سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین فلاح گفت: الان بعضی ها خودشان را جعبه سیاه نظام می‌دانند، اما در حقیقت روی آنها سیاه است و ولیّ زمان را تنها گذاشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین فلاح در مراسمی به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) و دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، در جمع حضوری کادر مدیریت حوزه علمیه خواهران و جمع مجازی طلاب مدارس استان مازندران برگزار شد، اظهار کرد: امیرالمومنین (علیه السلام) در نامه ۲۷ نهج‌البلاغه، خطاب به والی مصر، می‌فرمایند، نبی مکرم اسلام (ص) در مورد نگرانی خود از آینده اسلام می‌فرمایند، من هیچ ترسی نسبت به امت خودم از مؤمن و مشرک ندارم، ایمان مؤمن او را از منکر نهی می‌کند و مشرک را هم خداوند از بین می‌برد، اما ترس من از منافقین است، آن‌هایی که قلب و زبانشان یکی نیست، خود را حق نشان می‌دهند و درون آنها منکر است و از سو تدبیر امت خود ترس داشتند.

مدیر حوزه علمیه مازندران ادامه داد: هدف دشمن، از بین بردن اندیشه‌ها است و با اشخاص کاری ندارد، با شهید مطهری، بهشتی، هاشمی نژاد، محلاتی، نیروهای ابتدای انقلاب جنگید، چون با اندیشه و فکر آنها مخالفت داشت، اینها دشمن را شناختند، اندیشه آن را به جامعه معرفی کردند و در مردم بیداری ایجاد کردند، دشمن شناسی هنر است، سرمایه دار بودن یعنی، زمان شناس، مکان شناس، دشمن شناس و موقعیت شناس باشید، در این زمان است که شخص می‌داند کجا حرف بزند، کجا سکوت کند و…

وی اظهار کرد: غنای فکری که باشد، توحید ایجاد می‌شود، خداشناسی از اصول دین است، خداوند می‌فرماید اگر می‌خواهید مرا بشناسید باید از فکر و اندیشه‌تان کمک بگیرید، وقتی غنا در نفس ایجاد شود، یقین در قلب می‌آید، در دوران فتنه، کسانی که گفتند ما در خط امام هستیم یعنی، اندیشه و فکر او را قبول داریم، پس نباید جامعه را آن طور متزلزل می‌کردید و به دامان آمریکا و انگلستان پناه می‌بردید، چطور نبی اسلام (صلی الله علیه و آله) در مقابله با دشمن پیروز شدند امام امیرالمومنین (علیه السلام) موفق نشدند؟ آن‌هایی که در مقابل پیامبر (صلی الله علیه و آله) بودند، شعارشان مشخص بود، لات و هبل و عزی، اما آن‌هایی که در مقابل علی (علیه السلام) بودند، قرآن تلاوت می‌کردند، ۴۰۰۰ نفر برای جنگیدن با حضرت غسل شهادت کردند، چه او را بکشند و چه کشته شوند، به بهشت خواهند رفت.

حجت الاسلام والمسلمین فلاح خاطر نشان کرد: امام (ره) فرمودند والله من به بنی‌صدر رأی ندادم، با قائم مقامی آقای منتظری موافق نبودم و با دولت بازرگان مخالف بودم. الان بعضی‌ها خودشان را جعبه سیاه نظام می‌دانند، اما در حقیقت روی آنها سیاه است و تاریخ از تکرار این حوادث حکایت می‌کند؛ ولایت زمان حضرت زهرا (علیها سلام) تنها ماندند و حضرت زهرا (علیها سلام) برای حمایت از ایشان، جسم و جان و حتی فرزند خود را از دست دادند، اما انسان‌های بی بصیرت در جامعه، باعث تنها ماندن ولی زمان و شهادت یاران حضرت شدند.

انتهای پیام ۳۱۳/‏۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    15 1
    در قضاوت انصاف را رعایت نموده و از تعجیل در بیان نظرات، بدون علم قطعی نسبت به صحت و سقم آن‌ها، پرهیز کنیم. این، به تقوا نزدیک‌تر است. یادمان باشد که «روسپیدی و روسیاهی، در روز قیامت و در نزد پروردگار علیم و خبیر معلوم خواهد شد».
    • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      0 4
      اتفاقا اقتضای انصاف بیان واقعیتهای این چنینی است همه واقعیتها نیازمند قیامت برای آشکاری ندارند البته حب نابجای برخیها ای بسا بدیهات را هم برایشان مجهول کند