دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله مکارم

حوزه/ فعالیت در زمینه امر به معروف و نهی ازمنکر وظیفه یک گروه خاص نیست بلکه همه مسئولان از جمله مسئولان انتظامی و قضایی باید با زبان خوش و ادب برای احیا و ترویج این دو فریضه الهی در جامعه تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از شیراز، آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی، دیشب در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر احمد‌بن‌موسی (ع)، با تاکید بر لزوم حفظ وحدت اظهارداشتند: در شرایط امروز وحدت و اتحاد مردم ما نباید شکسته شود زیرا ملت ما با حفظ وحدت و حرکت در مسیر خداوند، 37 سال در برابر دشمنان ایستادگی کرده است.

معظم له، با اشاره به مذاکرات اخیر هسته‌ای ، افزودند: دشمنان ایران اسلامی بعد از 22 ماه مذاکرات هسته‌ای، حرف‌های ناموزون و ضد و نقیضی می‌زنند اما باید هوشیار و متفق باشیم زیرا دشمن، دشمنی می‌کند.

ایشان، با بیان اینکه افراد متفکر توافق هسته ای را بررسی و نقاط ضعف را شناسایی و راه برون رفت از آن را مشخص می کنند گفتند: امروز دشمن از هر حربه ای برای بهانه گرفتن و سرپیچی استفاده می کند که ما باید در این زمینه هوشیار باشیم و وحدت خود را حفظ کنیم.

این مرجع تقلید ، تصریح کردند: مسئولان باید به این نکات بیشتر توجه داشته باشند و افرادی که سر کار می‌آیند تنها رفقای هم حزبی شان نباشد و هر کس شایسته‌تر و لایق‌تر است برای خدمت به مردم انتخاب شود

حضرت آیت الله مکارم، در همین راستا به برخی مشکلات رخ داده در چند هفته اخیر در استان فارس با تأکید بر لزوم تقویت وحدت و اتحاد بین مردم و مسئولان در استان بیان کردند: دشمن با ایجاد تفرقه در جامعه به دنبال ضربه زدن به نظام انقلاب اسلامی است.

این استاد برجسته حوزه، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به امر به معروف ونهی از منکر در جامعه اظهارداشتند: فعالیت در زمینه امر به معروف و نهی ازمنکر وظیفه یک گروه خاص نیست بلکه همه مسئولان از جمله مسئولان انتظامی و قضایی باید با زبان خوش و ادب برای احیا و ترویج این دو فریضه الهی در جامعه تلاش کنند.

ایشان اضافه کردند: احیای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر موجب می شود شخصیت انسانی متزلزل نشود و رعایت حریم ها، آرامش دیگران و مسایل اخلاقی در شهر حفظ شود که مسوولان باید نسبت به احیای این دو فریضه الهی توجه جدی کنند.

معظم له در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کردند: ازاینکه بار دیگر توفیق الهی نصیب من شد تا به شیراز بیایم خوشحالم، بنده با صراحت می‌گویم به شیرازی بودنم افتخار می‌کنم که شناسنامه من نه‌تنها ناصر مکارم‌شیرازی است بلکه تمام امضاهای من نیز نام ناصر مکارم‌شیرازی را بر خود دارد.

این مرجع تقلید، اذعان داشت: شیراز ریشه در عمق فرهنگ و آیین ما دارد و علما و ادبا و شخصیت‌های برجسته متعددی از فارس و شیراز برخاسته‌اند و آثارشان نمایان است و این دیار به‌واقع عالم پرور و دانشمندپرور است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: شیراز شخصیت‌های برجسته‌ای را در خود پرورش داده و آثار این شهر نشان از سابقه مذهبی این شهر دارد و تعدد امامزاده‌های جلیل‌القدر و مساجد مشهور آن گویای این مطلب است.

حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی، یادآورشدند:حدود 100سال پیش که مسجد نو که امروز شهدا نامیده می‌شود ساخته شد و جمعیت شیراز شاید از 40 هزار نفر تجاوز نمی‌کرد اما این مسجد گنجایش 40 هزار نفر را داشت.

معظم له گفتند: امروز نیز به‌تناسب همین بزرگی و عظمت نام و افتخارات شیراز، شبستان بزرگ امام خمینی (ره) در حرم مطهر حضرت شاه‌چراغ (ع) در یک مدت کوتاه با بهترین معماری ساخته‌شده و مکانی است که صدها سال هم می‌ماند و این نشان از مردمی زنده و باایمان و علاقه‌مند به امامزادگان دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha