورت کاربردی و عملی بررسی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha