دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امر به معروف

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه کمالیه خرم آباد با اشاره به این که متاسفانه امروز امر به معروف و نهی از منکر در جامعه فراموش شده، تصریح کرد: اگر این فریضه مورد غفلت قرار گیرد، حیات معنوی جامعه به خطر می افتد.

حجت الاسلام سید جلیل موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در دین مبین اسلام، گفت: در آیه ۱۱۱سوره آل عمران یکی از خصایص بهترین امت ها داشتن ویژگی امر به معروف و نهی از منکر ان امت ذکر شده است.

وی با اشاره به این که کسی که به خدا ایمان دارد، باید در قبال دیگران و اوضاع جامعه نیز احساس وظیفه کند، افزود: امر به معروف و نهی از منکر از فروع دین مبین اسلام است، اما حیات تمام واجبات به انجام این فریضه وابسته است.

معاون تهذیب حوزه علمیه کمالیه خرم آباد با اشاره به این که متاسفانه امروز امر به معروف و نهی از منکر در جامعه فراموش شده، تصریح کرد: اگر این فریضه مورد غفلت قرار گیرد، حیات معنوی جامعه به خطر می افتد.

حجت الاسلام موسوی با تاکید بر این که امر به معروف و نهی از منکر یک نظارت عمومی است، ابراز داشت: امر به معروف و نهی از منکر به سن افراد ربطی  ندارد و همه اقشار و همه سنین باید نسبت به رفتار همنوعان خود احساس وظیفه کنند.

وی با اشاره به اینکه همه افراد جامعه در همه مکان ها و حتی مراودات اجتماعی باید در مقابل ناهنجاری ها بایستند، یادآور شد: فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باید در خانواده ها و اجتماع نهادینه شود و والدین نیز در تربیت فرزندان خود این نکته مهم اخلاقی را مد نظر قرار دهند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد با اشاره به این که افراد در مراودات اجتماعی و مهمانی ها نیز باید از انجام امر به معروف و نهی از منکر غافل نشوند خاطر نشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید با گفتار نرم و حسن خلق انجام شود، چرا که عمل به معروف ها و دوری از منکرات توسط فردی که در بین افراد به انجام این فریضه می پردازد، بسیار موثر است و باید در این زمینه الگو باشد.

حجت الاسلام موسوی با اعلام این که اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به فراموشی سپرده شود، فضایل جای خود را به رذایل خواهند داد، تاکید کرد:روحانیون و مبلغان با محور قرار دادن این مهم در منابر خود، می توانند افراد را نسبت به انجام این فریضه در جامعه ترغیب و تشویق نمایند.

وی در پایان با اشاره به این که در اهمیت امر به معروف و نهی از منکر همین بس که در روایات آمده که یکی از عواملی که باعث می شود، دعای افراد به اجابت نرسد، ترک امر به معروف و نهی از منکر است، افزود: همگان نه تنها به خاطر اجر معنوی، بلکه به دلیل احساس وظیفه باید این مهم را در برنامه خود قرار دهند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha