دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حاجی زاده - سپاه استان فارس

حوزه/ ارشد نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر استان فارس گفت: امروز دشمن در جوامع اسلامی برای رسیدن به اهداف خود درصدد کمرنگ کردن ظواهر و شعائر دینی بوده و یکی از این موارد مهم در این زمینه ، ایجاد غفلت از امر به معروف است.

حجت الاسلام محمدحاجی زاده، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در فارس، با تاکید بر مسئله امر به معروف گفت: در مرحله اول باید بدانیم که علم به معروف و منکر شرط تکلیف است یا شرط واجب؛ انسانها باید بدانند که امر به معروف و نهی از منکر واجب است و مقدمه آن داشتن علم به معروف و منکر می باشد.

وی افزود:  انسان ها باید بین خود و دیگران عدالت داشته باشند و اگر دیگران را نهی از منکر می کند، اول خود را در این زمینه نهی از منکر نمایند.

ارشد نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر استان فارس ، گفت: در جامعه امروز گاهی مشاهده می شود که کسانی با خشونت، بی ادبی و ... امر به معروف و نهی از منکر کرده و افراد را به لجبازی وادار می کنند، در حالی که اگر با احترام کامل برخورد خوب و بدون تحقیر و توهین باشد همگی آن را می پذیرند.

وی، تصریح کرد: متاسفانه در زمان ما فریضه امر به معروف و نهی از منکر کمرنگ شده که مهمترین عامل آن نفوذ فرهنگ مادی غرب است که باید این مهم رفع گردد.

حجت الاسلام حاجی زاده تاکید کرد: با اجرای مراحل امر به معروف و نهی از منکر به صورت برخورد قلبی ، زبانی و با نصیحت کردن عهده دار این اصل شویم و در صورت جواب نگرفتن با برخورد عملی در این زمینه اقدام گردد.

وی در پایان گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر ترک شود جوانان آلوده می شوند و فرد آلوده نمی تواند از مملکت خود دفاع کند ، لذا  دشمن دنبال این موضوع است که این فریضه الهی در جامعه اسلامی کمرنگ شده و با بی تفاوت شدن مردم به جامعه، اهداف خود را پیاده کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha